2009-06-08, 22:23
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Ge inte Imovane till andra när ni själva äter ecstasy och alla röker starkt Indica-hasch. Det blir liksom lite tråkigt och man har ingen att varken prata med eller krama på. För det första så förstår dom inte vad man säger och man själv förstår sig inte på dom. För det andra blir dom lite väl sega. För det tredje så somnar pillertrillarna i mitt tycke alldeles för fort.

Det är nog väldigt individuellt, jag är en pillertrillare sen många år tillbaks men jag skulle aldrig kunna somna före mina polare oavsett vad man dragit i sig, däremot så har jag hängt med polare som inte är vana med piller och däckar så fort de får i sig lite piller när man själv bara vill ligga å chilla å snacka lite, glo på en film osv.
Citera
2009-06-08, 23:40
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Det är nog väldigt individuellt, jag är en pillertrillare sen många år tillbaks men jag skulle aldrig kunna somna före mina polare oavsett vad man dragit i sig, däremot så har jag hängt med polare som inte är vana med piller och däckar så fort de får i sig lite piller när man själv bara vill ligga å chilla å snacka lite, glo på en film osv.

Självklart gör inte alla så, men dom flesta somnar nog förr eller senare när man röker mycket och käkar Imovane. Det gjorde i alla fall dom jag var med, samtidigt som min E-polare spenderade många timmar när ruset började gå ned på toaletten. Jag sover inte överhuvudtaget när jag käkar centralstimulantia eller hallucinogener, så att dom andra somnar överhuvudtaget blir lite tråkigt för mig. Om jag kan så somnar jag kvällen eller natten därpå.

Någon gång somnar du väl ändå? ^^
Senast redigerad av ManMannen 2009-06-08 kl. 23:43.
Citera
2009-06-09, 00:01
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Någon gång somnar du väl ändå? ^^

Faktum är att jag har käkat Imovane, så pass länge och på så pass hög dos att den sömngivande effekten är helt borta, jag blir faktiskt mer glad på att göra saker å ting när jag dragit i mig en Imovane, eftersom att den ångestdämpande och rogivande effekten fortf finns kvar och är i de flesta fall bättre än benso för min del. Sen att räkna in min insomnia som gör att jag i de flesta fallen är vaken längre än någon normalt funtad person, vaken 2-3 dygn, sover 5-6 timmar (när det är som värst, går ju i perioder). Så nej, jag somnar inte när jag har sällskap, för jag behöver inte sömnen i samma utsträckning, och nej jag somnar inte på Imovane, det krävs bra mycket medel för att jag ska somna även när jag varit vaken något dygn. Imovane har jag mest som ångestdämpande medel även om min läkare inte skriver ut det just för den anledningen.
Citera
2009-06-09, 00:08
Bannlyst
På zolpidem kände jag mig bara efterbliven som jag skrivit tidigare i tråden, har fått zopliklon merck utskriven nu och ska ta senare så jag kan sova för en gångs skull. Om jag blev helt cp och dåsig på zolpidem vad kan jag förvänta mig av zopliklon då tror ni?
Citera
2009-06-09, 00:09
Medlem
ManMannens avatar
Fan vad trevligt med någon mer än jag som lider utav sömnsvårigheter. Det behövs fler knarkare med insomnia. Folk somnar hela tiden men jag är alltid vaken. Också därför jag byter bort mina Imovane. Det är som att käka sockerpiller. Får man lite uppåt-grejer så spelar det ingen roll om man sover eller inte heller. Suger lite att andra gör det bara.

Ska förövrigt på möte om ett par dagar och har goda förutsättningar att få mycket och eller starka receptbelagda rusmedel utskrivna. Efter ett par extra hårda veckor så ser jag faktiskt fram emot det.

Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
På zolpidem kände jag mig bara efterbliven som jag skrivit tidigare i tråden, har fått zopliklon merck utskriven nu och ska ta senare så jag kan sova för en gångs skull. Om jag blev helt cp och dåsig på zolpidem vad kan jag förvänta mig av zopliklon då tror ni?

Mindre cp, längre verkningstid, mer bensolik. Jag somnar dock mycket bättre på Zolpidem. Kan dock inte flumma på dom utan att det går åt helvete.
Senast redigerad av ManMannen 2009-06-09 kl. 00:12.
Citera
2009-06-09, 00:31
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Ja, jag håller med dig där, hellre dra uppåt så man kan hålla sig aktiverad hellre än att ligga å försöka somna i onödan. Jag skulle faktiskt gå igenom en utredning, få åka till något sömnlabb i Uppsala för att verkligen reda ut mina sömnproblem en gång för alla, men så som psykvården fungerar i Sverige så skulle det ta flertalet år och så fort jag blev lite bättre så blev jag borttagen från listan, det dem inte förstår är ju att det går i perioder.

Men det är som du säger, lite tråkigt att alla andra sover när man håller sig vaken bara, känns som man kollat igenom i stort sett alla vettiga moderna filmer, serier, dokumentärer och hockey, börjar bli uttråkad...

Citat:

Zolpidem är en mer hypnotisk insomningstablett, och liknar mer en insomningstablett. Effekten sitter inte i mer än 1-2 timmar medan Zopiklon har en mer benso-äkta känsla med ångestdämpande och rogivande effekt samt att halveringstider ligger på 2-3 timmar vilket gör att effekten finns kvar i kroppen i 6 timmar. Det lite tråkiga med Zopiklon är att den sömngivande effekten försvinner efter en veckas användande ungefär, så ta bara de dagar du verkligen behöver, men som jag tidigare nämnt i tråden så sitter den ångestdämpande och rogivande effekten i under en längre tids behandling.

Jag personligen är mycket mer nöjd med Zopiklon än när jag satt på Zolpidem, men det är så individuellt för alla men de flesta jag känner föredrar Zopiklon.
Citera
2009-06-09, 01:47
Bannlyst
nu har det snart gått 1.30 h sedan intag, kände inte av något speciellt. lite ångestdämpande möjligen men ingen markant skillnad. Blev inte ens trött

tog 10 g

Edit:nu snart 2 timmar efter intag börjar jag känna mig lite mysko, ser milda hallisar med böcker som rör sig osv. Kan det ha tagit så långt innan den slog igång för att jag käkade skitmycket nästan precis innan intaget?
Senast redigerad av gulthotel 2009-06-09 kl. 02:21.
Citera
2009-06-09, 02:27
Bannlyst
Så fint böckerna dansar i bokhyllan, såg nästan ut som de höl i varandra och gjorde en move tillsammans
Citera
2009-06-09, 04:01
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Så fint böckerna dansar i bokhyllan, såg nästan ut som de höl i varandra och gjorde en move tillsammans

Det är hallisar från reflekterande ljus, Zopiklon påverkar ögonen ibland för vissa personer, jag är en av de personerna och jag vet precis vad du menar för hallisar. Men om jag ska vara helt ärlig, du sa att det hade gått 1½ timme och du satt fortfarande vid datorn, inte så konstigt att du inte kan somna på varken Zolpidem eller Zopiklon då. Zolpidem har en halveringstid på en timme, sitter du vid datorn hela den tiden så är effekten ur kroppen innan du lagt dig. Zopiklon når sin topp efter 15-30 minuter och dalar lite långsammare ner till sämre effekt och halveringstiden ligger på 2-3 timmar. Så med andra ord, ta tabletten och gå och lägg dig i sängen. Du klagar på att du har sömnproblem, inte så konstigt...
Citera
2009-06-09, 05:29
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ja, jag håller med dig där, hellre dra uppåt så man kan hålla sig aktiverad hellre än att ligga å försöka somna i onödan. Jag skulle faktiskt gå igenom en utredning, få åka till något sömnlabb i Uppsala för att verkligen reda ut mina sömnproblem en gång för alla, men så som psykvården fungerar i Sverige så skulle det ta flertalet år och så fort jag blev lite bättre så blev jag borttagen från listan, det dem inte förstår är ju att det går i perioder.

Men det är som du säger, lite tråkigt att alla andra sover när man håller sig vaken bara, känns som man kollat igenom i stort sett alla vettiga moderna filmer, serier, dokumentärer och hockey, börjar bli uttråkad...

Zolpidem är en mer hypnotisk insomningstablett, och liknar mer en insomningstablett. Effekten sitter inte i mer än 1-2 timmar medan Zopiklon har en mer benso-äkta känsla med ångestdämpande och rogivande effekt samt att halveringstider ligger på 2-3 timmar vilket gör att effekten finns kvar i kroppen i 6 timmar. Det lite tråkiga med Zopiklon är att den sömngivande effekten försvinner efter en veckas användande ungefär, så ta bara de dagar du verkligen behöver, men som jag tidigare nämnt i tråden så sitter den ångestdämpande och rogivande effekten i under en längre tids behandling.

Jag personligen är mycket mer nöjd med Zopiklon än när jag satt på Zolpidem, men det är så individuellt för alla men de flesta jag känner föredrar Zopiklon.

Jag skulle våga påstå att det är precis tvärtom. Dom rogivande effekterna försvinner med tiden, men dom sömngivande effekterna består.
Citera
2009-06-09, 16:17
Bannlyst
Citat:
Det är hallisar från reflekterande ljus, Zopiklon påverkar ögonen ibland för vissa personer, jag är en av de personerna och jag vet precis vad du menar för hallisar. Men om jag ska vara helt ärlig, du sa att det hade gått 1½ timme och du satt fortfarande vid datorn, inte så konstigt att du inte kan somna på varken Zolpidem eller Zopiklon då. Zolpidem har en halveringstid på en timme, sitter du vid datorn hela den tiden så är effekten ur kroppen innan du lagt dig. Zopiklon når sin topp efter 15-30 minuter och dalar lite långsammare ner till sämre effekt och halveringstiden ligger på 2-3 timmar. Så med andra ord, ta tabletten och gå och lägg dig i sängen. Du klagar på att du har sömnproblem, inte så konstigt...

Jo men jag kände ju ingen större förändring i sinnesstämningen alls ju, ska man inte känna av en utmärkande effekt åtminstonde? Kanske tog för lite? Har tidigare använt zolpidem 10 mg, igår tog jag 5mgx2 zopliklon
Citera
2009-06-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartaspetsar
Tack för svaret, då får det bli 15mg var nersköjlt med lite alkohol då!(:

Jag tog 15mg imovane i söndags, första gången jag provar imovane, jag minns ingenting på hela kvällen, morsan och flickvännen berättade i måndags att jag sprungit omkring i huset och trott att golvet lutade och att jorden var upp och ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in