Ja, jag håller med dig där, hellre dra uppåt så man kan hålla sig aktiverad hellre än att ligga å försöka somna i onödan. Jag skulle faktiskt gå igenom en utredning, få åka till något sömnlabb i Uppsala för att verkligen reda ut mina sömnproblem en gång för alla, men så som psykvården fungerar i Sverige så skulle det ta flertalet år och så fort jag blev lite bättre så blev jag borttagen från listan, det dem inte förstår är ju att det går i perioder.
Men det är som du säger, lite tråkigt att alla andra sover när man håller sig vaken bara, känns som man kollat igenom i stort sett alla vettiga moderna filmer, serier, dokumentärer och hockey, börjar bli uttråkad...
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
På zolpidem kände jag mig bara efterbliven som jag skrivit tidigare i tråden, har fått zopliklon merck utskriven nu och ska ta senare så jag kan sova för en gångs skull. Om jag blev helt cp och dåsig på zolpidem vad kan jag förvänta mig av zopliklon då tror ni?
Zolpidem är en mer hypnotisk insomningstablett, och liknar mer en insomningstablett. Effekten sitter inte i mer än 1-2 timmar medan Zopiklon har en mer benso-äkta känsla med ångestdämpande och rogivande effekt samt att halveringstider ligger på 2-3 timmar vilket gör att effekten finns kvar i kroppen i 6 timmar. Det lite tråkiga med Zopiklon är att den sömngivande effekten försvinner efter en veckas användande ungefär, så ta bara de dagar du verkligen behöver, men som jag tidigare nämnt i tråden så sitter den ångestdämpande och rogivande effekten i under en längre tids behandling.
Jag personligen är mycket mer nöjd med Zopiklon än när jag satt på Zolpidem, men det är så individuellt för alla men de flesta jag känner föredrar Zopiklon.