2012-09-10, 20:33
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
Mysigt stilnoct rus bara... men händer EXAKT ingenting. Tog precis en bärs till det hela!
Dom två-tre gånger jag tagit stilnoct har det bara POFF vaknat upp med minneslucka och allt mellan 100-250 st (olika ggr) piller försvunna.. har aldrig hänt ´på någon annan bens eller z-analog så därför tar jag inte stilnoct längre.
Citera
2012-09-10, 20:36
Medlem
men jag känner mig HELT normal, inget rus alls! :S körde hårt dag in och ut på stillisar för någon vecka sen... inte så att toleransen sitter i så hårt väll? 15st 10 mg stilnoct och storstark + 1 liter grapejuice under 7-8 timmar... visst borde man börja bli mysig?
Citera
2012-09-10, 20:53
Medlem
jag har ätit imovane i stortsätt varje kväll sedan 2008, men jag kan känna av effekten utav bara en 7,5mg, älskar ddom tabletterna :-)
Citera
2012-09-10, 21:04
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paralegal
jag har ätit imovane i stortsätt varje kväll sedan 2008, men jag kan känna av effekten utav bara en 7,5mg, älskar ddom tabletterna :-)
effekt att du sover bra gissar jag då? för dom perioderna jag äter dom som ångestdämpande på dagen så får jag öka dosen hela tiden känns det som. men jag har fått rätt hög tolerans på GABA-droger överhuvudtaget, allt från alkohol till benso och även efter jag började använda gobbe så steg toleransen automatiskt gaba-a eftersom jag fick så extremt bra effekt utav ghb'n
Citera
2012-09-10, 22:16
Medlem
Skulle gärna ta emot tips på stillisar vart man kan hitta dom ?? Förutom att dra till vårdcentral elr farbror doktorn !
Citera
2012-09-11, 10:30
Medlem
Har en tid ätit 1*7.5mg Imovane/zopiklon för sömnen, vilket jag tycker fungerat okej.
Igår testade 1*10mg Zolpidem, och måste säga att jag är väldigt besviken, det var länge sedan jag sovit så jävla dåligt...

Det tog flera timmar innan jag öht lyckades somna, och jag tappade räkningen på hur många gånger jag vaknade under natten. Några hallucinationer eller liknande noterade jag inte, märkte inget alls förutom att det var nästan omöjligt att somna.

Detta är legalt utskrivna mediciner jag fått från Apoteket skall tilläggas, inget jag har ambition att flumma på, bara sova.
Citera
2012-09-11, 10:38
Medlem
Emmelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totto
Det tog flera timmar innan jag öht lyckades somna, och jag tappade räkningen på hur många gånger jag vaknade under natten.

Zopiklon har en halveringstid på 5-6 timmar medan zolpidem har en halveringstid på blott 2 timmar.
Att Du inte somnade på din zolpidem kan bero på att Du missade verkningstiden för insomning som är mycket kortare än den på zopiklon.
Senast redigerad av Emmely 2012-09-11 kl. 10:45.
Citera
2012-09-11, 12:06
Medlem
Hur menar du då missade? Jag tog tabletten, gick sedan omedelbart och lade mig i sängen.

Citat:
Ursprungligen postat av Emmely
Zopiklon har en halveringstid på 5-6 timmar medan zolpidem har en halveringstid på blott 2 timmar.
Att Du inte somnade på din zolpidem kan bero på att Du missade verkningstiden för insomning som är mycket kortare än den på zopiklon.
Citera
2012-09-11, 12:35
Medlem
Emmelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totto
Hur menar du då missade? Jag tog tabletten, gick sedan omedelbart och lade mig i sängen.

Alla reagerar individuellt på läkemedel och det är inte säkert att man ens reagerar på samma sätt från gång till gång, men generellt sett har zolpidem en kort "insomningslucka" på grund av den korta verkningstiden.

Det kan även bero på att zolpidem och zopiklon har korstolerans med varandra, men det är mindre troligt om Du fortfarande känner att Du har god effekt av Dina zopiklon.
Senast redigerad av Emmely 2012-09-11 kl. 12:38.
Citera
2012-09-11, 13:17
Medlem
franzstrudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Dom två-tre gånger jag tagit stilnoct har det bara POFF vaknat upp med minneslucka och allt mellan 100-250 st (olika ggr) piller försvunna.. har aldrig hänt ´på någon annan bens eller z-analog så därför tar jag inte stilnoct längre.

Håller med, hade en kompis som hade fått tag på ett stort lass med stilnoct. Tror han käkade 1 karta om dagen åtminstone. Var ute och söp rätt mycket med honom och jag blev förundrad varför han alltid blev så satfull och gjorde konstiga saker.

Sen snackade vi lite efter tag och vi pratade lite om senaste veckorna och han kommer i princip ihåg att han vaknade och smaskade lite Stilnoct varje dag. Sen var allt annat svart för honom.

Själv har jag även ätit Stillisar fungerade bra för mig att lägga mig ner i sängen och blunda och i princip blundandes ta två stycken så fungerade de utmärkt.

När jag däremot testade att flummade på Stilnoct några gånger slutade det med pinsamheter som att ramla ner för en trapp, blev utslängd från ett uteställe med uteservering för att sedan framför vakten klättra in igen. Vaknade en morgonen att det var blött i hallen, jag var tydligen extremt kissnödig och i mitt tillstånd hade jag svårt med låset. Så jag gjorde det bästa av situationen och kissade igenom brevinkastet.

Sen när man väl är igång flöddrad äter man hur mycket som helst.

Sover skitdåligt nu för tiden, men Stilnoct tar jag inte för dessa kan jag inte kontrollera.

Så sensmoralen är att.... öhm vet inte. Ta Stilnoct om ni gillar känslan av att vara totalt borta
Citera
2012-09-11, 13:36
Medlem
E.W.s avatar
Stilnoct + alkohol = gör helt sjuk saker (och rejäla minnesluckor).

Detta gäller även ganska låga doser.
Citera
2012-09-11, 16:05
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Stilnoct + alkohol = gör helt sjuk saker (och rejäla minnesluckor).

Detta gäller även ganska låga doser.
Jag hade själv aldrig vågat blanda Stilnoct med alkohol. Mer oberäknelig och obehaglig drog får man leta efter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in