2015-12-30, 21:33
Medlem
buttnutters avatar
Lugnt att ta en öl 33cl på 15 mg Imovane?
Citera
2015-12-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danzig109
Jag tog 5 imovan nyss och skall upp och arbeta kl5.55, om tiden nu går kommer jag vara i god arbetsförmåga kl 6 då jag skall iväg? Snälla hjälp om ni varit med om liknande.

väldigt tacksam om nån vet nått om detta?
5mg imovane eller 5 st imovane? Ställ klockan så är det nog lugnt.
Citera
2015-12-30, 21:48
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter

Ja det går bra. Lite starkare rus får du nog.
Citera
2015-12-30, 22:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

No probs at all! Men tar du utan tolerans fem bärs till eller dubblar imon kan det gå åt h-e...

Imo är ett djävulens påfund. Varning! Även ni flöddertorskar! Är oerhört tacksam för att jag är kvitt mitt zopiklonberoende. OK - alla är annorlunda (..."what a line..." ) - nytt försök; alla är unika; det finns de som kan ta 7,5 mg per kväll och sova gott, och göra det i åratal, och de som kan knapra en karta om dagen och ändå må skit... skulle säga att det är som att leka med elden, eller draken himself... och INIHELVETE beroendeframkallande... again; för en del! Som med sponken, med gräs, med nikotin. Finns de som kan röka tre cigg ("vanliga"!) om dagen, lucky bastards!
Citera
2015-12-31, 01:12
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Jag är 74-år gammal och då spelar det ingen roll vad man petar i sig för preparat. Började när jag var drygt 60+ med imovane och även stilnoct. Men bara tillfälligt och under kortare perioder. Äldre personer skiter sjukvården i, och man gör det enklaste och billigaste för sig. Yngre personer däremot kan sjukvården satsa mer resurser på, och långsiktigt lösa sömnproblem som kan orsakas av kroppsliga eller psykiska sjukdomar.
För tillfälligt bruk är imovane en bra medicin. Men man blir lite betänksam när vissa personer här i tråden börjar skriva om rus. Då menar jag att man har missat syftet med medicinen.

Det sista du skrev håller jag med dig om. Det var just att du skrev att Imovane inte ger något rus jag reagerade på, för det gör det och det har inget att göra med om man har missbrukspersonlighet eller inte.
Citera
2015-12-31, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Imovane och stilnoct är i stort sätt samma preparat. Jag har testat båda preparaten och har inte märkt någon stor skillnad. Har över 10-års erfarenhet av dessa medel. Kan hålla med om att med imovane behåller man sömnen lite längre. Men har man sömnstörningar så bör den underliggande orsaken utredas närmare. Imovane är inte någon långsiktig lösning på sömnproblem. Båda sorters pillren är för tillfälligt bruk under en kortare period. Äldre personer typ 60+ kan få recept för längre tider.

Jag har tryckt i mig en flaska vin och avstår därför från att ta något piller. Blandningen är liksom inte bra. Och har man alkohol i sig så fungerar inte pillren som de skall göra. Den erfarenheten delar jag med andra personer som har testat.
Det verkar inte finnas någon ände på ditt perversa behov av att tillrättavisa andra människor med felaktig information. Dessutom skall man inte skriva ut z-analoger till äldre, men du får gärna sitta och fortsätta kasta din bäver i ditt timmerhus, det är underhållande om inget annat. Det är fullständigt uppenbart att du mest sitter och kastar bajs runt dig istället för att försöka bidra. Kanske är det detta scenario som inträffar när man ger Imovane till pensionärer. I så fall bör man diskontinuera detta.

Imovane och Stilnoct är som dag och natt och kan ej jämföras då deras syften är väldigt olika. Det är ganska olämpligt av Flashback att bunta ihop dem i samma tråd men nu är det så och jag finner mig i det. Jag har testat båda och den ena fungerar medan andra inte gör det. Vice versa så känner jag människor som blir hjälpa av Stilnoct men inte av Imovane. Din (påstådda) ålder förklarar i och för sig vissa psykiska bekymmer, du verkar närmast dement. Jag föreslår i så fall eutanasi.
Senast redigerad av Netzach 2015-12-31 kl. 05:43.
Citera
2015-12-31, 11:11
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
No probs at all! Men tar du utan tolerans fem bärs till eller dubblar imon kan det gå åt h-e...

Imo är ett djävulens påfund. Varning! Även ni flöddertorskar! Är oerhört tacksam för att jag är kvitt mitt zopiklonberoende. OK - alla är annorlunda (..."what a line..." ) - nytt försök; alla är unika; det finns de som kan ta 7,5 mg per kväll och sova gott, och göra det i åratal, och de som kan knapra en karta om dagen och ändå må skit... skulle säga att det är som att leka med elden, eller draken himself... och INIHELVETE beroendeframkallande... again; för en del! Som med sponken, med gräs, med nikotin. Finns de som kan röka tre cigg ("vanliga"!) om dagen, lucky bastards!

Haha ja, helvete... Skulle klara mig på 10 imovane 7,5 mg på fem (!) veckor. Nu är det fyra veckor kvar och allt är naturligtvis slut. Cold turkey, here we go...
Citera
2015-12-31, 21:21
Medlem
Citat:
Haha ja, helvete... Skulle klara mig på 10 imovane 7,5 mg på fem (!) veckor. Nu är det fyra veckor kvar och allt är naturligtvis slut. Cold turkey, here we go...
Var det värt det, fick du något trevligt rus?
Citera
2016-01-01, 00:37
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Var det värt det, fick du något trevligt rus?

Absolut. Mysigt och skönt rus. Men det är inte värt om man är på vippen att ha slut på det.
Citera
2016-01-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Visst är det så.. Även om jag håller mig till 7,5-10mg varje natt så är det omöjligt att komma ifrån dags abstinensen nack styvheten,muskel ryckningar mm! Så det är nog bättre för kroppen och nerverna att använda tillex stesolid som har lång halverings tid.. Men allt jag testat för kronisk smärta,depression och sömnbesvär är skit i längden även preparat som inte klassas som beroende framkallade är vad jag upplever som svårast att sluta med på grund av att dom påverkar serotonin mm..
Senast redigerad av ante1982 2016-01-01 kl. 01:31.
Citera
2016-01-01, 10:17
Medlem
Har skräck exempelndär jag inte vetat vad jag gjort då i samband med att jag sovit dåligt och tagit metylfenidat men nu käkade jag upp 30 st på två dagar utan att bli ens lite flummig. Har de ändrat fumulan?
Citera
2016-01-01, 11:19
Medlem
Claviuss avatar
Vad händer om jag enbart tar en 5mg zolpidem nu? Blir man helt fucked eller blir jag bara lite smått berusad? Känner mig uttråkad :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in