2012-11-15, 17:06
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Någon som har koll på vad det finns för olika storlekar på zopiklonpaket? Alltså hur många stycken 5/7,g mg:s zopiklon det är i ett paket.

Edit: tror jag lyckades hitta det på fass nu. Säljs i förpacknibgar om 10, 30, 100 och 250 tabletter. Gäller detta både 5 och 7,5 milligrammarna?

Det stämmer bra det!
250-pack skrivs nog inte ut så ofta så det kan dom nog ha slutat tillverka.
Men står det på fass att det finns så stämmer det säkert.
Citera
2012-11-15, 17:10
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det stämmer bra det!
250-pack skrivs nog inte ut så ofta så det kan dom nog ha slutat tillverka.
Men står det på fass att det finns så stämmer det säkert.

Ok, tyckte det var lite oklart om det gällde både 5 och 7,5 mg. Men det lär det väl göra. Hoppas på att jag åtminstone ska kunna få ut ett trettio-pack till att börja med, eller brukar de snåla och bara ge en 10?
Citera
2012-11-15, 17:54
Medlem
Citat:
Jag som nästan hade gett upp hoppet om att hitta bra läkare där ute! Har tidigare fått ligga i för att få ut ett 30-pack med två månaders intervall. Ett vackert 100-pack blev det nu
Missbrukar det dock inte, underbar medicin att använda när sömnnen är som mest cp.

100-pack, hur länge ska det räcka enligt din läkare?
Citera
2012-11-15, 18:12
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ok, tyckte det var lite oklart om det gällde både 5 och 7,5 mg. Men det lär det väl göra. Hoppas på att jag åtminstone ska kunna få ut ett trettio-pack till att börja med, eller brukar de snåla och bara ge en 10?

ONT
Jag har aldrig fått mer eller mindre än ett trettio-pack per uttag, vad det beror på vet jag inte.
Men det känns ju som att man får 10-pack när man antingen testar om medicinen funkar på en, eller om man har dokumenterat missbruk.

OT
Vad är egentligen ett dokumenterat missbruk?
Kan sjukhuset/läkarna ta reda på om man har lämnat urinprover flera gånger i veckan, eller krävs det att man erkänt ett missbruk för läkarna som "dokumenteras"?

Edit: Att du helst vill ha 7,5mg förstår jag då 5mg är lite väl klent. Men hur kommer det sig att du hoppas på ett trettio-pack? Har du tänkt att missbruka medicinen, eller orkar du inte springa till Apoteket 3 ggr i månaden?
Senast redigerad av Hysteri90 2012-11-15 kl. 18:30. Anledning: Edit
Citera
2012-11-15, 18:31
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
ONT
Jag har aldrig fått mer eller mindre än ett trettio-pack per uttag, vad det beror på vet jag inte.
Men det känns ju som att man får 10-pack när man antingen testar om medicinen funkar på en, eller om man har dokumenterat missbruk.

OT
Kan sjukhuset/läkarna ta reda på om man har lämnat urinprover flera gånger i veckan, eller krävs det att man erkänt ett missbruk för läkarna som "dokumenteras"?

Hmm, okej får hoppas att jag åtminstone får ett trettiopack utskrivet. Trots att jag har varit ärlig och berättat att jag använt droger rätt friskt förut, har jag fått en del benz och analoger utskrivna.

Angående om de hur de kan få reda på att du har gått å pissat tidigare, så tror jag att det beror var du har pissat och vilken läkare som skriver ut åt dig, eftersom olika instanser inom vården har olika journalsystem. För att försvåra för dem ytterligare, har du dessutom rätt att låsa din journaler!

Svar på din edit: Nej, missbruka dem har jag inte tänkt göra, tycker det känns rätt meningslöst att fluddra på benz/analoger. Dessutom har jag sedan ett par år slutat att använda alla droger, utom alkohol. Så det är mest det att det är praktiskt att ha lite fler tabletter, så att man inte behöver jaga sin läkare titt som tätt. Dessutom är jag rädd att läkaren ska tycka att jag använder preparaten för ofta, och dra in dem för mig! Men jag försöker att inte ta dessa preparat mer än max 3ggr i veckan.

Edit: visst blir det lite billigare med 30-packen också?
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2012-11-15 kl. 18:49.
Citera
2012-11-15, 20:17
Etizopapayas avatar
Citat:
Första gången man får prova så brukar man få 10st. Sen gäller det att lägga order rätt om man vill fortsätta få det löpande utskrivet. Läkare brukar ej vilja skriva ut det under längre tid. Jag har svåra sömnproblem där det endast zopiklon som biter riktigt, så har haft tur.

Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
100-pack, hur länge ska det räcka enligt din läkare?
3 Månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
ONT

OT

Edit: Att du helst vill ha 7,5mg förstår jag då 5mg är lite väl klent. Men hur kommer det sig att du hoppas på ett trettio-pack? Har du tänkt att missbruka medicinen, eller orkar du inte springa till Apoteket 3 ggr i månaden?

Dokumenterat missbruk är väl just vad ordet är? Att det står i din journal att du har missbrukat. Brukar vara väldigt svårt att få ut narkotiska preparat om man har eller har haft ett dokumenterar missbruk. Tror inte dom ser det om du inte har sagt det, men är inte 100% hur det fungerar mellan olika instanser.
Man kan väl hoppas på att få mycket utskrivet utan att man tänker missbruka det?
Dels känner man inte att det blir jobbigt att behöva ringa och förnya hela tiden samt att det är skönt att läkaren har visat förtroende.
Citera
2012-11-16, 00:15
Medlem
glasbords avatar
Citat:
Största faran är nog vad du hittar på för dumheter under ditt rus.
Tur att jag inte gjorde nåt dumt haha. Jävla minnesluckor bara
Citera
2012-11-16, 00:36
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
500 mg tramadol för att efter 2-3 timmar ta 10-15 mg zopiklon, är det någon större fara?

I regel helt lugnt.
Så länge du inte är känslig. Skulle bara ta de doserna om jag hade tolerans.
Citera
2012-11-16, 04:22
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totteasp
Testade 37.5 gram zopiklon idag med lite sprit blev trög i huvudet lite vinglig och dåligt minne fick fråga om folk vad de sa hela tiden i stort sett.

Nu är det ju en ny dag och jag känner fortfarande av lite trist nog är de är nu slut och håller tummarna på att få mer!

Du måste mena "mg", right?
Citera
2012-11-16, 19:04
Medlem
Slingshots avatar
Trådar sammanfogade.

//Slingan
Citera
2012-11-16, 19:22
Bannlyst
Fick idag min nertrappning på benzo 80mg stess om dagen och tar bort 2mg var/varannan vecka av en bra läkare men till saken. Fick även 20st 10mg zolpidem och tänkte mmmmm 2st Och 2st Etilaam som ja inte testat förr men hände inget. Blev bara trött.

Minns förr när man inte hade benzo tollerans då hade man ju såna hallisar och trodde det var folk i hela lägenheten. Hände varje gång tills jag tog 30st utan att jag visste det. Vaknade på sjukhuset efter att fått en spruta. Läkaren sa jag var 2minuter från att dö men bullshit Han sabbade mitt rus bara
Citera
2012-11-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaser (old)
är det någon annan än jag som upplever ett härligt välbefinnande av stilnoct? tog det varje dag ett par månader, hade ett helvete att sluta. otroligt vad man gör för att uppleva något annat än vardagens gråhet. För de som inte vet är stilnoct ett diaboliskt sömnmedel, tar du för mycket flippar du ut och kommer inte ihåg ett skit senare. inget bra sömnmedel heller, inte att rekommendera mao.

Om jag tar en zopiklon 7,5mg och dricker alkohol på det? Hur blir man då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in