2012-11-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
Aa fast jag käkade tex en 50mg Imovane häromdagen vid 15.00 på tom mage och kände inte av allt för mkt, det var ett mindre intensivt rus (kände mig glad och lite små yr) som varade i cirka 30 min, sen smakade allt bara järn som vanligt av imovane och jag blev seg som fan.

Lider du verkligen av riktig ångest då? Folk utan ångestproblematik får sällan någon större effekt av benzo-preparat. Har själv upplevt det när jag en gång tog ~50mg sobril utan att ha ångest, det gav inte ett piss, kände mig bara lite torr i munnen. En annan gång tog jag 10mg sobril när jag hade världens panikattack och kände mig helt euforisk och har aldrig mått så bra tidigare.

just sayin
Citera
2012-11-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exu
Lider du verkligen av riktig ångest då? Folk utan ångestproblematik får sällan någon större effekt av benzo-preparat. Har själv upplevt det när jag en gång tog ~50mg sobril utan att ha ångest, det gav inte ett piss, kände mig bara lite torr i munnen. En annan gång tog jag 10mg sobril när jag hade världens panikattack och kände mig helt euforisk och har aldrig mått så bra tidigare.

just sayin

Jo jag har ångest, menade bara att stilnoct dämpar min ångest mycket mer än vad imovane gör! Men problemet är att jag kan käka 30+ stilnoct på en dag, man tappar kontrollen helt.
Citera
2012-11-14, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
Jo jag har ångest, menade bara att stilnoct dämpar min ångest mycket mer än vad imovane gör! Men problemet är att jag kan käka 30+ stilnoct på en dag, man tappar kontrollen helt.

Men vad sjutton. Använda sömnmedel till att lindra ångest? Är inte det lite missriktat? Du får väl be om riktiga mediciner mot ångest.

btw: pom man krossar imovane i munnen får man sbabbare effekt? så borde det väl vara
Citera
2012-11-15, 00:00
Medlem
Jag anser mig själv inte som dålig på engelska men jag förstår inte texten på denna hemsida ordentligt
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12919178 (ser ut som att vara en riktigt skumm länk)

Står det att zolpidem sänkte testosteronhalten hos de äldre försökspersonerna? Med hur mycket i såfall?
Hur är det med de yngre försökspersonerna? sänktes testosteronhalten för dem också?
Jag bjuder på stavfel och ifall jag missförstod texten i länken då jag tagit lite för många ihopp om några timmars sömn.

när jag ändå är i farten, är det bara jag som får sämre aptit dagen efter zolpidem intag?
Citera
2012-11-15, 00:02
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Men vad sjutton. Använda sömnmedel till att lindra ångest? Är inte det lite missriktat? Du får väl be om riktiga mediciner mot ångest.

btw: pom man krossar imovane i munnen får man sbabbare effekt? så borde det väl vara
Till det fetmarkerade: Imovane smakar riktigt illa, att krossa dem är inget att rekommendera!
Till början av posten: Imovane fungerar väldigt bra mot ångest om man tar dem utan att sova, det är svårt för en del personer att få riktiga mediciner då läkarvården i Svea rike är ärkefuckad.
Citera
2012-11-15, 00:10
Medlem
Totteasps avatar
Testade 37.5 gram zopiklon idag med lite sprit blev trög i huvudet lite vinglig och dåligt minne fick fråga om folk vad de sa hela tiden i stort sett.

Nu är det ju en ny dag och jag känner fortfarande av lite trist nog är de är nu slut och håller tummarna på att få mer!
Citera
2012-11-15, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Till det fetmarkerade: Imovane smakar riktigt illa, att krossa dem är inget att rekommendera!
Till början av posten: Imovane fungerar väldigt bra mot ångest om man tar dem utan att sova, det är svårt för en del personer att få riktiga mediciner då läkarvården i Svea rike är ärkefuckad.

Äh, det e väl inget, man är väl narkoman. Jag kan gå genom eld. Jag väljer dessutom zoplikan som har 3 ggr starkare äckelsmak än beskedliga Imovane... 7.5mg.

Jo, jag vet att folk inte får adekvat medicinering och behandling. Det har stramats upp.
Citera
2012-11-15, 00:52
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Äh, det e väl inget, man är väl narkoman. Jag kan gå genom eld. Jag väljer dessutom zoplikan som har 3 ggr starkare äckelsmak än beskedliga Imovane... 7.5mg.

Jo, jag vet att folk inte får adekvat medicinering och behandling. Det har stramats upp.
Visst, man vänjer sig vid äckliga smaker när man knarkar men Imovanen är fan var jag drar gränsen. Tram är inga problem, Lyrica är inga problem men Imovane är fan totalt jävla äckelvidrigt att krossa imo!

Har aldrig testat zoplikon men det räckte med en 5mg för att ta bort all ångest under en rejäl Lyrica AT då Vallar inte hjälpte ett dugg.
Citera
2012-11-15, 02:09
Medlem
Någon som vet var man tillverkar Zolpidem eller Stilnoct i Sverige? Ratiopharm eller Mylan, har de något lager i Sverige tex?
Citera
2012-11-15, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Visst, man vänjer sig vid äckliga smaker när man knarkar men Imovanen är fan var jag drar gränsen. Tram är inga problem, Lyrica är inga problem men Imovane är fan totalt jävla äckelvidrigt att krossa imo!

Har aldrig testat zoplikon men det räckte med en 5mg för att ta bort all ångest under en rejäl Lyrica AT då Vallar inte hjälpte ett dugg.

Som sagt så är krossad 7.5:a Imovane i munnen en picnic mot en krossad zoplikon. Jag tycker det ger en rätt massiv tröthett fort. Gillar man ett läkemedel så vänjer man sig bort vid det negativa, så är det. Okej, jag blir inte high längre på imovane/zoplikon, för det var jag i månader i början. Men det gives inget bättre vad jag vet till mig iaf när det gäller ångestdämpande sömnmedicin. Lider ju av svår opiat/amfetamin-abstinens på kvällar och nätter, och uppvaknandet och morgonen är hemsk. Som idag. Men jag klagar inte. Jag har försatt mig i den här situationen.
Citera
2012-11-15, 16:45
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Jag som nästan hade gett upp hoppet om att hitta bra läkare där ute! Har tidigare fått ligga i för att få ut ett 30-pack med två månaders intervall. Ett vackert 100-pack blev det nu
Missbrukar det dock inte, underbar medicin att använda när sömnnen är som mest cp.
Citera
2012-11-15, 16:56
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Jag som nästan hade gett upp hoppet om att hitta bra läkare där ute! Har tidigare fått ligga i för att få ut ett 30-pack med två månaders intervall. Ett vackert 100-pack blev det nu
Missbrukar det dock inte, underbar medicin att använda när sömnnen är som mest cp.

Någon som har koll på vad det finns för olika storlekar på zopiklonpaket? Alltså hur många stycken 5/7,g mg:s zopiklon det är i ett paket.

Edit: tror jag lyckades hitta det på fass nu. Säljs i förpacknibgar om 10, 30, 100 och 250 tabletter. Gäller detta både 5 och 7,5 milligrammarna?
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2012-11-15 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in