2012-11-18, 03:06
Medlem
Tjena tjena! En liten fråga bara som ja inte alls vet om den har med tråden att göra!
Att ta encipren, sen ta ett pa Imovane 5mg, är det farligt på något vis? Vill bara kunna bli av med huvudverken och lnna sova! :-)
Citera
2012-11-18, 05:11
Medlem
Emmelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastaman92
Tjena tjena! En liten fråga bara som ja inte alls vet om den har med tråden att göra!
Att ta encipren, sen ta ett pa Imovane 5mg, är det farligt på något vis? Vill bara kunna bli av med huvudverken och lnna sova! :-)

Du behöver inte känna någon anledning att oroa Dig, Ipren + Imovane är en helt ofarlig kombination utan några riskabla eller ohälsosamma interaktioner.
Citera
2012-11-18, 09:08
Medlem
Rabbitspirits avatar
Tog nyss
100 mg propavan
40 mg fluoxetin
60 mg mirtazapin
15 mg zopiklon
och blandade smärtstillande.

Jag vet att mirtazapin maxdos ligger på 50 mg, men pillerna är på 30 mg. Genialiska doktorer...
Ett märke per gång funkar inte för mig så jag hoppas denna gott och blandat får mig att bli trött, somna och få minst en timme sömn. Om inget händer, några tips vad jag kan göra då?

Ber om ursäkt om detta är Offtopic. Alltid fått för mig att Imovane och Propavan är samma sak. Fick båda utskrivna samtidigt och varje gång på akutpsyk så får jag en ny burk propavan eller imovane. Sådär 50/50 även fast man upprepar om och om att man redan fått det utskrivet och provat över 10 olika sorter utan att det hjälpt mig att somna, ta bort ångest eller något bra alls.
Citera
2012-11-18, 11:20
Medlem
Totteasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Du måste mena "mg", right?

Ja XD
Citera
2012-11-18, 12:04
Medlem
CandyRains avatar
Det är ingen eufori eller något mysigt med mixen cb och zopi. Dricker man också blir det nog fruktansvärt.
Däremot undrar jag om jag kan bryta zopiklon beroende med cannabis?
Citera
2012-11-18, 14:48
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Tackar för svaren! Undrar över ytterligare en sak. Har för mig att jag har hört att det inte ska gå att fylla på med zopiklon och få en starkare effekt om den första dosen man tagit redan har börjat verka?
Citera
2012-11-19, 11:35
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Tackar för svaren! Undrar över ytterligare en sak. Har för mig att jag har hört att det inte ska gå att fylla på med zopiklon och få en starkare effekt om den första dosen man tagit redan har börjat verka?

Det går fint.
Citera
2012-11-19, 13:10
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det går fint.

Ja det är klart det går fysiskt, men man känner inte av att ruset stegrar. Mn blir bara mer dum i huvudet samtidigt som man känner sig nykter. Då är det mycket bättre att slänga i sig fyra fem sex st på en gång.
Senast redigerad av Hysteri90 2012-11-19 kl. 13:11. Anledning: Stavfel
Citera
2012-11-19, 13:30
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ja det är klart det går fysiskt, men man känner inte av att ruset stegrar. Mn blir bara mer dum i huvudet samtidigt som man känner sig nykter. Då är det mycket bättre att slänga i sig fyra fem sex st på en gång.

Sant.
Citera
2012-11-19, 15:39
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:

Hmm, jag förtydligar med att säga att jag inte är ute efter att få något rus av dem, utan jag vill enbart åt den sederanade effekten för att kunna sova.

Men om jag jag tex tar 5mg, försöker sova men inte lyckas, och tar ytterligare 5mg. Kommer inte den sederande effekten att öka och bli lika stor som om jag tagit 10mg från början då, utan vara konstant sedan jag tog de första 5mg?

Edit: när du säger att ruset inte stegrar antar att jag du menar att inte den sedativa effekten ökar, men ville vara extra tydlig, då jag vill veta säkert.
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2012-11-19 kl. 15:55.
Citera
2012-11-19, 17:03
Medlem
ManMannens avatar
Citat:

Det beror ju givetvis på hur man doserar men det ligger något i det du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Hmm, jag förtydligar med att säga att jag inte är ute efter att få något rus av dem, utan jag vill enbart åt den sederanade effekten för att kunna sova.

Men om jag jag tex tar 5mg, försöker sova men inte lyckas, och tar ytterligare 5mg. Kommer inte den sederande effekten att öka och bli lika stor som om jag tagit 10mg från början då, utan vara konstant sedan jag tog de första 5mg?

Edit: när du säger att ruset inte stegrar antar att jag du menar att inte den sedativa effekten ökar, men ville vara extra tydlig, då jag vill veta säkert.

Nu kan jag inte tala för någon annan men jag har då och då tagit lågdos imovane kontinuerligt under dagens gång för att sedan stoppa i mig en lite större dos och somna på det. Problemet med det du beskriver är att 5+5 inte blir 10 då det kommer vara ett stort mellanrum mellan första och andra dos. Blodplasmanivåerna kommer troligtvis inte stiga lika högt, men däremot vara högre under en längre tid.

Lyckligtvis är halveringstiden hyfsat lång så även om du inte når 10 så kanske 7.5 eller nåt. Väääldigt gissningsvis. Men jag har gjort så också och lyckats somna på det. Först tagit 7.5 utan att kunna somna sen tagit 7.5 igen ett par timmar senare. När den andra slår på, säg 45-60 minuter senare, så somnar jag. Det blir visserligen ganska många timmar utan sömn, varför jag har ganska exakt koll på min tolerans och ofta doserar rektalt.
Citera
2012-11-19, 17:15
Medlem
Minstad664s avatar
Lider av ångest om nätterna så för ett par veckor sen var jag till doktorn och fick ut 30st Imovane (Zopiklon). Mår så jävla bra av skiten, men jag undrar hur länge det ska räcka enligt läkaren?
Ni som har blivit beroende av det är det något ni ångrar idag?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in