Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-07, 02:04
Medlem
PreaCs avatar
20mg zolpidem ikväll också, händer inget. Inte ens med 8mg ikto. Faan vill ju inte kunna gå / prata / skriva men det kan jag ju galant o tolerans? Njaaa. Knappt någon
Citera
2013-06-08, 16:11
Medlem
Murkelpurkels avatar
Zolpidem är en av de bästa drogerna jag testat, iallafall blandat med alkohol.
Det är ångestdämpande, energigivande, ökar den sociala förmågan, ger eufori och allt såntär man vill ha!
Sen blir man lite vinglig och minnesluckor kan uppså med det gör det ju med enbart alkohol också

Minsta dosen jag tagit i russyfte är 5mg (första gången) såg lite dubbelt i en timme men inte mer.
Annars brukar 40mg göra susen om man vill bli rolig.
Dricker man en massa så räcker 10-20 för att tappa förståndet.
Högsta dosen som jag tagit är nog ca 130mg på en kväll blandat med alko.
inte mycket minnen från den resan, allt jag kommer ihåg är vissa händelser som inträffade när jag och några polare skulle möta upp andra för att röka lite, resan var kanske 3km lång och tog ungefär lika många timmar.

Många minnen från asfaltsdejter och att man ligger i diket med cykeln över sig utan att veta hur man kom dit haha.

Tagit dem kanske 40ggr och jag har inga direkt negativa upplevelser/konsekvenser
Citera
2013-06-10, 14:37
Medlem
flashbacktrollets avatar
har lite frågor. har börjat ta imovane (5mg) för ca 1 månad sen, min terapeut säger att det inte finns någon risk att bli beroende/få withdrawal symtom såvida jag inte tar en varje natt i 5 veckor eller så, hur bra stämmer det egentligen? det funkar hursomhelst bra och jag tar i snitt någon per vecka (att bara veta att man har dom till hands ifall det krisar gör det mycket lättare att somna) men hur pass lång tid tar det att bli så beroende att man får withdrawals om man tar en per natt och sedan försöker sluta?
Citera
2013-06-10, 15:09
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
har lite frågor. har börjat ta imovane (5mg) för ca 1 månad sen, min terapeut säger att det inte finns någon risk att bli beroende/få withdrawal symtom såvida jag inte tar en varje natt i 5 veckor eller så, hur bra stämmer det egentligen? det funkar hursomhelst bra och jag tar i snitt någon per vecka (att bara veta att man har dom till hands ifall det krisar gör det mycket lättare att somna) men hur pass lång tid tar det att bli så beroende att man får withdrawals om man tar en per natt och sedan försöker sluta?
Tar ett par veckor skulle jag gissa på. Det är högst individuellt.
Citera
2013-06-10, 15:59
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Tar ett par veckor skulle jag gissa på. Det är högst individuellt.
okej visst. har tagit piller nu två nätter men har envisats och väntat till runt 3-4 varje gång så man har ju nästan mer ångest över att bli beroende av skiten än att inte kunna sova. jobbig situation men man vill ju inte vara pillertorsk resten av livet (okej orka gnäll)
Citera
2013-06-10, 16:40
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
okej visst. har tagit piller nu två nätter men har envisats och väntat till runt 3-4 varje gång så man har ju nästan mer ångest över att bli beroende av skiten än att inte kunna sova. jobbig situation men man vill ju inte vara pillertorsk resten av livet (okej orka gnäll)
Eh jo gärna pillertorsk resten av livet bara man kan fortsätta få det utskrivet - vilket kommer bli omöjligt i framtiden.

Beroendepotentialen är inte så fruktansvärt hög som alla påstår. Vid sporadiskt användande är nyttan betydligt större än riskerna. Så tag dina Imovane med gott samvete, men undvik att använda dem flera dagar i följd!

Jag tycker att du låter som en mycket förståndig person och på det kan du klara dig långt. Ha en trevlig afton flashbacktrollet
Citera
2013-06-10, 18:33
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Beroendepotentialen är inte så fruktansvärt hög som alla påstår. Vid sporadiskt användande är nyttan betydligt större än riskerna. Så tag dina Imovane med gott samvete, men undvik att använda dem flera dagar i följd!

Jag tycker att du låter som en mycket förståndig person och på det kan du klara dig långt. Ha en trevlig afton flashbacktrollet
nja förståndig kan väl vem som helst vara, men alla som har haft ett beroende vet väl att all slags tankeverksamhet slås ut när withdrawals slår som hårdast, snarare en fråga om viljestyrka. men visst sånt är livet.

Citat:
Eh jo gärna pillertorsk resten av livet bara man kan fortsätta få det utskrivet - vilket kommer bli omöjligt i framtiden.
varför skulle det bli det? rent allmänt eller talar du för dig själv?
Citera
2013-06-10, 19:54
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
nja förståndig kan väl vem som helst vara, men alla som har haft ett beroende vet väl att all slags tankeverksamhet slås ut när withdrawals slår som hårdast, snarare en fråga om viljestyrka. men visst sånt är livet.

varför skulle det bli det? rent allmänt eller talar du för dig själv?
För att det är Socialstyrelsens nya direktiv. Alla bensodiazepiner kommer att fasas ut så småningom.
Citera
2013-06-10, 20:02
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
För att det är Socialstyrelsens nya direktiv. Alla bensodiazepiner kommer att fasas ut så småningom.
finns det inga sömnmedel/sömnpiller som inte är bensodiazepiner?
Citera
2013-06-10, 20:47
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
finns det inga sömnmedel/sömnpiller som inte är bensodiazepiner?
Jo de flesta antihistaminer fungerar för det ändamålet. Lergigan, Propavan, Theralen osv.
Citera
2013-06-10, 20:55
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Jo de flesta antihistaminer fungerar för det ändamålet. Lergigan, Propavan, Theralen osv.
jaså. så varför fick jag utskrivet något som är potentiellt beroendeframkallande istället för t.ex lergigan som jag på en snabb googlesökning såg inte är beroendeframkallande? dom kanske inte skriver ut sånt eller vad är frågan, isåfall vore det ju bra om dom slopade imovane och stilnoct.

EDIT: nä nu känner jag mig fan lurad på något sätt. jag vet nog minsann vad jag ska använda morgondagens terapisnack till.
Senast redigerad av flashbacktrollet 2013-06-10 kl. 20:59.
Citera
2013-06-10, 21:49
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
jaså. så varför fick jag utskrivet något som är potentiellt beroendeframkallande istället för t.ex lergigan som jag på en snabb googlesökning såg inte är beroendeframkallande? dom kanske inte skriver ut sånt eller vad är frågan, isåfall vore det ju bra om dom slopade imovane och stilnoct.

EDIT: nä nu känner jag mig fan lurad på något sätt. jag vet nog minsann vad jag ska använda morgondagens terapisnack till.
För att det är allergitabletter, inte insomningstabletter. De flesta blir mycket trötta dagen efter användning av dessa preparat. Jag tycker det är galenskap när läkare skriver ut antihistaminer istället för riktiga sömntabletter när man behöver hjälp med just sömn. Sedan må de inte vara fysiskt beroendeframkallande men de är lika psykiskt beroendeframkallande som resten av tabletterna... Så länge du inte käkar dom varje dag i flera månader så kommer du inte att få ett fysiskt beroende heller, Z-analoger är snälla på det sättet. Ta någon veckas uppehåll då och då (minst en gång varannan månad) så kommer du inte ha några problem med fysiskt beroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in