2012-10-16, 01:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Åt upp en hel karta igår när jag skulle nöja mig med 20mg, jävla skit

Så är det när Imovane-tomten tittar fram.
Citera
2012-10-16, 02:03
Medlem
kingcool1s avatar
Tjena Flack-Back! har under många år spekulerat runder i trådarna här och har nu funnit en anledning till att bli en del av denna community.

Men nu till min fråga, jag äter 7,5 mg Zopiklon för att kunna sova på nätterna vanligtvis för ångestrelaterade sömnproblem, men idag funkade inte det så jag ökade dosen till 15 mg men fortfarande ingen sömnighet, eventuellt känner jag mig lite "lätt i benen", har ett väldigt oroande läkarbesök imorgon så jag måste vara utvilad när jag ska dit. Så nu har jag ett par frågor

1. Kan jag äta fler av dessa tills att jag somnar helt-enkelt?
2. Vad hade hänt om jag käkade i mig 0,5-1mg Xanor? kan det hjälpa oron för morgondagen och på så sätt bidra med sömnen?
3. eller ska jag helt enkelt lägga mig nu, försöka sova, och gå ångestfyllt och jävlig till mitt läkarbesök?
Citera
2012-10-16, 03:06
Medlem
HerrFentanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingcool1
Tjena Flack-Back! har under många år spekulerat runder i trådarna här och har nu funnit en anledning till att bli en del av denna community.

Men nu till min fråga, jag äter 7,5 mg Zopiklon för att kunna sova på nätterna vanligtvis för ångestrelaterade sömnproblem, men idag funkade inte det så jag ökade dosen till 15 mg men fortfarande ingen sömnighet, eventuellt känner jag mig lite "lätt i benen", har ett väldigt oroande läkarbesök imorgon så jag måste vara utvilad när jag ska dit. Så nu har jag ett par frågor

2. Vad hade hänt om jag käkade i mig 0,5-1mg Xanor? kan det hjälpa oron för morgondagen och på så sätt bidra med sömnen?
3. eller ska jag helt enkelt lägga mig nu, försöka sova, och gå ångestfyllt och jävlig till mitt läkarbesök?
Iom att både imovane o xanor har så pass kort halveringstid borde du kunna trycka i dig några till. Hade jag gjort, men vad säger ni som e lite mer erfarna här på FB? Det enda ja kan rekommendera om du tar mer är att du lägger dig i sängen o försöker slappna av (jag vet dock hur svårt det är)...
Citera
2012-10-16, 04:15
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:

Är det ångesten som är grunden till dina sömnproblem? Om ja, så kan du med säkerhet ta 0.5mg Xanor och somna gott utan att behöva riskera att du kommer vara bakflöddrig imorgon.
Alprazolam är för dem flesta mer ångestdämpande än Zopiklon.
Citera
2012-10-16, 17:09
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFentanyl
Iom att både imovane o xanor har så pass kort halveringstid borde du kunna trycka i dig några till. Hade jag gjort, men vad säger ni som e lite mer erfarna här på FB? Det enda ja kan rekommendera om du tar mer är att du lägger dig i sängen o försöker slappna av (jag vet dock hur svårt det är)...

Hade INTE tryckt i mig fler, man får vældiga minnesluckor och till slut kommer du bara behøva ta mer och mer och i slutændan har det ingen effekt alls och då finns ingen hjælp kvar att få. Jag testade Imovane 4 nætter i rad, det slutade med att jag var vaken 4 nætter i rad. Det hade alltså totalt omvænd effekt på mig. Tills jag provade med mina gamla mediciner seroquel. Alltså først en Imovane och en kvart senare seroquel. Har hjælpt mig som tusan!
Citera
2012-10-16, 18:34
Medlem
Inhalators avatar
Är det skönt att svälja 15mg stilnoct, ta en shot vodka, och se på film i sängen innan man ska sova? Kan jag förvänta mig något välmående?
Citera
2012-10-16, 19:11
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Är det skönt att svälja 15mg stilnoct, ta en shot vodka, och se på film i sängen innan man ska sova? Kan jag förvänta mig något välmående?

Det finns bara ett sätt att få reda på det

Personligen skulle jag skippa stilnocten då jag inte får något direkt välmående utav dom.
Imovane och alkohol duger gott dock.
Citera
2012-10-16, 23:39
Medlem
Har man suttit på kartor fulla med knark i flera år utan att veta om det?!

Jag slutade med dessa för att de inte gjorde ett piss förutom att jag blev vansinnigt trött dagen efter (fick dem utskrivna mot ångest/depression/sömnproblem).

Om man skulle ta och prova dessa, är det dumt när man går på Ikto? Slocknar f.ö. pang bom med Nozinan, inte samma risk om man tar många Zopiklon?

Borde väl kolla FASS också, men de uppger ju inte direkt handledning för detta syftet...
Citera
2012-10-16, 23:50
Medlem
kingcool1s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Är det ångesten som är grunden till dina sömnproblem? Om ja, så kan du med säkerhet ta 0.5mg Xanor och somna gott utan att behöva riskera att du kommer vara bakflöddrig imorgon.
Alprazolam är för dem flesta mer ångestdämpande än Zopiklon.

Tack för svaren!

Har käkat Zopiklon i typ 14 nätter nu och tycker att dem funkade fint i början, nu måste jag köra dubbel om inte trippel ordinarie dos för att kunna sova.

Ångesten och oron är en stor del av varför jag inte kan somna, men tror inte det är den ända. Det slutade iaf med 22,5 mg Zopiklon + 1mg Xanor innan jag somnade. Läkarbesöket jag skulle till var förövrigt positivt!
Citera
2012-10-17, 02:21
Medlem
HerrFentanyls avatar
Citat:
Läkarbesöket jag skulle till var förövrigt positivt!
Det var ju bra det! Vad sa hen då?
Citera
2012-10-17, 02:43
Medlem
kingcool1s avatar
Citat:
Det var ju bra det! Vad sa hen då?

Mer eller Mindre att jag inte har en tumör eller annan deformation på min hjärna.

har varit ett stort orosmoment för mig under en period.

Du ska jag bara ta mig igenom rättegången om 6 timmar också utan att falla allt för hårt så kan man lägga en av dem sämsta veckorna i sitt liv bakom sig!

Full Fart Framåt !
Citera
2012-10-17, 02:47
Medlem
HerrFentanyls avatar
Citat:
Mer eller Mindre att jag inte har en tumör eller annan deformation på min hjärna.

har varit ett stort orosmoment för mig under en period.

Du ska jag bara ta mig igenom rättegången om 6 timmar också utan att falla allt för hårt så kan man lägga en av dem sämsta veckorna i sitt liv bakom sig!

Full Fart Framåt !
Det va ju skönt o höra, det läkarn sa!

Rättegång låter mindre trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in