Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-05, 11:27
Medlem
DrGreenthumbs avatar
dricker man bärs med imovane tar alltid kartan slut...
Citera
2007-01-07, 15:06
Medlem
TripPels avatar
Jag funderar på ta en 7.5mg zoplikon ikväll som ett försök att kunna rätta till min dygnsrytm inför kommande arbetsvecka, men har ett dilemma:

Får ni som använder zoplikon på mer regelbunden basis denna hemska mettallsmak i käften hela nästa dag? Denna smak är fullständigt vedervärdig (ungefär som sötningsmedlet aspartam) och gör att jag helst inte vill ta en tablett. Jag har bara tagit zoplikon 2 ggr tidigare och har därmed inte någon större erfarenhet av sömntabletter. Är jag möjligtvis väldigt känslig?
Citera
2007-01-07, 15:22
Medlem
jrgbgs avatar
Du är känslig. jag brukar låta dem smälta under tungan för att de skall verka fortare. men jag har stora sömnproblem. tar dem tillsammans med valium och nitrazepam nu & somnar inte ändå ibland.
du vänjer dig vid smaken.
dagen efter känns det inget för mig alls. men jag kanske härdat mig när jag lägger dem under tungan?
Citera
2007-01-07, 20:05
Medlem
TripPels avatar
Hur f*n kan du vänja dig med den smaken?! Bara den snuddar tungan på väg ner i magen så mår jag ju illa...

Aja, jag har i alla fall inga som helst ambitioner att vänja mig med den smaken så jag får väl bita ihop och svälja fort som fasen i kväll.

Tack för svaret.
Citera
2007-01-07, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel
Hur f*n kan du vänja dig med den smaken?! Bara den snuddar tungan på väg ner i magen så mår jag ju illa...

Aja, jag har i alla fall inga som helst ambitioner att vänja mig med den smaken så jag får väl bita ihop och svälja fort som fasen i kväll.

Tack för svaret.

Inte samma smak du pratar om... Den metaliska smak man får i munnen
dagen efter har inget att göra med om du sög på pillret eller om du linda
in den i wettextrasa innan inmundigandet. Sen så vänjer man sig med
smaken för att man måste inte för att det är gott.

mvh
Citera
2007-01-07, 22:08
Medlem
I_O_Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel

Tack för svaret.
Håller med, jag har tagit Imovane en del mot sömnbesvär och jag har absolut inte vant mig vid smaken. Drar mig för att använda det just därför, allt man dricker dagen efter smakar verkligen bajs.
Citera
2007-01-07, 23:38
Medlem
Tord_Ywels avatar
tog 3 imovane nedskjölt med ett glas sprit sprit för ca 1.5-2 timmar sen men inget händer... min slutsats är att det suger
Citera
2007-01-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
tog 3 imovane nedskjölt med ett glas sprit sprit för ca 1.5-2 timmar sen men inget händer... min slutsats är att det suger

Gått och lagt dig? Hos de flesta blir man inte trött utan man somnar utan man har tänkt göra det eller känner sig trött
Citera
2007-01-08, 03:38
Medlem
Tord_Ywels avatar
Nu är jag fan besviken...
Citera
2007-01-08, 04:33
Medlem
jrgbgs avatar
De funkar inte om man inte aktivt lägger sig och försöker sova ganska omgående efter att du ätit dem.
jag har stora problem att somna om jag stannar uppe så att de hinner verka innan jag lägger mig. då kan jag inte somna alls. så ta dem max 5 min innan läggdags.
sen är de bara insomningstabletter, inte direkt starka och fungerar förmodligen inte på alla.
Citera
2007-01-08, 04:51
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har bara haft dom i 3 dagar nu. Skulle ta 7.5mg per kväll men dom hade bara 5mg tabletter så jag fick 5st sådana istället. Första kvällen tog jag en och en halv 5mg tablet och efter några minuter vinglade jag nästan upp trappan till sängen och slocknade nästan direkt. Nästa dag tog jag samma mängd, lade mig i sängen och somnade efter ett lite längre tag. Idag hade jag kvar 2 st 5mg tabletter kvar så tog dom och kick och la mig i sängen. En 15min går och jag märker inget, efter 30 min fundera jag på att stiga upp igen men väntar. Efter 1 timme går jag upp och äter en macka och lägger mig igen. efter dryga timmen till timmen till börjar tålamodet ta slut så jag stiger upp. Jag har läst att man har snabb tollerans mot dom, men om det är så i mitt fall så är det ju rentav löjligt.
Citera
2007-01-08, 09:57
Medlem
Jag blir skitspeedad på imovan.

Älskar dessutom smaken på dem, HAha, jag är nog den enda som gör det. Önskar att jag kunde få dem utskrivet igen, men min psykDr är typ scientolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in