2013-05-06, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Hypotes, jag trycker i mig ca 20st stillisar på 2 dagar, pissar på måndag, men när man frågar vilka läkemedel som intagits den senaste veckan, plus dos, så utelämnar jag stillisar, pisset analyseras på SKL, kommer dom att hitta det och ser dom att det är 2 stora? intag, eller kan man säga att man ju ätit dom i 20 dagar, glömde nämna dom bara

Seriöst jag tror inte att de ser det. Stilnoct har en otrolig halveringstid i kroppen och det tillhör inte benzofamiljen. Benzo ex stesolid kan ligga i kroppen i många veckor. Stilnoct försvinner snabbt.
Citera
2013-05-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endtime
Bör man akta sig för detta läkemedel? Syftar specifikt på imovane.

Det tycker jag inte om du ska sova på det. Har ätit det konstant i fem årstid, dock små mängder. 3,5-7,5 max per kväll. Jag blev nyfiken och se om jag faktiskt var beroende av skiten, så jag beslöt mig för att inte käka något innan sovdags, och nu har jag sovit som en stock i fem nätter i rad helt utan Imovane i kroppen

Så ska du bara slagga på det finns det ingen anledning till oro vid små doser.
Citera
2013-05-06, 17:52
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin
Det tycker jag inte om du ska sova på det. Har ätit det konstant i fem årstid, dock små mängder. 3,5-7,5 max per kväll. Jag blev nyfiken och se om jag faktiskt var beroende av skiten, så jag beslöt mig för att inte käka något innan sovdags, och nu har jag sovit som en stock i fem nätter i rad helt utan Imovane i kroppen

Så ska du bara slagga på det finns det ingen anledning till oro vid små doser.

det är då det är dags att låta hamsterna i dig vakna till liv
Citera
2013-05-07, 23:57
Medlem
Väntar på receptförnyelse med en iver som är större än ett barns inför julafton.
Intellektuell istid kommer svepa över mitt inre liv snart. Och det är så välkommet.
Kyss mig med din metallsmak älskade zopiklon.

..

För att svara på tidigare snack om beroende. Det är högst individuellt om du får abstinens efter 7.5mg per kväll i fem år. Du klarade dig. Men en person med en annan ämnesomsättning, kroppsvikt, neurologisk struktur kan uppleva stora abstinensbesvär trots en liten dos. Sen kan man ju fråga sig varför du tar 7.5mg per kväll om du "sover som en stock" utan Z. Man får ju ett försvinnande litet rus av 7.5mg efter X antal år av toleransutveckling.
Citera
2013-05-08, 20:16
Medlem
Raxxorzs avatar
Usch, fick ångest här om kvällen och slängde i mig 3 st samtidigt. En halvtimme senare började det springa saker i skuggorna, skuggor blev långa män och jag såg stora smältverk av någon anledning.

Jag visste ju så väl att allt jag "såg" var min hjärna som spelade mig ett spratt, och jag trodde ärligt själv att man inte skulle se något om man visste att det skulle komma, men ändå, det kändes så verkligt!
Citera
2013-05-08, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Usch, fick ångest här om kvällen och slängde i mig 3 st samtidigt. En halvtimme senare började det springa saker i skuggorna, skuggor blev långa män och jag såg stora smältverk av någon anledning.

Jag visste ju så väl att allt jag "såg" var min hjärna som spelade mig ett spratt, och jag trodde ärligt själv att man inte skulle se något om man visste att det skulle komma, men ändå, det kändes så verkligt!

Hur är det nu?

Tog själv 40mg för 30 min sedan och ser suddigare bara.

---------

Hur tycker ni Stilnoct är när det kommer till att reducera ångest? Läst flera som tycker det funkar bättre än xanax t.ex när det kommer till ångest.

mvh
Citera
2013-05-08, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Ångestfri och harmonisk alternativt att du sover lite längre om du tänkt ta det för sömnens skull.

Så man blir ångestfri på stilnoct då alltså? Vid vilka doser?

Kan du jämföra det vs xanax när det kommer till ångest?

mvh
Citera
2013-05-09, 05:43
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Har upplevt att ha en zink/metallsmak i käften en hel dag, drack vatten, fick kväljningar, gick och åt lunch, tuggade lite sallad, spottade ut den, tuggade lite biff, spottade ur den, petade i mig lite morötter, slängde 400g mat.
Men varför i helvete då? Ingen kan väl på allvar tro att smaken kommer av själva pillrena och går att tvätta/skölja bort?!
Citera
2013-05-09, 11:32
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostas
Hur är det nu?

Tog själv 40mg för 30 min sedan och ser suddigare bara.

---------

Hur tycker ni Stilnoct är när det kommer till att reducera ångest? Läst flera som tycker det funkar bättre än xanax t.ex när det kommer till ångest.

mvh
Jag vet inte om just stilnoct då det inte är något jag testat mer än 2 ggr i mitt liv men däremot är ju zopiklon som också är en z-analog mycket effektivare än dom traditionella bensodiazepinerna så det är inte omöjligt att stilnoct också är det, men den har ju extremt kort halveringstid.
Citera
2013-05-09, 12:38
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostas
Så man blir ångestfri på stilnoct då alltså? Vid vilka doser?

Kan du jämföra det vs xanax när det kommer till ångest?

mvh
Använder inte stilnoct, men enligt benzo.org.uk är 0,5 mg xanor likvärdigt med 20 mg zolpidem.

http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Citera
2013-05-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Men varför i helvete då? Ingen kan väl på allvar tro att smaken kommer av själva pillrena och går att tvätta/skölja bort?!
Uhm nej? Poängterade endast att smaken kan vara hemsk.
Citera
2013-05-11, 06:31
Medlem
LightClouds avatar
Fy fan. Provade att röka en Imovane. Krossade tabletten och smulade ned i en cigarett.

Det slog på fort, det tror jag i alla fall om jag inte inbillar mig. Det var åtminstone jävligt äckligt. Den metallsmaken man känner dagen efter zopiklon kände jag vid varje bloss. Nu smakar det illa som fan i munnen, men vill man testa saker så får man acceptera konsekvenserna.

Är det skadligt tro att röka zopiklontabletter? Jag tänker på bindeämnena nu i efterhand, men än så länge känner jag ingenting i hals eller lungor. Vi får hoppas att det fortsätter i den riktningen.

Hejs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in