Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-08, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
jag tycker att allt som är varmt går att dricka utan att man känner metallsmaken. jag brukar värma oboy eller typ kaffe.

Spelar ingen roll enda skillnaden kanske är att du inte hinner känna smaken när du sväljer dom. Det kommer ändå smaka när dom börjar smälta i magen. Förstår inte vad folk klagar på, metallsmaken är bäst då vet man vad som komma skall.
Citera
2012-10-08, 09:37
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteelVolume
Det låter som du har haft fel omgivning,
för mycket spänning och förhoppningar och allt bara blir fel.

Om du nu ska ta en imovane tex, för att sova.
Se till att fixa allt innan. När du du lagt dig och känner lugn
och kan tänka dig sova, ta den då, och försök sov.

Detta gäller i regel med alla "droger" och brukar kallas för Set and Settings.

Jag hoppas du förstod

Jag førstår vad du menar med Set and Settings Men har prøvat det med, både med andra och mig sjælv. Pga de vet hur jag reagerar. Men jag klarar liksom inte av att "hålla tankarna i styr" och styra dom dit dom ska eller helt enkelt stænga av dem. Jag vet inte hur man gør. Jag har provat avslappningsmusik, avslappningsøvningar,men jag stressar upp mig inombords och blir rædd. Har alltid haft en stor fruktan før att "bli galen", hamna i nån slags psykos som jag aldrig kommer kunna ta mig ur.
I envy you som kan slappna av..o bara..flyta ivæg.
Citera
2012-10-08, 16:37
Medlem
Tjena. Har tio år gamla Imovane 5mg här, har enorma sömnproblem. Om jag tar en, vad kan hända i värsta fall? Vill bara få sova ut en JÄVLA natt.

BTW, vad händer om man tar en sådan tablett plus lite alkohol, vad kan hända?

Tack för svar!
Citera
2012-10-08, 22:02
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
22,5mg nere för 3 minuter sedan och jag ansluter mig till klubben. Har även druckit grapefruktjuice så får se om det boostar något.

Helvete, jag vaknade upp idag och hade ätit upp alla jag hade, 9st blev det tydligen. Har ätit upp 20st på fyra eller fem kvällar sammanlagt.
Citera
2012-10-08, 22:04
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Om du bara har 1 hænder førmodligen ingenting. Men jag kan inte svara før alla. Jag har precis tatt 7,5 mg før en halvtimme sen o jag ær skitrædd, nervøs o orolig inombords. Men igår blev jag vældigt lugn en timme senare...Verkar så olika før alla. Antar det beror på vikt o længd eller helt enkelt psyket. Och jag ær visst lite fucked up dær uppe.

DRICK IKKE ALKOHOL MED DET. Man kan få lite minnesproblem i påverkat tillstånd, o dricker du med dom lær du defintivt få det.

Men vad vill du uppnå?
Citera
2012-10-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospassageraren
Om du bara har 1 hænder førmodligen ingenting. Men jag kan inte svara før alla. Jag har precis tatt 7,5 mg før en halvtimme sen o jag ær skitrædd, nervøs o orolig inombords. Men igår blev jag vældigt lugn en timme senare...Verkar så olika før alla. Antar det beror på vikt o længd eller helt enkelt psyket. Och jag ær visst lite fucked up dær uppe.

DRICK IKKE ALKOHOL MED DET. Man kan få lite minnesproblem i påverkat tillstånd, o dricker du med dom lær du defintivt få det.

Men vad vill du uppnå?

Att sova såklart.
Citera
2012-10-08, 22:20
Medlem
T-L-Ks avatar
Imovane är en personlig favorit då den effektivt dödar all ångest och ger ett skönt och drömlikt rus.

Har ett stort problem däremot, och det är att jag inte klarar av att ta dom någorlunda "ansvarsfullt". Att jag tar dom varannan dag eller lite oftare handlar mest om dålig karaktär. Men det hade inte spelat så stor roll om det riktiga problemet inte funnits.

Problemet jag har är att om jag har bestämt mig för att ta t. ex tre 7.5mg tabs och softa vid datorn i två timmar och sedan sova är att jag vaknar dagen efter med en hel karta väck. Jag fyller alltså på när jag redan är påverkad och skiter tydligen i konsekvenserna det får.

Hur fan ska jag kunna ta 2-3 imovane och vara nöjd och få sova bra? Vill gärna kunna känna av ruset i en timme eller så innan jag ska sova. Jag vet att man egentligen ska ta dom med huvudet på kudden men jag söker alternativ.

Snälla hjälp mig!
Citera
2012-10-08, 22:34
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARM
Att sova såklart.

Om medicinerna ær så gamla så vetitusan om de får nån effekt men ta 5 mg o se om du kan somna då Ær inte så insatt om gamla mediciner ær farliga, tror mest att de slutar ha sin verkan.
Citera
2012-10-08, 22:39
Medlem
Citat:
Imovane är en personlig favorit då den effektivt dödar all ångest och ger ett skönt och drömlikt rus.

Har ett stort problem däremot, och det är att jag inte klarar av att ta dom någorlunda "ansvarsfullt". Att jag tar dom varannan dag eller lite oftare handlar mest om dålig karaktär. Men det hade inte spelat så stor roll om det riktiga problemet inte funnits.

Problemet jag har är att om jag har bestämt mig för att ta t. ex tre 7.5mg tabs och softa vid datorn i två timmar och sedan sova är att jag vaknar dagen efter med en hel karta väck. Jag fyller alltså på när jag redan är påverkad och skiter tydligen i konsekvenserna det får.

Hur fan ska jag kunna ta 2-3 imovane och vara nöjd och få sova bra? Vill gärna kunna känna av ruset i en timme eller så innan jag ska sova. Jag vet att man egentligen ska ta dom med huvudet på kudden men jag söker alternativ.

Snälla hjälp mig!

En sak att börja med är att du ska veta att när du redan tagit 2-3 imovane så spelar det ingen roll hur många du fyller på med. Du får inte ett skönare rus för det, allt du tar utöver grund-dosen är bortkastat. Så vad är det då för poäng med att fylla på?

Om du ändå inte kan hålla dig från att fylla på så får du börja med att gömma undan dem riktigt ordentligt (helst ge dem till nån polare/sambo).

Det enda som händer när du tar 10st istället för 3st är att du är flöddrad längre dagen efter plus att din tolerans går åt helvete. Så det du gör är att sätta dig i en jävlig sits där du måste käka tex. 8st för att få samma effekt som du skulle haft av 2st osv
Citera
2012-10-08, 22:47
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exu
En sak att börja med är att du ska veta att när du redan tagit 2-3 imovane så spelar det ingen roll hur många du fyller på med. Du får inte ett skönare rus för det, allt du tar utöver grund-dosen är bortkastat. Så vad är det då för poäng med att fylla på?

Om du ändå inte kan hålla dig från att fylla på så får du börja med att gömma undan dem riktigt ordentligt (helst ge dem till nån polare/sambo).

Det enda som händer när du tar 10st istället för 3st är att du är flöddrad längre dagen efter plus att din tolerans går åt helvete. Så det du gör är att sätta dig i en jävlig sits där du måste käka tex. 8st för att få samma effekt som du skulle haft av 2st osv

När jag är nykter vet jag om allt det du säger, brukar till och med påminna mig själv just innan jag sväljer tabletterna att det inte ger ett skit att fylla på. Igår natt åt jag tre som vanligt kl 22:30. Måste ha somnat innan 00:30 men likt förbannat hade jag ätit 9st(!?!?) när jag vaknade. Var märkbart påverkad halva dagen idag och har nu ångest att jag måste vänta minst en vecka innan jag får nya. Aja, toleransen kanske sänks lite under tiden
Citera
2012-10-08, 23:19
Medlem
Kaospassagerarens avatar
Citat:

Snälla hjälp mig!

Ge resten till nån annan så længe.
Citera
2012-10-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospassageraren
Om medicinerna ær så gamla så vetitusan om de får nån effekt men ta 5 mg o se om du kan somna då Ær inte så insatt om gamla mediciner ær farliga, tror mest att de slutar ha sin verkan.

Det enda jag fått reda på är att gamla imovane kan man få ett skönt rus på. Men väntar nog till imorgon då jag inte druckit innan dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in