2012-05-23, 03:08
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Funkar Stilnoct 10mg bra om man vill ställa tillbaka dygnsrytmen?
Alla insomningspiller lär väl fungera till det? eller hur menar du exakt? du blir ju inte direkt trött på dem, du måste ju släcka, lägga dig och blunda om det ska funka.

Tar tex nu mera oftast imovane/zopiklon och jag vet att man måste försöka sova inte göra som en hel del sitta vid datorn och Vänta på att bli trött sen skiter det sig.
Citera
2012-05-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Finns en stor tråd för sådana frågor.

15 kr/st är ett vanligt pris.

Dom tar 4 kr st på Euwebdoctor
Men då tillkommer 90 kr för läkarkonsultation + 90 kr i porto.
Så om du köper 100 st blir snittpriset strax under 6 kr.
Citera
2012-05-23, 14:45
Medlem
Det är väl knappast nån nyhet att Kristina Lugn knaprar piller, men i en intervju på svt i går sa hon att hon hade total skrivkramp när hon skulle skriva en dikt när prinsessan Viktoria och David skulle gifta sig. "Så jag tog en Stilnoct och skrivkrampen släppte..."

Som jag alltid sagt - narkotiska preparat är bra för allt.

Inte mkt att diskutera här men tyckte det var roligt.
Citera
2012-05-23, 15:57
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statenokapitalet
Dom tar 4 kr st på Euwebdoctor
Men då tillkommer 90 kr för läkarkonsultation + 90 kr i porto.
Så om du köper 100 st blir snittpriset strax under 6 kr.
Du kan ju inte jämföra svenska priser "på gatan" med apoteks/läkarpriser?
Citera
2012-05-23, 21:33
Medlem
friendofthedevils avatar
har käkat 5st 7.5 Imovane plus en Valium, lite vin och whiskey. känner mig rätt skön, men funderar på att dra till med lite mer sprit och sen + 4hotemet (lite) också bara för att balla ur totalat?
what do you say?

och ja, coca cola smakar beskt.
Senast redigerad av friendofthedevil 2012-05-23 kl. 21:35.
Citera
2012-05-23, 22:33
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friendofthedevil
har käkat 5st 7.5 Imovane plus en Valium, lite vin och whiskey. känner mig rätt skön, men funderar på att dra till med lite mer sprit och sen + 4hotemet (lite) också bara för att balla ur totalat?
what do you say?

och ja, coca cola smakar beskt.
Benso dämpar/tar väl bort effekten av psykadelika?

Jag får inte skitsmaken i munnen av zopiklon det är jag glad över!
Citera
2012-05-23, 22:45
Medlem
Strulstrutss avatar
Bara jag som älskar smaken av zopiklon? Har dock tagit zopiklon så länge så jag känner inte smaken längre om jag inte tar högre doser :/
Citera
2012-05-23, 22:53
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstruts
Bara jag som älskar smaken av zopiklon? Har dock tagit zopiklon så länge så jag känner inte smaken längre om jag inte tar högre doser :/
Jag har aldrig fått den där järnsmaken som så många klagar på.. men 9/10 verkar ju hata den iaf så ja du är nog unik
Citera
2012-05-23, 22:59
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstruts

Du är inte ensam!
Dock verkar inte zopiklon på mig längre, så det tar nog ett tag innan jag får känna den smaken igen
Citera
2012-05-23, 23:36
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Funkar Stilnoct 10mg bra om man vill ställa tillbaka dygnsrytmen?

Om du inte har nån tolerans så lär du kunna somna på den dosen, men håll inte på mer än kanske tre kvällar i streck. Se bara till att du går upp i tid dagen efter så ordnar det sig.
Var försiktig så du inte torskar. Toleransökningen går snabbt på Zolpidem/Stilnoct.
Jag behövde 30 mg efter en månad och det var ett helvete att sluta pga sömnlösheten.

Propavan ska vara bättre, men man mår skit dagen efter.
Citera
2012-05-23, 23:45
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Om du inte har nån tolerans så lär du kunna somna på den dosen, men håll inte på mer än kanske tre kvällar i streck. Se bara till att du går upp i tid dagen efter så ordnar det sig.
Var försiktig så du inte torskar. Toleransökningen går snabbt på Zolpidem/Stilnoct.
Jag behövde 30 mg efter en månad och det var ett helvete att sluta pga sömnlösheten.

Propavan ska vara bättre, men man mår skit dagen efter.

Propavan är definitivt inte bättre. Stilnoct och zopiklon är mycket bättre till sömnen utan jobbiga biverkningar + behagligare sömn. Men funkar det för andra så är det väl skitsamma.
Citera
2012-05-23, 23:59
Medlem
Hysteri90s avatar
Jag har fått stilnoct pga att min imovane slutade fungera, och jag har en fråga gällande just ämnet zolpidem.

Det är ju så att imovane börjar kännas av efter 20-30 minuter oftast, men hur är det på stilnoct?
Jag tog en Stilnoct igår ungefär en kvart innan jag la mig i sängen, jag kände inte av någon trötthet som man gör på imovane, endast en ytterst lätt förvirrad känsla.

Hur tätt inpå sänggåendet är bäst att ta den, så kroppen hinner smälta tabletten osv?

Anledningen till att jag frågar är för att jag trodde att jag skulle bli knockad av en 10mg stillis, men icke!
Senast redigerad av Hysteri90 2012-05-24 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in