2011-04-03, 20:38
Medlem
Inte-Igens avatar
Vänta till du är trött annars blir det fail och du stannar uppe och flummar, gör dig i ordning, släck ner, inge musik inget ljus. Ta 2, skölj ner lägg dig och blunda. gl hf
Citera
2011-04-03, 20:48
Medlem
Tack för alla svar! Får bli att ta en vid 11 o sen lägga sig
Citera
2011-04-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
Vänta till du är trött annars blir det fail och du stannar uppe och flummar, gör dig i ordning, släck ner, inge musik inget ljus. Ta 2, skölj ner lägg dig och blunda. gl hf

Grejen är ju att jag inte kommer bli trött innan jag tar dom. Sov ju fan till 5 idag. Det är det
Citera
2011-04-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fobp
Grejen är ju att jag inte kommer bli trött innan jag tar dom. Sov ju fan till 5 idag. Det är det

Gör som jag sa, du tar dom klockan 23.00 sen lägger du dig i sängen och blundar, du kommer inte veta att du somnat innan du vaknar upp nästa morgon.

Det ända du ska akta dig för är att du inte ska göra massa skit efter du svalt tabletterna, då dom tar effekt ca 5-15min efter intag.
Citera
2011-04-03, 21:00
Medlem
Stormorfars avatar
Du kan lätt ta 3 st om du måste sova. Minst 2!
Citera
2011-04-03, 21:16
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:

Gå en lång promenad, gör några situps och ta en varm dusch så kanske du blir tröttare.
Citera
2011-04-03, 21:31
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Citat:
Jag har Imovane 5mg hemma, har aldrig tagit dessa tabletter innan.
Ta en tablett nu och gå och lägg dig.
Eftersom du inte har använt dem tidigare så bör det räcka med en!
Ta bara en, eftersom du inte vill vara seg i morgon. Det är lika bra att du tar den direkt, eftersom det tar ett tag innan den verkar.

Möjligen kan du ta en öl, alkoholen har gått ur kroppen tills i morgon. Det kan faktiskt vara bättre än att öka på dosen, eftersom Imovane kan sitta kvar lite väl lång tid om man tar den för sent.
Citat:
Halveringstiden är 4-6 timmar, ökad till 7 timmar hos äldre personer
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910816000041&DocTypeID =3&UserTypeID=0
Citera
2011-04-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuestofLife
Gör som jag sa, du tar dom klockan 23.00 sen lägger du dig i sängen och blundar, du kommer inte veta att du somnat innan du vaknar upp nästa morgon.

Det ända du ska akta dig för är att du inte ska göra massa skit efter du svalt tabletterna, då dom tar effekt ca 5-15min efter intag.

Tack för infon. Kör nog på det! Men jag tar bara en Ska nog varva ner med en bok vid halv 11 också.

Citat:
Ursprungligen postat av MalusPaterFamilias
Ta en tablett nu och gå och lägg dig.
Eftersom du inte har använt dem tidigare så bör det räcka med en!
Ta bara en, eftersom du inte vill vara seg i morgon. Det är lika bra att du tar den direkt, eftersom det tar ett tag innan den verkar.

Möjligen kan du ta en öl, alkoholen har gått ur kroppen tills i morgon. Det kan faktiskt vara bättre än att öka på dosen, eftersom Imovane kan sitta kvar lite väl lång tid om man tar den för sent.http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910816000041&DocTypeID =3&UserTypeID=0

Precis, vill absolut inte riskera att bli seg/flummig imorgon. 4-6 timmars halveringstid!? Det är ju lång tid! Vågar inte ta en öl samtidigt, håller mig till en tablett o trycker i mig den vid 11 tiden.
Citera
2011-04-03, 22:13
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Citat:
4-6 timmars halveringstid!? Det är ju lång tid! Vågar inte ta en öl samtidigt, håller mig till en tablett o trycker i mig den vid 11 tiden.
Skulle faktiskt rekommendera dig att ta den direkt, och gå och lägga dig tidigt, så att du blir utsövd.

Eftersom halveringstiden är 4-6 h så innebär det att om du tar den kl. 23 så kommer ca. halva dosen att påverka dig kl. 4, och ca. en fjärdedel att kunna påverka dig kl. 9.

Vill du verkligen vara så pigg som möjligt, så lägg dig tidigt!
Det tar ett tag innan den verkar, ca 1-2 h, och du bör ta den innan du går och lägger dig.
Citat:
Maximal plasmakoncentration uppnås inom 1-2 timmar och är ca 60 ng/ml efter en dos av 7,5 mg. Absorptionen kan fördröjas om zopiklon intas liggande.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910816000041&DocTypeID =3&UserTypeID=0
Citera
2011-04-03, 22:49
Medlem
Citat:
Skulle faktiskt rekommendera dig att ta den direkt, och gå och lägga dig tidigt, så att du blir utsövd.

Eftersom halveringstiden är 4-6 h så innebär det att om du tar den kl. 23 så kommer ca. halva dosen att påverka dig kl. 4, och ca. en fjärdedel att kunna påverka dig kl. 9.

Vill du verkligen vara så pigg som möjligt, så lägg dig tidigt!
Det tar ett tag innan den verkar, ca 1-2 h, och du bör ta den innan du går och lägger dig.http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910816000041&DocTypeID =3&UserTypeID=0

Såg ditt inlägg försent. Lägger mig med en bok nu och tar tabletten när jag varvat ner lite. Återkommer imorgon med resultat... Kan väl inte vara alltför jobbigt om man bara har 1/4 i kroppen vid 9. Vi får se.
Citera
2011-04-04, 05:50
Medlem
selokens avatar
Citat:

Det är inte riktigt så halveringstid fungerar bara så du vet... Om det ändå vore såväl skulle man ju kunna ta 100st subutex (dom slutar verka efter 32mg) och sedan vara påtänd resten av livet eftersom du kommer ha över 32mg i dig väldigt länge.
Dåligt exempel, men väldigt tydligt.

Räknar man ut vad jag tagit i helgen och så tar man den längsta halveringstiden och räknar på ditt sätt så har jag drygt 25mg subutex, 200mg xanor/ikto/diazepam (blandat lite), 4-500mg lyrica och 100mg stilnoct i mig just nu, så förklara gärna varför jag har en otrolig avtändning som skulle somna hårt av mindre än hälften av ovanstående.
Citera
2011-04-04, 07:42
Medlem
Iom att de är en viktig dag för dig förstår jag att du nojjar över halvveringstid, dåsighet, biverknignar.

Men du kan garanterat slut oroa dig. En bov i dramat hade varit om du försökte däcka på propavan och theralen.

Sov du gott? Gick d bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in