2015-02-20, 00:37
Medlem
chribsson2s avatar
Mitt första möte med Zolpidem blev väl inte helt lyckat. Hade haft en kartong legat hemma en månad för mina insomningsbesvär men ännu inte vågat ta någon.

Dagen före midsommarafton tog jag några öl och jag och frun gjorde iordning lite mat som vi skulle ha med oss till vänner på midsommarafton.

Framåt 23 kröp vi ned i sängen och kollade nån TV-serie. Då fick jag för mig att jag skulle prova en sån däringa sovartablett så att jag skulle vara pigg på midsommar. Jag tog en 10mg som jag sköljde ned med de sista klunkarna öl. Somnade 5 min senare.

Något senare på natten hör min fru ett jävla oväsen på tomten och vänder sig om och ser att jag är borta. Hon springer ut och ser mig ligga över klotgrinden i endast kalsingar och med ett antal rivsår. Brevid mig ligger en ICA-påse. I påsen ligger: ett 6-pack, en prästost, en kaviartub samt en CD med The Mission.

"Vad faan håller du på med?" frågar hon naturligtvis. "Jag ska rymma" kom svaret från mig. Hon ledde in mig i säng och hade en jätteskoj historia att berätta till midsommarsnapsarna- tyckte hon.
Citera
2015-02-20, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Antihistaminer är inte riktigt min grej sörru, mina problem är djupare än så och kan således inte botas med sådan smörja. Men är väl bara att härda ut och låta tiden gÅ. viktigt att notera; Jag jobbar, rör på mig etc. så att jag ska börja aktivera mig ytterligare fysiskt fungerar inte, likaså maten, har rutiner.. Så allt är normalt på sådant sätt, utan det är mitt psyke och mina tankar som inte lämnar, oavsett tillvaro. Visserligen när jag är superdregg tänker jag väl inte så mycket, av uppenbara skäl, men det hör väl inte hit.

En fråga; Hur tillgodogör man 3 imovane på bästa möjliga vis(med bästa vis avses bra mående och varighet)?kan man komba dem med något annat för att boosta?

Ett tips är det mot insomning du vill använda det och vill att det ska funka ett tag gör inget annat än att ta den mängd läkaren föreskrev. Ska du börja öka dosen och greja kommer du snart inte känna av dom även om du drar i dig fler.

Det mesta som kan bli fel blir fel när man missbrukar dom sen när dom är slut mår du skit i stället. Men det enda sättet ja vet är väl att dricka grapejuice till dom tydligen så ökar dom effekten testa....
Citera
2015-02-20, 06:50
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Ett tips är det mot insomning du vill använda det och vill att det ska funka ett tag gör inget annat än att ta den mängd läkaren föreskrev. Ska du börja öka dosen och greja kommer du snart inte känna av dom även om du drar i dig fler.

Det mesta som kan bli fel blir fel när man missbrukar dom sen när dom är slut mår du skit i stället. Men det enda sättet ja vet är väl att dricka grapejuice till dom tydligen så ökar dom effekten testa....
Ska testa med grape idag! Tog 10 mg inatt och har varit vaken hela jävla natten. Börjar bli riktigt irreterande, är helt förstörd.
Citera
2015-02-20, 07:47
Medlem
cDk123s avatar
Tja!

Tar 5mg/kväll för insomning sedan typ 3-4månader. Håller mig till förskriven dos och det funkar bra.
Har haft det utskrivet periodvis tidigare också.
I vilket fall, det är ingen nyhet att drömmönstret kan förändras när man brukar dom, och så har det varit mer eller mindre alltid när jag tagit dom. Mer drömmar, mer konstiga drömmar, och man minns det mesta. Men man somnar ju bra och är utvilad på morgonen, så det är win ändå.

Dock har det blivit något sjukt extremt sista tiden, och jag hamnar liksom i en sömn där jag är vid medvetande och "vaken" men jag drömmer. Inatt t.ex, jag tog 5mg vid 23 igår. Drömde att jag var soldat i Ukraina, vaknade vid 01:42 och gick upp och pissade, sen fortsatte jag att vara soldat i Ukraina, går upp och går runt lite vid 03:30ish och tittar på klockan igen vid 05:30, soldat igen och 07:00 ringer larmet. Mellan 01:42-07:00 har jag varit soldat i Ukraina och freakishy real men jag upplever att jag under större delen av den här tiden samtidigt varit "vaken" även under pågående dröm. Svårt att förklara bättre än så. I vilket fall så är jag ändå utvilad nu.. nån mer med samma erfarenhet?
Citera
2015-02-20, 11:30
Medlem
tar zopiclone nu verkar va bättre för sömnen i längden och bättre halveringstid än zolpidem, men zolpidem slår hårdare! vad hade ni valt ? zolpidem eller zopiclone i effektens skull och halverings tiden ?
Citera
2015-02-20, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
tar zopiclone nu verkar va bättre för sömnen i längden och bättre halveringstid än zolpidem, men zolpidem slår hårdare! vad hade ni valt ? zolpidem eller zopiclone i effektens skull och halverings tiden ?
Jag vaknade på nätterna av Zolpidem. Tar Zopiklon och inga problem alls, sover skitbra.
Citera
2015-02-20, 12:52
Medlem
Citat:
Zolpidem går ju över innan man hinner somna så jag föredrar klart zopiklon.
Citera
2015-02-20, 16:11
Medlem
Calogeros avatar
Igår tog jag 2 st Zolpidem á 5 mg styck för att lyckas sova, brukar faktiskt ta ett ganska bra tag för mig att somna även med dessa tabletter, men den här gången slog effekten på väldigt fort. Och det var helt underbart! Ett tillstånd utav värme och hallucinogena vibbar. Väldigt skönt. Sedan somnade man.
Citera
2015-02-20, 18:51
Medlem
Citat:

Imovane alla dagar i veckan då det är insomning sederande vilket gör att man sover minst 8tim plus att ganska lång halveringstid vilket kan vara till hjälp dagen efter pga den lugnande effekten.Ja absolut zopiklon är bättre skriver original märket då d finns några kopior som inte funkar alls

Stilnoct insomning tablett effekten varar ca 4 tim hoppas ja va till nån hjälp annars du fråga mer
Citera
2015-02-21, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Ska testa med grape idag! Tog 10 mg inatt och har varit vaken hela jävla natten. Börjar bli riktigt irreterande, är helt förstörd.

Du ska nog inte öka din dos än i alla fall då lär dom inte hjälpa ändå hur länge har du ätit dom?
Citera
2015-02-21, 06:08
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Du ska nog inte öka din dos än i alla fall då lär dom inte hjälpa ändå hur länge har du ätit dom?
Sen förra veckan, ätit nästan varje natt, har kombat med propavan enligt läkarens fega föreskrifter och fungerar typ inte... Hur fan lyckas ni somna?! Vad finns mer för att kunna sova?

Ännu en sömnlös natt, legat vaken större delen och rullat runt i sängen. *suck*
Citera
2015-02-21, 18:35
Medlem
jazzmusik999s avatar
Detta är väl inte riktigt rätt tråd, men är det någon som vet vad metylskopolamin 2,5 mg är för något, har försökt hitta info på Google men finner nada.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in