2012-03-17, 21:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Okaj. Ska ringa Vc efter helgen och höra med dom om det går att byta. Har zopiklon 100pack men vet inte när jag kan hämta ut nästa paket och mina är slut snart. Stilnoct verkar dock ett snäpp starkare än zopiklon när det gäller att flumma och bara sova.

Skaffa e-legitimation (t.ex. bank-ID) och logga in på apoteket.se och ta en titt på dina recept. Förbannat smidig funktion.
Citera
2012-03-17, 21:56
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Skaffa e-legitimation (t.ex. bank-ID) och logga in på apoteket.se och ta en titt på dina recept. Förbannat smidig funktion.

Jo bara det att e-legitimation vill inte fungera, säger bara att man har fel webbläsare osv men då kom jag på en smartare idé att fixa en bank e-legitimations grej, lite smidigare och så men mitt leg är för gammalt så jag kunde inte uföra mitt ärende på banken suck..

Mina zopiklon skulle hålla i typ 2 månader men höll bara i 1 månad och ska ringa VC på måndag och fråga efter mer men hur ser mina chanser ut tror ni/någon? Tror ni det är lugnt eller kommer läkaren bli sne på mig?

Mvh
Citera
2012-03-17, 22:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Mina zopiklon skulle hålla i typ 2 månader men höll bara i 1 månad och ska ringa VC på måndag och fråga efter mer men hur ser mina chanser ut tror ni/någon? Tror ni det är lugnt eller kommer läkaren bli sne på mig?

Mvh

Jag har fått 30st/månad i runt två år... Det är min erfarenhet - hur det hjälper dig vet jag inte. Det finns dock föreskrifter att man inte ska ge Zopiklon mer än nån månad i rad pga beroenderisk (En risk som är betydligt överdriven).
Citera
2012-03-17, 22:36
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag har fått 30st/månad i runt två år... Det är min erfarenhet - hur det hjälper dig vet jag inte. Det finns dock föreskrifter att man inte ska ge Zopiklon mer än nån månad i rad pga beroenderisk (En risk som är betydligt överdriven).

Mjo dom påpekar hela tiden beroenderisken. vill ju bara kunna sova. Får väl se vad läkaren säger, inte direkt att man botar insomnia på en månad.
Citera
2012-03-20, 21:49
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jo, 2 timmar läste jag.

Vad ligger stilnoct på då? hade för mig att det också var runt 2 timmar, kan dock ha fel.
Kom över en gammal karta jag hade gömt undan idag. Det ska bli en riktig myskväll för min del
Citera
2012-03-20, 21:57
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
nä men du skrev ju också att du satt kvar vid datorn för att känna dig trött, och hallucinationer? av zopiklon?
man blir ju inte trött av dom direkt, eller jag blir då hellre lite piggare om jag fortsätter hålla mig vaken och orkar göra saker och ta tag i saker jag inte orkat förut, men lägger jag mig och blundar som man ska somnar jag perfekt, förstår inte riktigt hur du menade om de inte var så du menade... du får ingen toleransökning på 1 vecka.

sa ja ju inte. sa att ja inte var trött och då är det ingen idé å ligga i sängen å vrida sig, sen är hallisarna ett dugligt tecken på att dom har har börjat verka. Men jag tror nog att man får tolerans fort, i alla fall jag annars hade jag inte behövt höja dosen bara sådär
Citera
2012-03-20, 22:02
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Toleransen ökar helt klart på en vecka, råder dig till att bara ta dom när du verkligen behöver och inte flumma så mycket på dom om du vill att dom ska fundera. Jag har åtminstone utvecklat permanent tolerans på z-analogerna efter dagligt bruk.

glömde av hur man citerar flera stycken. Men ja det verkar ju så att vissa får galen tolerans. En kompis hade zopiklon i ett år eller något och fick typ aldrig tolerans såvitt jag vet Men nu har jag inte haft några på 1 ½ vecka och inte sovit ett smack typ och får nya på torsdag så då lär jag få lite kvalitets sömn hoppas jag. Var inga problem att få nya fastän dom tog slut lite för fort men som sagt, har ganska grova sömnproblem som läkaren också påpekade att det inte nödvändigtvis går att bota på en månad.

Tar dom i behov och upplever jag någon typ av tolerans så blir det att försöka sova utan några dagar och se om det hjälper, om det ens fungerar. Hoppas på det bästa.
Citera
2012-03-21, 23:51
Medlem
Drack 1 och 1/2 öl vid 20.00 tiden, kan jag ta 2 st Zolpidem utan oro?
Citera
2012-03-22, 00:12
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denniito
Drack 1 och 1/2 öl vid 20.00 tiden, kan jag ta 2 st Zolpidem utan oro?

Jao.
Citera
2012-03-22, 00:36
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Mjo dom påpekar hela tiden beroenderisken. vill ju bara kunna sova. Får väl se vad läkaren säger, inte direkt att man botar insomnia på en månad.

Beroenderisken tycker jag är lika med noll. Har stilnoct 10mg/kväll och tagit det varje dag i över ett år och bestämde mig en dag för att inte ta dem och somnar lika gott nu, har inte tagit det på cirka en månad och någon "abstinens" har icke visat sig. Det är säker högst individuellt ifall man blir beroende eller ej.

Lev väl
Citera
2012-03-22, 15:22
Medlem
LordChesterfields avatar
Ska ut på en stor privatfest på en klubb ikväll och är trött på tråkiga och dyra alkoholbaserade rus. Vad tror ni om att köra 7,5 mg imovane väl på klubben för en kropp helt utan tolerans? Har enbart kört imovane två gånger när jag var alldeles för ung (ca. 13-14) och då gick det kanske inte så bra. Kan en liten dos som 7,5 mg vara skönt på klubben? Finns det risk att man blir knäpp t.o.m. på så små doser? Tips och råd mottages varmt
Citera
2012-03-22, 15:36
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordChesterfield
Ska ut på en stor privatfest på en klubb ikväll och är trött på tråkiga och dyra alkoholbaserade rus. Vad tror ni om att köra 7,5 mg imovane väl på klubben för en kropp helt utan tolerans? Har enbart kört imovane två gånger när jag var alldeles för ung (ca. 13-14) och då gick det kanske inte så bra. Kan en liten dos som 7,5 mg vara skönt på klubben? Finns det risk att man blir knäpp t.o.m. på så små doser? Tips och råd mottages varmt

Varför hade du tänkt ta imovane framför alkohol? Man blir trött på imovane och den sitter bara i några timmar. 1 tablett kan vem som helst ta utan att tappa förståndet men vissa har ju en tendens att ta en till och en till och en till för att dom inte känner något typ av rus. Men ja du kan ta en 7.5mg utan några problem men det gör inte saken roligare direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in