2015-01-09, 16:08
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastmand
När jag tar det så tittar jag bara på film eller sitter vid datorn. Har fått rus en gång men då hade jag även druckit alkohol.

Mmm. Att ta mer i en sådan situation ger inte mycket.

Att du somnar kanske men inte så mycket rus.
Citera
2015-01-09, 18:01
Medlem
200kgs avatar
Hej Flashback, det var längesedan. Har varit på behandlingshem och varit nykter länge. Börjat använda lite igen lite då och då. Nog om det, för första gången på säkert ett år käkade jag Imovane igår. Säkert 10-12st 7.5mg och hittade på massor utav tokigheter. Idag hittade jag en vit liten buse i fickan som jag hade lyckats glömma eller nåt.
Då undrar jag om jag har något verksamt ämne kvar i systemet sen gårdagen och om det är värt att kasta i sig den för att boosta lite eller ta den mot kvällskvisten? Om inte annat vänta med att ta den.
Citera
2015-01-09, 19:31
Medlem
Mastmands avatar
Ska ge zolpidem ett sista försök ikväll. Hur många mg ska jag ta? Inte för att sova, för att flumma.
Senast redigerad av Mastmand 2015-01-09 kl. 19:40.
Citera
2015-01-09, 20:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ska ge zolpidem ett sista försök ikväll. Hur många mg ska jag ta? Inte för att sova, för att flumma.

15-20mg är en bra rusdos.
Citera
2015-01-09, 21:29
Bannlyst
Citat:

Dela eller krossa tabletterna på den dosen du tog innan.
Citera
2015-01-09, 21:43
Medlem
Sir_Ks avatar
Måste fråga (även om det kanske är dumt)... Jag har fått väldig tolerans mot zolpidem (4+ tabletter per natt), påverkar detta tolerans för zopiklon om jag skiftar till det?
Citera
2015-01-09, 21:53
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Måste fråga (även om det kanske är dumt)... Jag har fått väldig tolerans mot zolpidem (4+ tabletter per natt), påverkar detta tolerans för zopiklon om jag skiftar till det?

Ja lite påverkar det. Men vågar inte riktigt säga om det råder korstolerans.
Citera
2015-01-10, 10:03
Medlem
populopiduss avatar
Har tagit Imovane regelbundet i några månader nu (dagligen senaste 2v). Även varvat då och då med Stilnoct, samtidigt eller för sig. Senaste tiden har jag tagit 2-3 7,5mg / kväll och det har givit mig en lugnande effekt hela kvällen och jag har sedan somnat/sovit bra.

Lider av ångest och äter i vanliga fall Stesolid (ibland Xanor) men har ersatt det med Imovane nu, som jag istället tar tidigare på kvällen (minskar ångesten effektivt). Hellre det tycker jag då z-analoger är mindre beroendeframkallande (fysiskt).

Nu senaste kvällarna har den lugnande och ångestdämpande effekten nästan helt uteblivit och jag fattar ju att toleransen gått i taket. Därför är det på sin plats med ett uppehåll.

Min fråga är hur länge bör jag hålla uppe för att få ner toleransen?
Citera
2015-01-10, 10:26
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Har tagit Imovane regelbundet i några månader nu (dagligen senaste 2v). Även varvat då och då med Stilnoct, samtidigt eller för sig. Senaste tiden har jag tagit 2-3 7,5mg / kväll och det har givit mig en lugnande effekt hela kvällen och jag har sedan somnat/sovit bra.

Lider av ångest och äter i vanliga fall Stesolid (ibland Xanor) men har ersatt det med Imovane nu, som jag istället tar tidigare på kvällen (minskar ångesten effektivt). Hellre det tycker jag då z-analoger är mindre beroendeframkallande (fysiskt).

Nu senaste kvällarna har den lugnande och ångestdämpande effekten nästan helt uteblivit och jag fattar ju att toleransen gått i taket. Därför är det på sin plats med ett uppehåll.

Min fråga är hur länge bör jag hålla uppe för att få ner toleransen?

Svårt att berätta hur lång tid det tar men vänta två-tre månader så ska du se att toleransen har försvunnit.

De som har gått på Imovane några år; vad jag vet; kan behöva uppehåll på ett halvår.
Citera
2015-01-10, 11:33
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Svårt att berätta hur lång tid det tar men vänta två-tre månader så ska du se att toleransen har försvunnit.

De som har gått på Imovane några år; vad jag vet; kan behöva uppehåll på ett halvår.

Så jävla lång tid? Bara för några dagar sedan kände jag den lugnande känslan men den har alltså inte infunnit sig de två senaste gångerna. Borde väl räcka med nån/några veckor för att få ner toleransen tillräckligt?
Citera
2015-01-10, 11:53
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Så jävla lång tid? Bara för några dagar sedan kände jag den lugnande känslan men den har alltså inte infunnit sig de två senaste gångerna. Borde väl räcka med nån/några veckor för att få ner toleransen tillräckligt?

Ja om du vill ner på noll med toleransen.

Pröva med att vara utan några veckor och se om din tolerans har sjunkit och räkna därifrån.

Förhoppningsvis så har den det.
Citera
2015-01-10, 11:56
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ja om du vill ner på noll med toleransen.

Pröva med att vara utan några veckor och se om din tolerans har sjunkit och räkna därifrån.

Förhoppningsvis så har den det.

Ja, det får bli så. I fortsättningen kommer jag inte ta dagligen... Håller man sig till ett-två tillfällen i veckan borde man ju kunna hålla toleransen i schack. Ska bli intressant nu för övrigt och se om man får nån at... sömnsvårigheter är ju att räkna med så klart, men i övrigt menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in