Jag har levt rövare på Stilnoct i närmare tio år (första året för att faktiskt - hör och häpna - somna på), snortat dem sedan kanske 8.
Sväljer dem aldrig längre, aldrig att jag slösar bort dem oralt - man blir ju så väck att man inte vet att man är hög ens, vilket vare sig är kul i stunden eller särskilt skoj dagen efter med black-outs o allt skit man gjort.
Men det förvånar mig att ingen har nämnt att det är just Stilnoct man effektivast kan snorta. Andra Zolpidem-tabletter ger inte alls samma starka omedelbara rus. Man blir väck absolut, men får inte ruset. Detsamma gäller Imovane - ingen höjdare att snorta.
Och tabletten skall skalas först. (Brukade göra detta närmast rituellt med rakblad i många år innan jag av en slump insåg att det bara var att blöta bort skalet

)
Och gärna en öl eller två till för att boosta.
Dessutom räcker det utmärkt med en halv eller en tredjedels 10mg tablett, men kontinuerligt. Som att dricka öl. Man tar lite påfyllning då och då. Men fortfarande är det det omedelbara ruset jag vill åt, den lugnande sköna känslan. Inte väckheten som definitivt kommer den också när det gått åt ett par fem tabletter efter några timmar.
Ja, det är ju inget jag gör på krogen om man säger så, med tanke på att jag vill ta en snort i kvarten, men för hemmaflummande är jag för evigt lojal detta lilla piller.