2011-06-03, 21:33
Bannlyst
tog precis 2*7,5 mg....hänte inte ett smack sen värsta myskänlorna och allting går i slowmotion, kan tiläägga jag druckit konstant i en veckas tid...försökt få ner skadet och ångesten hela dagen på folkbir...tjejejn kommer hem och säger pröva detta, du kommmer komma ner med alkoholabstistensen, skaknaringar försvinner, panikångesten försvinnner, hjärtklappning försvinnerm du kommer orka gå till jobbet, jag har testat sobil som ska vafa benz, men imovan ägde ju sobrilen, men blev ju inte bara lught , man fick ett mysigt lugn,,,,,e den här medicinen verkligen så start, kommer ihåg förrut de petate i mig 50 mg när jag fick kommma utan ifrån BAS Stgöran....gick fan inte ens komma hem på tuben, vara när få panikattack,,,,tog taxi hem....5 min in i taxin börjar tablettena ta....men alltså hur många mg sobil är 7,5mg imovane, jag åt två nu .....har aldrig ätet förrut med är alkoholist....men man kanske bli påverkad ändå....men ska det här mysstämningen vara på imovande är det lätt att jag byter till imovane denna effekt att känna lugn ägde ju totallt alkoholen, här känner jag mig lugn utan att prata mssa gojja...skönast jag känt
Citera
2011-06-03, 21:37
Medlem
Efedras avatar
En fråga som kanske hör hemma här är vad det är för historia bakom Imovane och Stilnoct(zopiklon och zolpidem) Båda två är utvecklade av franska läkemedelsjätten Rhône-Poulenc S.A. som idag ingår i Sanofi-Aventis koncernen.

Enligt engelskspråkiga wiki: "Zopiclone was first developed and introduced in 1986 by Rhône-Poulenc S.A., now part of Sanofi-Aventis, the main worldwide manufacturer of the drug. Initially it was promoted as being an improvement on benzodiazepines." (Benzo lanserades f.ö av schweiziska Hoffmann–La Roche på 60-talet)

För Zolpidem står det inte så mycket om dess historia, men det verkar som Zolpidem utvecklades efter Zopiklon. "Zolpidem is used for short-term (usually about two to six weeks) treatment of insomnia.[10] It has been studied for nightly use up to six months in a single-blind trial published in 1991,[11] an open-label study lasting 180 days published in 1992 (with continued efficacy in patients who had kept taking it as of 180 days after the end of the trial),[12] and in an open-label trial lasting 179 days published in 1993.[13] Zolpidem has not proven effective in maintaining sleep and is more used for sleep initiation problems.[3]"

Man kan fråga sig: Vad var närmare bestämt syftet med att utveckla z-drogerna av Rhône-Poulenc? Hur gick utvecklingsarbetet? Hur tänkte man om dem i jämförelse till benzo, ville man göra en ersättning rakt av eller siktade man redan från början på något annat? Varför utvecklade man vidare zolpidem efter zopiklon? Var det tänkt som en förbättring bara eller ville man nitcha den ytterligare? Det brukar ju sägas att zolpidem är mer en ren insomningsmedecin (hypnotic) som inte har lika bra ångestdämpande (anxiolytic) egenskaper som zopiklon. Vad kan man säga om resultatet av z-drogerna? Hur står de sig mot riktiga benzo som sobril? Vilka effekter är samma och hur skiljer de sig åt? Är de verkligen mindre beroendeframkallande? Har de samma negativa effekter av långtidsanvänding? Hur skiljer sig de olika z-drogerna från varandra? Tror ni läkemedelsföretagen i framtiden kommer utveckla nya ännu effektivare ångest och sömnmediciner? Vilka egenskaper och effekter vill man ha kvar och vilka vill man eliminera?

Många funderingar där, hoppas ni har kommentarer och svar!
Citera
2011-06-03, 22:31
Bannlyst
Jag har vid ett flertal tillfällren sett hur killar runt en 25 år satt och jonkadt på medans de bjuder sina 18-20 åriga flickvänner på flertaket imovane så att de sitter mitt på stan och nickar till medans pojkvännerna glatt skattar över att "lilltjejen" sitter och noddar bort sin bästa tid.

Tycker det är taskigt att dessa "hallickar" trotsar sina yngre flickvänner att gå med subutex programmet så att de kan sälja alla hennes sub förutom en som de själva för behålla så att pojkvännen och hans polare har råd med sitt jonk!

Sen går de och köper ett kilo rent kött som de ger till sin kamphund för att den ska få mer muskler! Konstigt nog så vet de inget om fysologt och att hunden max kan ta upp 20-30gram protein per 4 timmars fönster!

Försöker man upplysa detta för en överspända pojkvännen så ber han en att dra åt helvete och att han vet cad som är bäst för ens hund! Konstigt att de ens för köpa en sådan hund!

Men mest av allt så är det synd om dessa 20 åriga tjejer som sitter och noddar på immovane bara på grund av att pojkvännen har intallat tjejen att immovane är det bästa som finns.

Tjejen har ett par tusen sparat som allt går åt till immovane till tjejen och en hel del andra droger till killen. När sedan tejen är pank så lämnar killen henne för en anan med pengar och kanske en lägenhet så killen har någonstans att bo ett tag!

Vem skulle inte vilja ha en yng tjej med lögenhet och än så länge med pengar!

Vet inte hur många gånger jag har sett detta, för vilken tjej vill ha en halvdöd kille som pojkvän?
Citera
2011-06-04, 15:59
Medlem
Jag blandade 6 st 7,5 Imovane med ca 800mg Methedrone för några dagar sedan (Går också på Cymbalta & Xanor). Det var helt OK faktiskt. Låg vaken till ca 03-04:00 & gick o la mig sen. Ganska skönt att kunna ligga & lyssna på musik i timmar utan ångest.

Någon annan som prövat någon sån här impulsiv (idiot)blandning mellan uppåt & nerdrog/medicin?
Citera
2011-06-04, 17:02
Medlem
har inte rört imovane på 5 veckor, hur mycket behöver jag för att bli beng med eller utan alkohol??
Citera
2011-06-05, 19:42
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seloken
Det är inte riktigt så halveringstid fungerar bara så du vet... Om det ändå vore såväl skulle man ju kunna ta 100st subutex (dom slutar verka efter 32mg) och sedan vara påtänd resten av livet eftersom du kommer ha över 32mg i dig väldigt länge.
Dåligt exempel, men väldigt tydligt.
Givetvis riktigt, tack för ditt påpekande.
Citera
2011-06-05, 23:10
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danjl
har inte rört imovane på 5 veckor, hur mycket behöver jag för att bli beng med eller utan alkohol??

1-3. 7.5er
Citera
2011-06-06, 02:53
Bannlyst
Är 1 487 ok för 90 st Zolpidem (Made in EU)??

Eller något bättreförslag inte vanliga apo tappo

tästade fp s blå stilnoct de va de sämsta jag käkade köppte 100 åt 40 samma kväll jag får skyllamig skälv

Men tipps TACKAS!!!!!!
Citera
2011-06-06, 23:41
Medlem
AndersEklunds avatar
har 15 mg Zopiklon, däckar jag om jag tar dem 3? måste somna för ska upp tidigt i morgon och har somnat vid 6-7 på morgonen under en vecka nu
Citera
2011-06-06, 23:54
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iset
Är det verkligen normalt att drömmarna slås ut av Zopiclone? Sover som ett barn hela natten, men drömmarna är putsväck. Brukade drömma mycket innan...(Tar jag inget på kvällen så drömmer jag igen.)

Svar ja. Man kommer ju oftast inte ihåg vad man gjort på kvällen, så att komma ihåg vad man drömmer är tämligen omöjligt.
Citera
2011-06-07, 02:50
Medlem
AndersEklunds avatar
Nej, 15 mg zopiklon va nog för lite, visst blev man flummig, men man däckade ju inte på dem, ville ju bli sömnig så ja kunde sova, men sen tog jag två öl o klunka rätt ner på 1 minut typ, då hände lite grejer men vafan, skulle nog behöva 25-30 mg istället
Citera
2011-06-07, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Fraktaler,färger och tomtar eller? Alltid undrat hur hallisarna på stillisar ser ut? Aldrig lyckats fått det själv.

Ibland rör saker på sig och dum som man är då så tror man att de lever och börjar prata med dom. Figurer morfas i ögonvrån t.ex en datorstol som växer till en otäck varelse. Ibland när man kollar på armar och händer så täcks de av små rörande saker, typ insekter. Kollar man rakt ut i luften börjar det falla snöflingor. det är nog det enda behagliga.

Så det handlar inte om coola fraktaler och färger, bara galenskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in