2012-01-15, 21:52
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Endast du kan svara på den frågan nu.

Så nå?

Det gick bra , flumeffekten var inte så påtaglig tyvärr. Ska använda dom som det är tänkt hädanefter. Köpte tre kartor av en polare och tar två dom dagar jag jobbar tidigt och absolut måste somna.
Bara av ren nyfikenhet, vad gör ni efter 2-3 imovane och några enstaka öl? Alltså under en stilla hemmakväll på solokvist. Film, spel, teve?
Senast redigerad av langaocb 2012-01-15 kl. 21:55.
Citera
2012-01-16, 04:55
Medlem
alltså.... själv får jag inte någon effekt av zopiklon längre. tycker mirtazapin 45mg ger bättre effekt än 75mg alltså 7.5x10. mina zopiklon tar slut på högst 3 dagar. sen går jag utan en månad. det lustiga är att jag bara sover högst 6h på 90mg. blir inte ens lite flummig.... testade tom ett 6pack öl, en fet äcklig grapefrukt och 90mg senast. helt immun. inga abstinens. bara lite svårt att sova dagen efter 30packet tagit slut annars inget. innan denna jävla immuniteten började så blev jag helt tvärväck på ca 5-6st 7.5mg och hade inget minne från föregående kväll, halvätna mackor i soffan osv lol. men helt plötsligt ingen effekt alls, och då hade jag ändå gått utan zopiklon i runt 45dagar... tycker 12st piller redan är överdrivet så högre går jag inte. men vad helvete? låter inte detta omöjligt? hur kan jag helt plötsligt blivit immun så här? ok om jag hade käkat varje dag kan jag förstå men när det är nästan 30 dagar mellan uttagen/missbruket?? har som sagt aldrig känt av abstinens, har mest stoppat i mig för att det är skoj. eller rättare sagt det var skoj. får ta och plocka ut resterande och bunkra upp ett lager och testa igen till sommaren... så jävla tråkigt.... jo enda bieffekten jag kan känna av är den dåliga smaken och att jag får hicka :P nån som vet?
Citera
2012-01-19, 01:33
Medlem
bukkakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Är det någon som vet en benso som är motsvarig till imovane (i styrka typ) men som man kan ta på dagen? Sobril?? Är imovane och sobril lika starka eller

Asså den benzon jag kan tänka mig är lite lik Imovane är Rivotril. Men tänk på att imovane inte är benzodiazepin utan benzodiazepin liknande. Annars rekomenderar jag Stilnoct(Zolpidem).

Sobril får du inte ett sånt rus av. Jag har tåggat sobril, imovane, stilnoct, ock Risperidon.
Sobril är ett lugnande medel, men är man inte van vid Sobril så kan jag tänka mig att det kan bli gosigt efter 4-5 (25 mg). Då detta är vad jag äter till vardags så kan jag rekomendera att du tar dom ihop med zolpidem/zopiklone. Sen om inte det räcker så brukar jag dra till med 3 ordentliga groggar. Då blir det lajbans.
Men Imovane kan du ju ta på dagen. Jag tog 5 mg för ångest/panik dämpning sen 10-15 mg till att sova på.
Citera
2012-01-19, 03:46
Medlem
Undrar om någon mer än jag som gnisslar tänder som besatt av Stilnoct. Jag gnisslar inte annars bara när jag äter den.
Jag somnar så fint på den, men så vaknar jag mitt i natten och det känns som jag har fått storstryk och bettskenan ligger på golvet o hånflinar åt mej.
Jag har kollat Fass men hittar inget om just tandgnissling.
Citera
2012-01-19, 04:18
Medlem
bukkakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katieRegina
Undrar om någon mer än jag som gnisslar tänder som besatt av Stilnoct. Jag gnisslar inte annars bara när jag äter den.
Jag somnar så fint på den, men så vaknar jag mitt i natten och det känns som jag har fått storstryk och bettskenan ligger på golvet o hånflinar åt mej.
Jag har kollat Fass men hittar inget om just tandgnissling.

Låter som att du kanske ska ha en sånhär istället för bettskena. http://www.google.com/imgres?q=orthodontic+activator&um=1&hl=en&safe=off &client=firefox-a&sa=X&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&biw=1280&bih=637&tbm=isch&tbnid=CJcL1r w4n8AhuM:&imgrefurl=http://www.bracesforum.net/smf/general/dream_orthodontic_treatment-t8073.0.html&docid=ZcSku7XEJoBTOM&imgurl=http://www.ortholab.nl/images/producten/vanbeekappliance1-g.jpg&w=800&h=600&ei=xIkXT7LpD4So4gST27mHBA&zoom=1 &iact=hc&vpx=593&vpy=100&dur=3199&hovh=194&hovw=25 9&tx=155&ty=124&sig=111844108157047633658&page=1&t bnh=136&tbnw=207&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:7,s: 0.

Finnes även med nackkåpa som man spänner på. Spotta ut den om du kan
Citera
2012-01-20, 18:36
Medlem
ManMannens avatar
Det blev Winthrop den här gången. Vill minnas att jag hatade dessa mest av alla back in the days när jag flummade på skiten. Effektmässigt så är dom givetvis likvärdiga andra sorter (och jag kommer aldrig tycka något annat), men det går inte att dela på kartorna och pillren i sig var en bitch att försöka pulvrisera.

Men men. Pundarbesvär
Citera
2012-01-20, 22:18
Medlem
Sallinskiis avatar
Snabbt svar skulle uppskattas!!!!!!!!!!!!!!

Måste få mig trött men ändå kunna va uppe till 05.30 imorrn utan vidare "bakfyllor"

Hade tänkt mig lösa 15mg Zolpidem (Stilnoct) i ca 1,2ml Martini (15%) och slå de i en "Rövpanna" för att få omodelbar verkan. Finns de bättre sätt? Avråds de?

- ovanstående är då i syfte med att kunna somna ej för att "Flumma"
Senast redigerad av Sallinskii 2012-01-20 kl. 22:22.
Citera
2012-01-20, 22:24
Medlem
Sallinskiis avatar

Måste få mig trött men ändå kunna va uppe till 05.30 imorrn utan vidare "bakfyllor" (då jag ska Jobba....)

Hade tänkt mig lösa 15mg Zolpidem (Stilnoct) i ca 1,2ml Martini (15%) och slå de i en "Rövpanna" för att få omodelbar verkan. Finns de bättre sätt? Avråds de?

- ovanstående är då i syfte med att kunna somna ej för att "Flumma" - (Svara gärna mig i PM!)

//$
Citera
2012-01-21, 09:48
Medlem
ManMannens avatar
Lite sent nu kanske, men Zolpidem verkar vanligtvis inom en halvtimme. Runt 10 minuter för mig om jag inte har ätit på länge.

Min erfarenhet av rövpanna är att det vanligtvis fungerar bra. Uppskattningsvis nästan dubbelt så stark effekt och något snabbare påslag. Ibland fungerar det dock inte alls, så antar att jag skjutit in skiten i... Well, i skiten

Sprit är inget man vill ha i gumpen. Nästa gång slutar du noja, äter tabletterna och lägger dig ner för att sova direkt.
Citera
2012-01-21, 11:28
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Upplever ni effekterna annorlunda när ni blandar z-analoger med alprazolam i moderata doser? Tycker ni dom tar ut varandra på något sätt, eller tycker ni dom potentierar varandra? Hör ofta om detta, men aldrig upplevt det själv. Med moderata doser menar jag några enstaka tabletter av varje.
Citera
2012-01-21, 17:52
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Upplever ni effekterna annorlunda när ni blandar z-analoger med alprazolam i moderata doser? Tycker ni dom tar ut varandra på något sätt, eller tycker ni dom potentierar varandra? Hör ofta om detta, men aldrig upplevt det själv. Med moderata doser menar jag några enstaka tabletter av varje.

Jag tycker dom tar ut varandra, tycker personligen att det är ganska onödigt att blanda z-analoger ("pratar" om Imovane) med Alprazolam om man inte har massor av dom, angående Zolpidem så kan jag inte direkt uttala mig för det var länge sedan jag tog dessa...tycker Imovane är mycket bättre än Stilnoct.
Citera
2012-01-23, 16:39
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii

Måste få mig trött men ändå kunna va uppe till 05.30 imorrn utan vidare "bakfyllor"

- ovanstående är då i syfte med att kunna somna ej för att "Flumma"

Onödigt med alkoholen då risken att få motsatt effekt ökar med intagen mängd alkohol.
Annars är rövpanna ett bra adminastrivt sätt för snabb effekt, efter IV, dosen är även den bra för att somna om du har låg till medel tollerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in