2014-12-22, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Worldofsolution
Någon som vet varför man kan börja spy upp allt/må as illa efter ett tag på rus med Zolpidem?
(Alla får inte rus jag vet men jag kan få vid 20-30 mg beroende på sinnesstämningen)
Men avskyr att man ska börja må dåligt efter ett tag... Allt som har något gått har något ont med sig också eller?
Ja du, jag vet faktiskt inte. Men det är väldigt vanligt med illamående på just Zolpidem.
Citera
2014-12-22, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja du, jag vet faktiskt inte. Men det är väldigt vanligt med illamående på just Zolpidem.

Så illamående att man kräks? Eller är det bara just jag? Käkat dessa i 1 och ett halvt år typ och jag liksom.. Vet att när illamåendet väl kommer så äre lika bra att spy eller försöka somna på dem istället för att fortsätta ruset jag får
Citera
2014-12-22, 14:21
Bannlyst
Har aldrig spytt av enbart zolpidem, men jag hade förut en gräns att vid ca 80mg så började jag få spykänslor. Jag höll alltid in det och det gick över ganska fort. Så testa håll in det lite längre?
Citera
2014-12-22, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Har aldrig spytt av enbart zolpidem, men jag hade förut en gräns att vid ca 80mg så började jag få spykänslor. Jag höll alltid in det och det gick över ganska fort. Så testa håll in det lite längre?

Måste fan bara vara jag .. Eventuellt något ämne i som gör jag spyr när jag kommer upp i bara 30 mg..För att förut så tog jag typ 30 mg varje dag i 4 dagar och vet att om jag inte gick o la mig så spydde jag Hahah min kropp är väl knas..
Citera
2014-12-22, 14:54
Bannlyst
Citat:
Måste fan bara vara jag .. Eventuellt något ämne i som gör jag spyr när jag kommer upp i bara 30 mg..För att förut så tog jag typ 30 mg varje dag i 4 dagar och vet att om jag inte gick o la mig så spydde jag Hahah min kropp är väl knas..

Det är egentligen bara bra att din kropp säger ifrån. Funkar inte 20mg att få rus på?
Citera
2014-12-22, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Det är egentligen bara bra att din kropp säger ifrån. Funkar inte 20mg att få rus på?

Joo det funkar, men går ju bort så fort så det är därför jag tar lite mer sen, 1 efter 1, men kan ta 20-30 mg på en gång också men oavsett vad jag gör, Gör inte jag som jag ska göra enligt tabletterna så spyr jag hehe ^^ men älskaaar euforiiin jag får av Zolpidem 20 mg, men kan kräkas då också..
Citera
2014-12-22, 17:17
Medlem
populopiduss avatar
Är det lugnt att ta några imovanes nån timme efter att man druckit en öl och lite glögg? Vet att z-analoger och alkohol är en farlig blandning då man kan balla ur, men kan personligen (utan alkohol) äta 4-5 stillar och ändå verka helt klar i skallen (även om jag inte känner mig det så klart). Har ätit imovane och stillar många gånger, ibland i större mängder och aldrig ballat ur. Men, jag har aldrig blandat med alkohol just därför man läst alla skräckhistorier.

Så, vad tror ni... lugnt eller?
Citera
2014-12-22, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Är det lugnt att ta några imovanes nån timme efter att man druckit en öl och lite glögg? Vet att z-analoger och alkohol är en farlig blandning då man kan balla ur, men kan personligen (utan alkohol) äta 4-5 stillar och ändå verka helt klar i skallen (även om jag inte känner mig det så klart). Har ätit imovane och stillar många gånger, ibland i större mängder och aldrig ballat ur. Men, jag har aldrig blandat med alkohol just därför man läst alla skräckhistorier.

Låter hel lugnt.
Citera
2014-12-22, 17:44
Bannlyst
Citat:
Så illamående att man kräks? Eller är det bara just jag? Käkat dessa i 1 och ett halvt år typ och jag liksom.. Vet att när illamåendet väl kommer så äre lika bra att spy eller försöka somna på dem istället för att fortsätta ruset jag får
Jag har mått illa några gånger på Zolpidem men aldrig spytt!
Citera
2014-12-22, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Om du tar för många Zoplikon/Zolpidem med en mängd alkohol ca 4-5 starköl då kan du försvinna, gjorde jag, kunde knappt gå hade tagit 4 st Zolpidem sen ut o festa, motsvarade kanske 7 starköl jag drack då, en mobil blev stulen på det! Så var försiktig ändå, alla är olika :P
Citera
2014-12-22, 18:13
Bannlyst
Citat:
Om du tar för många Zoplikon/Zolpidem med en mängd alkohol ca 4-5 starköl då kan du försvinna, gjorde jag, kunde knappt gå hade tagit 4 st Zolpidem sen ut o festa, motsvarade kanske 7 starköl jag drack då, en mobil blev stulen på det! Så var försiktig ändå, alla är olika :P

Men låter som du kan vara lugn, du lär inte balla ur
Citera
2014-12-22, 19:28
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Har spytt på så lite som 20 mg. På högre doser var det mer regel än undantag att lägga en spya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in