2010-10-20, 16:33
Bannlyst
Ska till läkaren snart för mina insomningsproblem som jag har haft i flera år nu. Provat theralen, propavan, valerina forte och ingen av den skiten fungerar. Något speciellt man ska tänka på/säga under läkarbesöket? Skolgången går förövrigt åt helvete tack vare det här..
Citera
2010-10-20, 16:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Ska till läkaren snart för mina insomningsproblem som jag har haft i flera år nu. Provat theralen, propavan, valerina forte och ingen av den skiten fungerar. Något speciellt man ska tänka på/säga under läkarbesöket? Skolgången går förövrigt åt helvete tack vare det här..

Säg att du har stora problem med själva insomningen och att dom andra inte hjälper.
Citera
2010-10-20, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Säg att du har stora problem med själva insomningen och att dom andra inte hjälper.

Tack. Ska även säga att jag rör på mig, provat att gymma i en period men att inget hjälpte, vilket är sant. Nackdelen är bara att jag är ung...
Citera
2010-10-20, 18:32
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Tack. Ska även säga att jag rör på mig, provat att gymma i en period men att inget hjälpte, vilket är sant. Nackdelen är bara att jag är ung...
Borde inte spela någon större roll egentligen, säg att din skolgång går åt helvete pga. dina sömnbesvär och allt det andra du tänkt på att säga.
Citera
2010-10-20, 20:00
Medlem
Så jävla surt, var hos min husläkare idag och försökte då ut lite imovan, men ICKE, atarax blev det, vilket inte är mycket att ha. Nån som vet några nätapotek som man kan lita på och som inte tar två veckor på sig?
Senast redigerad av SmileyCulture 2010-10-20 kl. 20:04.
Citera
2010-10-20, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Borde inte spela någon större roll egentligen, säg att din skolgång går åt helvete pga. dina sömnbesvär och allt det andra du tänkt på att säga.

Var hos läkaren, som var jätte trevlig för övrigt, ärendet gällde någonting annat men jag tog upp sömnproblemen också. Berättade att jag testat propavan, theralen och valerina forte utan framgång. Hon började själv prata om insomningstabletter för mitt ändamål (stilnoct/imovane) men sa att jag var för ung och att hon inte får skriva ut dessa till så unga patienter, man bör minst vara 20 iaf tyckte hon, och jag är 18 förövrigt Hon erbjöd mig att testa atarax istället vilket jag accepterade men tvivlar på att dom kommer hjälpa och att jag istället kommer vara som en zombie imorgon(?)..

Nu är frågan bara, var fan ska jag vända mig för att få stilnoct/imovane utskrivet till någon i min ålder? För jag vet ju att dessa hjälper mig perfekt, har provat dom innan. Vanlig VC? Psykiatrin? Privatläkare? Var är störst chans? Vad tycker ni? Svar och tips uppskattas starkt! Ska förövrigt träffa skolläkaren nästa vecka, får se vad h*n säger, men kommer förmodligen vara ännu mer restriktiv...
Senast redigerad av lawrenceee 2010-10-20 kl. 23:13.
Citera
2010-10-21, 09:54
Medlem
svartaspetsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Så jävla surt, var hos min husläkare idag och försökte då ut lite imovan, men ICKE, atarax blev det, vilket inte är mycket att ha. Nån som vet några nätapotek som man kan lita på och som inte tar två veckor på sig?

Kan man inte beställa det över nätet någonsstans?
Jag fundersar på att gå dit och be dom skriva ut just IMOVANE/ZOPIKLON. Säga att jag har provat det förut och tycker det funkar bra på mig ^^ har i mååånga år haft sovsvårigheter men inte vågat gå dit för det ^^

hjehje
Citera
2010-10-21, 12:06
Medlem
MoBoHhs avatar
Tjenna. Undrar en sak. Jag har dom nya(?) Imovane 7.5mg, dom är små och runda. Inte alls som dom vanliga. Jag tog 6st igår o kände inte av något, iofs så tog jag fyra först sen två till. Är de någon som har testat dom o fått ett rus?
Går de flumma på dom? Tyckte jag läste här någonstans att dom skulle ändra innehållet så de inte går flumma. Men de kanske var en dröm.
Tacksam för snabba svar.
Citera
2010-10-21, 12:47
Bannlyst
Provar i den här tråden med..

Var igår hos läkaren, som var jätte trevlig för övrigt, ärendet gällde någonting annat men jag tog upp sömnproblemen också. Berättade att jag testat propavan, theralen och valerina forte utan framgång. Hon började själv prata om insomningstabletter för mitt ändamål (stilnoct/imovane) men sa att jag var för ung för sånt och att hon inte får skriva ut dessa till så unga patienter, man bör minst vara 20 iaf tyckte hon, och jag är 18 förövrigt Hon erbjöd mig att testa atarax istället vilket jag accepterade men tvivlar på att dom kommer hjälpa och att jag istället kommer vara som en zombie imorgon(?)..

Update: Dom hjälpte inte..

Nu är frågan bara, var fan ska jag vända mig för att få stilnoct/imovane, helst imovane utskrivet till någon i min ålder? För jag vet ju att dessa hjälper mig perfekt, har provat dom innan. Vanlig VC? Psykiatrin? Privatläkare? Var är störst chans? Vad tycker ni? Svar och tips uppskattas starkt! Jag behöver verkligen det här och det tycker min omgivning med. Ska förövrigt träffa skolläkaren nästa vecka, får se vad h*n säger, men kommer förmodligen vara ännu mer restriktiv?...
Citera
2010-10-21, 13:02
Medlem
narutos avatar
Säg som det är, att Ataraxen inte funkade alls, då borde du ju få testa något annat
Citera
2010-10-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
JAg beställde 32 st från Fearpharmacy, nu får vi se om jag någonsin får se dom. Jag är tveksam.
Citera
2010-10-21, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Säg som det är, att Ataraxen inte funkade alls, då borde du ju få testa något annat

Japp, det ska jag säga, grejen är bara att ataraxen fick jag utskrivet av en läkare på sjukhuset. Så vet inte riktigt till vem jag ska vända mig nu, ska ju iofs till skolläkaren i början på nästa vecka så får väl se hur det går då. Men ska ta upp alla mediciner som jag provat men som inte funkar men kan jag säga att jag fick en imovane av min farmor (vilket är sant) och att dom funkade perfekt? Dvs tala klarspråk med läkaren.

En annan fråga: även skolläkare har väl rätt att skriva ut medicin på recept? Eller har jag fått det om bakfoten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in