2010-10-21, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Var hos läkaren, som var jätte trevlig för övrigt, ärendet gällde någonting annat men jag tog upp sömnproblemen också. Berättade att jag testat propavan, theralen och valerina forte utan framgång. Hon började själv prata om insomningstabletter för mitt ändamål (stilnoct/imovane) men sa att jag var för ung och att hon inte får skriva ut dessa till så unga patienter, man bör minst vara 20 iaf tyckte hon, och jag är 18 förövrigt Hon erbjöd mig att testa atarax istället vilket jag accepterade men tvivlar på att dom kommer hjälpa och att jag istället kommer vara som en zombie imorgon(?)..

Nu är frågan bara, var fan ska jag vända mig för att få stilnoct/imovane utskrivet till någon i min ålder? För jag vet ju att dessa hjälper mig perfekt, har provat dom innan. Vanlig VC? Psykiatrin? Privatläkare? Var är störst chans? Vad tycker ni? Svar och tips uppskattas starkt! Ska förövrigt träffa skolläkaren nästa vecka, får se vad h*n säger, men kommer förmodligen vara ännu mer restriktiv...

Ingen?
Citera
2010-10-21, 18:52
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Var hos läkaren, som var jätte trevlig för övrigt, ärendet gällde någonting annat men jag tog upp sömnproblemen också. Berättade att jag testat propavan, theralen och valerina forte utan framgång. Hon började själv prata om insomningstabletter för mitt ändamål (stilnoct/imovane) men sa att jag var för ung och att hon inte får skriva ut dessa till så unga patienter, man bör minst vara 20 iaf tyckte hon, och jag är 18 förövrigt Hon erbjöd mig att testa atarax istället vilket jag accepterade men tvivlar på att dom kommer hjälpa och att jag istället kommer vara som en zombie imorgon(?)..

Nu är frågan bara, var fan ska jag vända mig för att få stilnoct/imovane utskrivet till någon i min ålder? För jag vet ju att dessa hjälper mig perfekt, har provat dom innan. Vanlig VC? Psykiatrin? Privatläkare? Var är störst chans? Vad tycker ni? Svar och tips uppskattas starkt! Ska förövrigt träffa skolläkaren nästa vecka, får se vad h*n säger, men kommer förmodligen vara ännu mer restriktiv...

De är bara att fortsätta jobba på och gå till läkare och springa på psyket, är en lång och tröttsam process att gå genom alla skitpiller innan du får något som verkligen fungerar.
Citera
2010-10-21, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
De är bara att fortsätta jobba på och gå till läkare och springa på psyket, är en lång och tröttsam process att gå genom alla skitpiller innan du får något som verkligen fungerar.

Har ju redan provat lergigan, atarax, theralen, valerina forte och propavan men ingen av skiten funkar Frågan är bara, kan jag vara öppen och nämna för min skolläkare att jag fick prova en imovane/stilnoct av min farmor som har det på recept och att det funkade galant?
Citera
2010-10-21, 20:02
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Har ju redan provat lergigan, atarax, theralen, valerina forte och propavan men ingen av skiten funkar Frågan är bara, kan jag vara öppen och nämna för min skolläkare att jag fick prova en imovane/stilnoct av min farmor som har det på recept och att det funkade galant?
Skulle inte blivit förvånad om hon gnällde på att det är beroendeframkallande... Det fick jag höra av min läkare, men då bad jag inte ens om nåt specifikt läkemedel, utan att jag sa att jag har haft det här och det här utskrivet mot sömn, som inte fungerar nånting längre.. Detta var på vårdcentralen, skolläkaren kanske är snällare!
Citera
2010-10-21, 20:20
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Börjar ni prata om olika mediciner som behandling mot dina sömnproblem så säg rakt ut att du tycker att zolpidem fungerar. Du har fått dem utskrivna hos en annan VC, öppenpsykiatri eller what ever och vill gärna ha dem igen.
Citera
2010-10-21, 21:33
Medlem
komm och se vad som händer här med mig er helt borta jag två bara jag tog två stycken bara o jag håller på o flygger överallt
Citera
2010-10-21, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Börjar ni prata om olika mediciner som behandling mot dina sömnproblem så säg rakt ut att du tycker att zolpidem fungerar. Du har fått dem utskrivna hos en annan VC, öppenpsykiatri eller what ever och vill gärna ha dem igen.

Tack för alla svar! Ska göra så, fast bäst att säga "stilnoct" istället va? Tänker så att man inte låter för påläst eller vad man ska säga. Och skolläkaren kan inte se vad jag fått utskrivet från min VC te.x va? Funderar på att säga att jag fick 10st utskrivna från min VC och att dom funkade, låter de bra? Men då kanske h*n ställer frågan varför jag inte fick fler utskrivna därifrån och vänder mig till min VC istället?
Senast redigerad av lawrenceee 2010-10-21 kl. 21:49.
Citera
2010-10-21, 22:11
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoo.dani
komm och se vad som händer här med mig er helt borta jag två bara jag tog två stycken bara o jag håller på o flygger överallt
Ja, visst blir man skev.. Men sådär skev på 2 st låter lite väl.
Citera
2010-10-21, 22:32
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja, visst blir man skev.. Men sådär skev på 2 st låter lite väl.
Mina första upplevelser på zolpidem var på 20mg. En perfekt dos då.
Citera
2010-10-21, 23:30
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Tack för alla svar! Ska göra så, fast bäst att säga "stilnoct" istället va? Tänker så att man inte låter för påläst eller vad man ska säga. Och skolläkaren kan inte se vad jag fått utskrivet från min VC te.x va? Funderar på att säga att jag fick 10st utskrivna från min VC och att dom funkade, låter de bra? Men då kanske h*n ställer frågan varför jag inte fick fler utskrivna därifrån och vänder mig till min VC istället?
Nej, säg zolpidem för att det är vanligast med generica på apoteket. Ratiopharm, sandoz, stada etc. Personer som inte kan någonting om mediciner brukar uttala medicinen precis som det står på paketet.
Som det här exemplet:
- Vad äter du för medicin mot dina sömnsvårigheter just nu?
- Jag äter dom där zolpidem ratiopharm.

Du behöver inte gå in på detalj exakt hur många du fick utskrivna eller vilken styrka det var på dem heller, det kan väcka misstankar. Frågar h*n varför du inte fortsätter gå till din VC så säger du väl bara att du har bytt VC pga en läkare gick i pension eller något. Det är nog inte så viktigt.
Citera
2010-10-22, 02:09
Medlem
hapdes avatar
En sak som hjälper smaken på imovane för mig är om man placerar tabletten längre bak på tungan då smaklökarna inte är så aktiva där, för att sedan svälja den snabbt med något drickbart.
Citera
2010-10-22, 07:35
Medlem
martiness avatar
Citat:

Tjena, har en polare som är 19 och får Zopiklon utskrivet nu! Så kämpa på! Om du tvunget behöver så får du väl handla på nätet tills du är 20 och kan få dem på recept
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in