Hej jag är beroende av zolpidem på till sömn och mot oro. Benzo eller atarax funkar inte. Jag blir bara ännu mer uppjagad på dem, får så kallad paradoxal reaktion av benzo, blir lätt upprörd och det leder lätt till att jag blir hotfull och blir överdrivet ledsen.
Så jag tar zolpidem som en ångestmedicin vilken ju inte är meningen, men det är den enda medicin som verkigen tar bort ångest. För just mig.
Iaf, all den här speciella "skumma" zolpidem-känslan har försvunnit.
och att ta störra doser hjälper inte, blir inte ens starkare effekt av det.
Finns det någon annan här som sedan länge förlorat de "drömmiga", "fluffiga" "helsjuka" känslan av zolpidem? Det som var på gränsen till hallucinatoriskt. Och fick en att skicka konstiga SMS till folk klockan 1 på natten.
Det hjälper mig ännu att sova och det tar bort ångest bättre än något annat ämne jag provat.
Men min fråga är går det att återställa hjärnan så man får de där konstiga drömaktiga tankarna igen?
Någon som lyckats? Läste någonstans här på FB att en hade snortat sitt zolpidem och då hade han fått liknande upplevelse som första gången han tog en Z tablett.
Det ville jag ju naturligtvis försöka det själv, desperat som jag var, brände bara som fan i näsan, som om jag dragit upp salt, citronsyra och cayennepeppar och allt upp i näsan, och jag märkte ingen effekt ändå.
Fast jag var så upptagen av smärtan i cirka 15 minuter kändes det som att det brann inuti min näsa och bihålorna, att jag kanske helt enkelt inte lade märke till effekten.
Jag ber er, jag vill bara åter känna den där luddiga känslan. Om något vet hur man kan få den åter efter 6 års bruk (inte dagligen, och större delen av tiden endast för att sova på och jag har sällan använt högre doser än 20mg (upplever inte att just den effekten blir starkare av högre doser, kanske 25 mg någon enstaka gång, men redan när jag tog det för att sova för 7 år sen då jag var 23, innan jag hade intresse av droger, så upptäckte jag att ta dubbel dos, inte gav dubbel effekt).
Med ett halvårs uppehåll ibland då jag bott några månader till ett halvår utomlands, men även då kommer inte effekten tillbaka
Kan man få tillbaka "tok-effekterna" och halv-hallisar på zolpidem som så stor del av den här tråden handlar om och hur i så fall. Vore evigt tacksam för alla tips och lösningar!