2021-10-13, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Är det lättare att få zopiklon utskrivet i Sverige om man sedan tidigare har fått det utskrivet i ett annat land? Eller är läkarna lika restriktiva och föreslår antihistaminer istället?
Skulle tippa på lättare.
Citera
2021-10-14, 12:06
Medlem
Imovane i måttliga doser "botar" min asperger syndrom och sociala fobi.

Kan stirra folk i ögonen (inte för att jag gör det). Kan bete mig socialt skickligt. Har lätt för att prata med vemsomhellst. Vad med.. Min ångest, oro och nervositet försvinner- Har svaga nerver så mitt standardtillstånd är att vara mer eller mindre orolig eller nervös.

Jag blir lugn i huvudet, avslappnad.

Dricker antabus pga ja ni fattar. Imovane ger mig lugn i mtt ekorrhjul på samma sätt som alkohol, med skillnaden att alkohol ger mig hemska bakfyllor pga min alkoholöverkonsumtion. Samt att jag gör aldrig bort mig på imovane. Vilket jag gjorde ständigt under tokfyllor.

Kommer inte på nåt mer nu. Jo nackdelen är att jag blir lite förvirrad även vid måttliga doser imovane.

Är också överviktig och imovane raderar hunger o sug för mig. Så gått ner i vikt dessutom.

För mig är imovane en bra medicin för en person som mig, att ta på dagtid, så länge man inte tar för mkt för fort.

EDIT: Det tog mig hela 250 imovane (150 ena gången, 100 andra) - superflöddrad - innan jag lärde mig att hantera tabletterna.

Men man måste alltid vara försöktig, planera, känna efter, med imovane om man beter sig fel spårar det lätt ur.
Senast redigerad av AnnaBooksTuttar 2021-10-14 kl. 12:10.
Citera
2021-10-14, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBooksTuttar
Text

Exempel igår:

Tog en sväng till stan som tog ca 2h. Tog 3 imovane precis innan jag lämnade hemmet.

Framme på stan var jag som en frisk människa som inte är en autist som många anses bör avlivas. Har även psykiska problem sen måååånga år (nog om det)

Hade strikt bestämt att inte ta mer imovane den dagen. Om jag hade tagit mer kunde det lätt spårat ur och försvunnit alla tabletter jag har hemma.

Sen efter jag kom hem var effekten fortfarande i en period till.
Citera
2021-10-14, 16:28
Medlem
Vet inte om det sagts förut ofta i tråden. Men ett bra tips är att boosta imovane med atarax, när behovet finns. Funkar faktiskt bra.
Citera
2021-10-14, 16:43
Medlem
Citat:
Vet inte om det sagts förut ofta i tråden. Men ett bra tips är att boosta imovane med atarax, när behovet finns. Funkar faktiskt bra.

Om du inte vill bli för trött av nån anledning (??) så kan du med fördel få i dig koffein i lämplig mängd
Citera
2021-10-14, 17:14
Medlem
Citat:
Funkar med Propavan och Theralen också.
Citera
2021-10-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Funkar med Propavan och Theralen också.

Jag personligen blir helt sänkt av Theralen även i små mängder. Never again
Citera
2021-10-15, 18:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Nej jag får inte någon metallsmak i munnen alls, för övrigt så får jag aldrig någon bieffekt av mediciner eller droger jag har använt eller använder, har väl lite tur i oturen där.

Aldrig heller upplevt detta, nu har jag dessutom fått ökning på dosen, men ff ingen metallsmak *tacksam*..!!

Gäller den metallsmaken bara för originalet, dvs ”Imovane”, eller även för generikan?
Dvs om man får metallsmaken av Imovane får man det också av Zopiklon?

Oavsett vad det står/sägs funkar inte original vs. generika på samma vis, åtminstone inte gällande preparaten jag testat. Men det är en annan diskussion för en annan tråd.
Citera
2021-10-15, 20:39
Medlem
JAg fick 7.5 immonave utskrivet, tanken var att ta det i en vecka o se om jag kan komma tillbaka till sunt sovande sen.
Problemet ar dag två då jag kollade mina paket, då hade jag redan tagit 14 tabletter på 2 dagar xDD
Är detta farligt, jag är ju inte inbiten i detta alls, kom ihåg att första jag tog kände ja inte mycket av, sen så tog jag en till för att inget händ, därefter sommnade jag men vaknade kl på kvällen o då var jag helt bäng jag rev ner de där dusch skärmen som skyddar så all vatten inte flyger hej vilt i bad rummet, sen så tände jag tbå ljus o började fully på badkaret.
gled in i baded o hade den där som ska skärma av den drog jag av o använde som täcke,
så detta kom jag ohåg från första och på hallisar där bäggar golv o allt ver helt fucked up såg ut som jag hade nån symbios, massa trådar o skit som band runt mina händer o sen glev golvet tilll dimma som jag gled länge o länge fram.

Dagen efter tog jag 2 för jag trodde de var för svagt med 1 o blev
bäng o helt plöstligt pigg, så jag bara satt o kolla film o skit o så tog ja två till för nu måste ja sova sen blev att jag slängde ner resten. livsfarliga droger de skriver ut ju?
MIn reptil hjärna när det ser att det finns mer piller o ta så kravlar den sig till burken med sitt stjätte sinne i hittar en verkar de som,
nä inte mer för mig, får hålla mig till Cola zero kicked framöver, men vette fan hur ja ska sova
Citera
2021-10-15, 20:52
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
JAg fick 7.5 immonave utskrivet, tanken var att ta det i en vecka o se om jag kan komma tillbaka till sunt sovande sen.
Problemet ar dag två då jag kollade mina paket, då hade jag redan tagit 14 tabletter på 2 dagar xDD
Är detta farligt, jag är ju inte inbiten i detta alls, kom ihåg att första jag tog kände ja inte mycket av, sen så tog jag en till för att inget händ, därefter sommnade jag men vaknade kl på kvällen o då var jag helt bäng jag rev ner de där dusch skärmen som skyddar så all vatten inte flyger hej vilt i bad rummet, sen så tände jag tbå ljus o började fully på badkaret.
gled in i baded o hade den där som ska skärma av den drog jag av o använde som täcke,
så detta kom jag ohåg från första och på hallisar där bäggar golv o allt ver helt fucked up såg ut som jag hade nån symbios, massa trådar o skit som band runt mina händer o sen glev golvet tilll dimma som jag gled länge o länge fram.

Dagen efter tog jag 2 för jag trodde de var för svagt med 1 o blev
bäng o helt plöstligt pigg, så jag bara satt o kolla film o skit o så tog ja två till för nu måste ja sova sen blev att jag slängde ner resten. livsfarliga droger de skriver ut ju?
MIn reptil hjärna när det ser att det finns mer piller o ta så kravlar den sig till burken med sitt stjätte sinne i hittar en verkar de som,
nä inte mer för mig, får hålla mig till Cola zero kicked framöver, men vette fan hur ja ska sova
Inte en ovanlig story tyvärr. Att överdosera z-analoger eller benso kan leda till vilka tokigheter som helst.
Håll dig undan från dessa om du kan.
(FB) Värsta ni gjort under påverkan av benzo?
Citera
2021-10-15, 22:56
Medlem
Hur månha timmar måste det gå mellan doserna? Jag har räknat på ca 8 timmar mellan, tar jag inom den tidsramen händer inget.
Inte som stilnocht där det bara är att fylla på för att vara konstant flöddrad.

Nu tar jag bara imovane för sömn, men vaknar ju efter bara någon timme, och då går det inte att somna om igen. 😕
Tar även propavan, men vaknar ändå...
Citera
2021-10-16, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Aldrig heller upplevt detta, nu har jag dessutom fått ökning på dosen, men ff ingen metallsmak *tacksam*..!!

Gäller den metallsmaken bara för originalet, dvs ”Imovane”, eller även för generikan?
Dvs om man får metallsmaken av Imovane får man det också av Zopiklon?

Oavsett vad det står/sägs funkar inte original vs. generika på samma vis, åtminstone inte gällande preparaten jag testat. Men det är en annan diskussion för en annan tråd.
Det är en bieffekt många får av ämnet zopiklon, alltså så har det inget att göra med märkena.

Antar att vi båda har tur, verkar vara samma med vårat oxy bruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in