2023-01-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastfore
Märker du någon skillnad då när du kombinerar det med melatonin?

Har inte testat än, men ska göra det snart.
Om det gör skillnad är det så klart bra, men Melatonin år så jävla dyrt jämfört med Zopiklon att funkar det att komba, så måste jag nästan gå till doktorn och få det utskrivet för att få lägre pris, för det är så jävla dyrt.
Citera
2023-01-05, 17:18
Medlem
Kanonklass avatar
Käkade en karta Zopiclone Orion 7.5 MG, Lite depå effekt på dom möjligtvis? Jag tog 4 st somnade och vaknade 03.00 klar vaken tog några till. Fick ingen smak i munnen förens kanske 8-10 timmar efter intag. Väldigt konstig upplevelse då smaken brukar komma väldigt omgående (60-90 minuter) Men nu tog det ett halvt dygn.

Jag har förespråkat generiska märken av alla olika mediciner men nu börjar jag iallafall ändra mig att dom var faktiskt inte likvärdig alls med andra tillverkare av Zopiklon.

Någon med samma erfarenhet?
Citera
2023-01-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Har inte testat än, men ska göra det snart.
Om det gör skillnad är det så klart bra, men Melatonin år så jävla dyrt jämfört med Zopiklon att funkar det att komba, så måste jag nästan gå till doktorn och få det utskrivet för att få lägre pris, för det är så jävla dyrt.
Melatonin ingår inte i högkostnadsskyddet för personer över 18 år längre så om du får det på recept så gör det ingen som helst skillnad för plånboken.

Jag hade det på recept innan det där ändrades och det var lagom kul att stå där på apoteket och få betala fullpris dvs flera hundra när man tidigare hade fått det nästan gratis.
Citera
2023-01-06, 10:08
Medlem
Märker ni någon som helst skillnad på något sätt om ni tar en mikro dos av zolpidem? Säg 2,5 mg. Blir ni lite lugnare eller ni känner inte av det alls?
Citera
2023-01-06, 18:46
Medlem
Citat:
Märker ni någon som helst skillnad på något sätt om ni tar en mikro dos av zolpidem? Säg 2,5 mg. Blir ni lite lugnare eller ni känner inte av det alls?

Beror ju på om du har tolerans eller inte, jag känner av 3.75mg men inte mycket direkt.. tar i vanliga fall 10-30 till kvällen, tar inte dessa på dagen..
Citera
2023-01-06, 20:26
Medlem
Citat:
Skulle förmodligen aldrig känna av 2.5 mg Zolpidem och på mig har den ingen ångestdämpande effekt heller.

Zopiklon däremot där snackar vi ångestdämpning om man inte har någon vidare tolerans och tar säg 10 - 15 mg.
Citera
2023-01-07, 19:33
Medlem
Citat:

Inte testat just den dosen men om jag inte ätit på länge (tänk typ ett dygn) då hade jag säkert klarat mig på det. Tar 10mg då och blir helt väck så kanske lite mindre vore vettigare
Citera
2023-01-07, 20:19
Medlem
Vad är skillnaden på Zolpidem och Zopiklon?
Citera
2023-01-08, 13:17
Medlem
Citat:
Zopiklon har en längre verkans och halveringstid än Zolpidem och är i min mening relativt ångestdämpande medans Zolpidem har en kortare verkanstid med risk för nattliga uppvaknanden och sämre ångestdämpande effekt.

Dessutom så är risken att du hittar på dumheter i sömnen större på Zolpidem även om den finns där på Zopiklon också.

Jag väljer Zopiklon alla dagar i veckan om jag måste välja mellan just dessa två.
Citera
2023-01-10, 20:29
Medlem
Citat:
Olika men närbesläktade substanser, typ Ipren och naproxen. Lite olika halveringstid, verkningstid etc. Generellt är båda betraktade som "snälla" jämfört med andra Benzo (diazepam/stesolid, oxazepam/oxascand eller alprazolam/xanor). Dock stor risk för tillvänjning, dvs att man måste öka dosen för att få effekt...
Citera
2023-01-10, 21:43
Medlem
populopiduss avatar
Tips för er som experimenterar med z-analoger är att sluta med det så fort som möjligt. Zolpidem och Zopiklon är dom lömskaste drogerna jag provat och dom som förstört mest i mitt liv - och då har jag ändå provat det mest OCH missbrukat diazepam och Xanor.

Dom rubbar balansen i hjärnan på ett sätt som i början är väldigt subtilt, men kryper sig på och när man är beroende av dom vaknar man inte riktigt upp utan går i en ständig dvala (ofta utan att fatta det själv). Man blir lätt deprimerad, får ångest och det förstör verkligen livet för en. Värsta rävgiftet jag provat.
Citera
2023-01-10, 23:36
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Tips för er som experimenterar med z-analoger är att sluta med det så fort som möjligt. Zolpidem och Zopiklon är dom lömskaste drogerna jag provat och dom som förstört mest i mitt liv - och då har jag ändå provat det mest OCH missbrukat diazepam och Xanor.

Dom rubbar balansen i hjärnan på ett sätt som i början är väldigt subtilt, men kryper sig på och när man är beroende av dom vaknar man inte riktigt upp utan går i en ständig dvala (ofta utan att fatta det själv). Man blir lätt deprimerad, får ångest och det förstör verkligen livet för en. Värsta rävgiftet jag provat.
Skriver under på detta, särskilt om man börjar käka dom på dagtid utöver till natten. Alltså börjar använda dom som lugnande eller minska en ångest (som för det mesta är abstinens).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in