2024-09-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Ser fram emot mina Zopiklon recept som kommer i veckan!

Vilken sort rekommenderar ni, vilken är starkast? Det finns 3 eller 4 st har jag hört!

Söker sömn men även ångestdämpning, hört att Orion ska vara värdelös och utspädd!

Ett läkemedelsföretag som skulle avvika på aktivt ämne skulle ryka väldigt kvickt. Om bindemedel etc påverkar effekt låter jag vara osagt men 7,5 mg zopiklon innehållet 7,5mg zopiklon oavsett vad de heter på ett svensk apotek. Använd dessa som de skall så har du ett värdefullt verktyg. Ta dem mer eller mindre på sängkanten och gör dig redo att sova. Du får en ångestdämpande effekt strax innan du somnar men för din egen skull, använd inte för ångest på annat sätt
Citera
2024-09-09, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Välj Imovane, den är mer potent än övriga märken. För den som är skeptiskt gör ett blindtest så kommer du få svar på tal.

Tack för era svar angående Imovane, har för mig att jag bara får Pilum på mitt recept och måste betala extra för imovan men det är la värt det då? För på mitt recept står det Zopiklon Pilum och förra gången för ett tag sen när jag skulle hämta sa dem ”Det står Pilum på recept ska du ha Imovane får du betala extra för det ingår inte i högkostnadsskyddet” Så då sa jag, ta Pilum då, men nästa gång (troligtvis imorgon) blir det ett bestämt Imovane oavsett om det blir lite dyrare! Tack!
Citera
2024-09-09, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Ett läkemedelsföretag som skulle avvika på aktivt ämne skulle ryka väldigt kvickt. Om bindemedel etc påverkar effekt låter jag vara osagt men 7,5 mg zopiklon innehållet 7,5mg zopiklon oavsett vad de heter på ett svensk apotek. Använd dessa som de skall så har du ett värdefullt verktyg. Ta dem mer eller mindre på sängkanten och gör dig redo att sova. Du får en ångestdämpande effekt strax innan du somnar men för din egen skull, använd inte för ångest på annat sätt

Tack för ditt svar men tror inte det här stämmer faktiskt, för ca ett halvår sedan fick jag Zopiklon Orion 7.5 mg och de var knappast så effektiva som t.ex Zopiklon Pilum 7.5 mg var!

ONT: Ska använda dem mot sömnen, inte mot ångest, och denna gång ska jag prova Imovane original 7.5 mg!

Mvh
Senast redigerad av Torsken1399 2024-09-09 kl. 04:09.
Citera
2024-09-09, 10:32
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Tack för era svar angående Imovane, har för mig att jag bara får Pilum på mitt recept och måste betala extra för imovan men det är la värt det då? För på mitt recept står det Zopiklon Pilum och förra gången för ett tag sen när jag skulle hämta sa dem ”Det står Pilum på recept ska du ha Imovane får du betala extra för det ingår inte i högkostnadsskyddet” Så då sa jag, ta Pilum då, men nästa gång (troligtvis imorgon) blir det ett bestämt Imovane oavsett om det blir lite dyrare! Tack!

Jag har för mig att det är bara 10-12kr du betalar i mellanskillnad, något sånt. Så det är lätt värt det!
Citera
2024-09-09, 16:32
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:

Mellanskillnaden är nästan obefintlig, Imovane är att föredra.
Citera
2024-09-11, 21:16
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar men tror inte det här stämmer faktiskt, för ca ett halvår sedan fick jag Zopiklon Orion 7.5 mg och de var knappast så effektiva som t.ex Zopiklon Pilum 7.5 mg var!

ONT: Ska använda dem mot sömnen, inte mot ångest, och denna gång ska jag prova Imovane original 7.5 mg!

Mvh
Ärligt så skall man inte underskatta placeboeffekt och att om man förväntar sig något så har det påverkan.

Jag hade vågat satsa min högerfot på frågan men lets agree to disagree. Så här skriver amerikanska FDA om generiska läkemedel.

”Any generic medicine must perform the same in the body as the brand-name medicine. It must be the same as a brand-name medicine in dosage, form and route of administration, safety, effectiveness, strength, and labeling (with certain limited exceptions). It must also meet the same high standards of quality and manufacturing as the brand-name product, and it must be and quality, taken and used in the same way as well. This standard applies to all generic medicines.”

https://www.fda.gov/drugs/frequently...stions-answers

Avvikelse på innehåll hade sänkt ett läkemedelsbolag och Orion omsätter typ 15 miljarder.

Oavsett så lycka till och använd dem sparsamt så har du en värdefull krycka när det kniper
Citera
2024-09-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Antar att du menar 3,75 och 7,5 men på din teori håller jag med helt. Har diazepam på sparsamt recept och enda gången zolpidem och zopiklon fungerar dåligt är i samband med dessa.
Ja, blev fel där med kommatecken. Menade så klart en halvtablett resp en hel.

Tyvärr så har några enstaka intag av Ikto och stess - totalt kanske 5-6 tabletter under en 2 månaders period totalt fuckat upp min tolerans på Imovane som jag har skött exemplariskt under lång, lång tid.
Citera
2024-09-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ingen aning vi trappar ut lite i taget oavsett hur lång tid det tar, varken jag eller min läkare har någon brådska men 4 mg per dygn i åtta år lär ta en stund om det ska göras fysiskt smärtfritt.

Jag har aldrig gillat Bensodiazepiner öht utan tar dem bara av medicinska skäl så jag lär knappast sakna dem då jag inte ens fattar hur folk kan "knarka" på benso.

Ska man berusa sig eller punda (vilket man absolut inte ska undantaget någon enstaka grogg eller cider ibland) så finns det så mycket roligare saker som tex vanlig hederlig alkohol som både är lagligt och säljs på bolaget.

Skulle det av någon anledning strula med min Nitrazepamlicens framöver så går det alltid att slockna på Stesolid som bästa substitut alt Lorazepam men det är troligare att få Stesolid av doktorn då jag stod på det en ganska lång period när Iktorivil var restnotetat och det fasen är lättare att Tom få recept på Xanor än Lorazepam känns det som.

Konstigt nog då just Lorazepam är en extremt vanlig benso att ha på recept i USA där den anses hyfsat mild men här anses den vara dödsknark i klass med Xanor eller värre.

jag håller med dig om det, plus hade jag väl turen i början av 2000...att toleransen ej steg varken på iktorivil och xanor

men att du trappar det själv eller via ett vårdschema (snacka om adhd uppmärksamhets....)
nör du börjar med att skriva svaret, tyckte det var lite roligt, fan vad bra och det sa han, läkaren att det kommer ta tid i mitt 20+år 3mg,
dom som knarkar på det får ju en nota sedan, oavsett recept eller ej=) vill man knarka? finns det en liga för det, olika ligor. Men att även grogg sitter ju aldrig fel, jag själv dricker ej , jo sporadiskt p.g.a mina läkemedel

utöver intuniv 3mg och gabapentin 1800 utspritt , så nozinan vid behov till stilnoct
så alkoholen kolliderar oavsett tid, morgonen elvansen
iktorivl och xanor dags doser vid behov mot dess åkommor. klart de blir en grogg
temesta förskrivs ju fliigt ut USA, , hur allt restriktivt allt har blivit, gör saken ej lättare för genuin hjälp. men jag förstår ditt tänkande och du verkar ha en bra läkare m.m.
kriga på med iktorivilen tankgowhiskey84=)
tråkigt för dem som verkligen behöver ngt,
Citera
2024-09-12, 12:30
Medlem
ojj hamnade rejält OFFtopic med ämnet med tangowhiskey84, om iktorivil. sorry MOD.

så jag undrar då min läkare är lite speciell, nekade drogtester i flera flera år, överraska mig med det
stickan.
men han lite hårdgällande klassade preparat och just lorazepam istället för stilnoct
om man alls vågar ta upp det, när nästa läkarmöte äger rum som jag inte alls vet.

eller kanske dumt att byta till något, från stilnoct som har fungerat perfekt, typ.
då jag vet att flera får bättre sömn av lorazepam, än Z analoger.
Citera
2024-09-25, 15:20
Medlem
Villavagnars avatar
Någon som har erfarenhet av Imovane Viatris?
Är dom bra/sköna att flumma på?
Som många säger även om alla ska innehålla zopiklon så håller jag med om att vissa märken är bättre än andra, som märket Meda har för mig varit absolut nr 1, dom "gula" avlånga 7,5mg.
Citera
2024-09-27, 18:40
Medlem
Orre4444s avatar
Hej. Får man ett rus av 6 st 6.8or och 1 (7.5a)zopiklon?
Citera
2024-09-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orre4444
Hej. Får man ett rus av 6 st 6.8or och 1 (7.5a)zopiklon?
Ja förmodligen så förstärker alkoholens effekt effekten av Zopiklonet men avstå. Det sista man vill blanda är alkohol och Z analoger om man inte vill vakna upp naken utomhus i en rabbat utan några som helst minnen av hur man hamnade där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in