2020-08-27, 14:08
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Är det vanligt att man kan känna viss ångest och nervositet dagen efter man tagit en imovane (5mg)
Tar en tablett ca 3-4 dagar i veckan.
Vet inte om det är vanligt, jag känner en viss ångest dagen efter på förmiddagen, släpper ofta innan lunch. Inte alltid men säkert mer än hälften av gångerna jag tar. Den är inte stark utan rätt mild ångest och jag vet att det är pga imovane, har liksom accepterat den bieffekten.

Citera
2020-08-28, 22:22
Medlem
Jag har aldrig upplevt något konstigt om jag tar en 7.5mg zopiklon efter en redig fylla. (För att sova då alltså). Kanske är zolpidem vassare?
Citera
2020-08-28, 22:35
Medlem
Jag har googlat och sökt men finner inte.

Hur reagerar kroppen på låt oss säga.
10mg, 20mg och 30mg zopiklon?

Flummar man mer? Sover man hårdare? Vaknar mindre?

Vad händer när man som ovan ökar dosen mycket?
Citera
2020-08-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskstryparn

Tar du dom dagtid och inte har för avsikt att sova så kan du göra en massa knepiga saker och sen inte minnas ett smack av det.

Men de är harmlösa att ta om du går och lägger dig på kvällen. Det är s.k insomningstabletter. Du hör ju på namnet vad det är till för.

Exakt vad som händer om man trycker i sig en jävla massa under dagtid vet jag inte för det har jag aldrig gjort, men det blir nog inte så bra gissar jag. Särskilt inte om du super samtidigt också.
Citera
2020-08-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
7 år dagligen, samma dos, samma effekt.

Jag hade Nitrazepam innan som fungerarde bra sen fick jag gå över till Zopiklon.

Vilken dos ligger du på?
Jag har 10 mg men känner att det inte är tillräckligt, vågar man be om 15 mg?
Grova sömnstörningar och bipolär diagnos i journalen som dom vet att jag behöver sömn.
Citera
2020-08-29, 12:39
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellOrHighWater
Kanske är zolpidem vassare?

Zolpidem anses vara en aning starkare och vanligtvis skriver de oftast ut Zopiklon hellre än Zolpidem. Vilken av dessa du får bäst effekt utav är mycket individuellt.
Citera
2020-08-29, 13:41
Medlem
Ni som har ätit zopiklon/zolpidem under längre perioder! Vad har ni varit uppe i för doser? Frågar alltså er som snabbt blir toleranta och inte som som kör samma dos i 10 år

Äter själv imovane dagligen! Och är uppe i ca 2 tabletter a 7,5 för att kunna somna!

Trevlig lördag vänner och jag är tacksam för svar
Citera
2020-08-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskstryparn

På 20mg+ får jag eufori och lättare minnesluckor.
Citera
2020-08-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibor85
Ni som har ätit zopiklon/zolpidem under längre perioder! Vad har ni varit uppe i för doser? Frågar alltså er som snabbt blir toleranta och inte som som kör samma dos i 10 år

Äter själv imovane dagligen! Och är uppe i ca 2 tabletter a 7,5 för att kunna somna!

Har ätit imovane i cirka fem år. Står stadigt på min 7.5mg. Funkar lika bra nu som då.

Ibland tar jag ett par dagars uppehåll bara för jag har en tendens att drömma mycket när jag äter zopiklon.

Äter också xanor vilket är relevant för det påstås ju ge korstolerans. Men samma där, äter lika liten dos alprazolam nu som jag gjorde för 5 år sedan. Funkar precis lika bra.
Citera
2020-08-29, 13:56
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:

30mg Zolpidem(3x tabletter) samt 22,5mg Zopiklon(3x tabletter), med relativ svag effekt. Z-analoger tycks i vissa fall ha en permanent tolerans hos vissa, har personen legat på höga doser under en viss tid och sedan upphör så krävs det samma dosering vid framtida insättning trots uppehåll.
Citera
2020-08-29, 14:16
Bannlyst
Citat:

Jag har kört Z-analoger (främst Imovane) i sju år. 7,5 mg, aldrig höjd dosen. Ibland funkar dock inte Imovane och då får jag Stilnoct ist.
Citera
2020-08-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag har kört Z-analoger (främst Imovane) i sju år. 7,5 mg, aldrig höjd dosen. Ibland funkar dock inte Imovane och då får jag Stilnoct ist.
Men du äter väl Ikto också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in