2021-10-07, 23:46
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Du lär vara djupt nere i bensoträsket om du tar 60mg ikto om dagen, vilket räknas som 900mg diazepam och tja, 60mg xanor. Hoppas det inte finns någon ikto i pillerna du köper från nätet för annars har du garanterat permanent skadat/smält dina GABA-receptorer och kommer inte bli kul när du kommer tvingas sluta med benso. Det kommer sluta med sluten psykvård eller impulsivt självmord.
Förövrigt har z-analoger korstolerans därför fungerar de sämre.

Gör inte de längre, några år sedan. Nån gång eller ett par o veckan nu o inte samma hästdoser. Brukar bli runt 2 mg ikto o kanske 50 mg dia åt gången.

Men min fråga var ju snarare varför immo hjälpte bättre att sova på när jag hade mycket högre tolerans. Var packad när jag skrev så kanske var lite otydlig. O ja mina gaba-receptorer fick sig nog en jävla smäll.
Citera
2021-10-08, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Gör inte de längre, några år sedan. Nån gång eller ett par o veckan nu o inte samma hästdoser. Brukar bli runt 2 mg ikto o kanske 50 mg dia åt gången.

Men min fråga var ju snarare varför immo hjälpte bättre att sova på när jag hade mycket högre tolerans. Var packad när jag skrev så kanske var lite otydlig. O ja mina gaba-receptorer fick sig nog en jävla smäll.

Det låter som en mer sund blanding, 2mg ikto och 50mg stess nån i veckan för att bara slappna av. Då hinner dina Gabareceptorer också läkas under de rena dagarna. Ta gärna en ren månad från alla GABA-droger dock först, då kommer man en bra bit på vägen med toleransen.

Du kan söka genom hela nätet och det enda svaret du kommer få är att z-analoger har korstolerans med regelrätta bensos. Dock skulle jag personligen också vilja påstå att stilnoct och imovane fungerar även om man har stor bensotolerans för tillfället. Ingen verkar dock veta varför, de borde ju fungera sämre... Stilnoct och imovane verkar också ha helt egna toleranser trots att de ska ha korstolerans, så du kan varva mellan dem. Skumt...

Ta hand om dej
Citera
2021-10-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Gick av Z-analoger CT efter sex års nästan dagligt bruk, mild, mild AT. Knappt någon.

Men nej, enligt horerna på vårdcentralerna så är det världens hemskaste.

Jag sköter mig och tar max 3 gånger per vecka och gjort i över 7 år. Men sedan kommer det någon okunnig ung hjärntvättad ''läkare'' och man får det inte utskrivet längre.

Okunniga jävla svin hela bunten. SSRI och annat skit skriver de gladeligen ut till höger och vänster dock.

Ska göra kaos på mitt nästa besök hos amatörerna.

Tur att man kan köpa via nätet.
Citera
2021-10-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Gick av Z-analoger CT efter sex års nästan dagligt bruk, mild, mild AT. Knappt någon.
Gick också CT på Z analoger efter 3 års dagligt bruk och fick ingen AT heller.

Sömnen fixade jag med 400 mg Quetiapine och 2 ml Theralen innan jag blev uppgraderad till Nitrazepam istället pga lite för mycket biverkningar från Quetiapinet.

Z analoger är inga dödsdroger direkt. Här i staden brukar de klippa Z analogerna rakt av inom slutenvården utan uttrappning om någon kommer in pga Z analog missbruk.

Däremot är läkarna numera jävligt snåla med recepten. Min mormor som har stått på Imovane sedan 90 talet har de nyligen halverat dosen för utan någon som helst vettig anledning.
Citera
2021-10-08, 18:52
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Men nej, enligt horerna på vårdcentralerna så är det världens hemskaste.

Jag sköter mig och tar max 3 gånger per vecka och gjort i över 7 år. Men sedan kommer det någon okunnig ung hjärntvättad ''läkare'' och man får det inte utskrivet längre.

Okunniga jävla svin hela bunten. SSRI och annat skit skriver de gladeligen ut till höger och vänster dock.

Ska göra kaos på mitt nästa besök hos amatörerna.

Tur att man kan köpa via nätet.

SSRI är råttgift så det är inte så konstigt. 💰
Är det färre läkare som skriver ut imovane?
Citera
2021-10-08, 19:14
Medlem
Gasmages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag upplever att Zopiclone Orion är sämre än Imovane. Dels så tar det ca 30-40 minuter innan den börjar arbeta (15-20 minuter för Imovane) och jag upplever dom också som mindre potent.
Vad tycker ni?
Trams. Jag har haft zopiklon i mer än tio års tid. Jag har provat alla märken de ger ut i sverige och det skiljer sig inte ett dugg. Plus det tar inte 15-20min innan det börjar verka som du påstår, utan snarare 60min. Jag har även Xanor sedan länge. Faktiskt längre än vad jag haft Imovane när jag tänker efter. Det läkemedlet skiljer sig däremot beroende på vad du tar ut.

Lite utsvävande i din fråga visserligen men ändå relevant då det är ett snarlikt läkemedel.
Citera
2021-10-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
SSRI är råttgift så det är inte så konstigt. 💰
Är det färre läkare som skriver ut imovane?
Färre än förr iallafall när det skrevs ut mer på slentrian. På 90 talet när Z analogerna lanserades så ansågs de av läkarkåren vara helt harmlösa, ungefär som man såg på Lyrica när den medicinen lanserades.

Jag vet själv när jag fick min första sömnmedicin utskriven dvs Propavan.

Sov gjorde man ju men man var tvärseg halva dagen efter så jag gick tillbaka till läkaren och klagade och gick därifrån med ett recept på Stilnoct så att jag skulle slippa hangovereffekten, inga konstigheter alls.

Det måste dock ha varit för ca 15 år sedan.
Citera
2021-10-08, 21:28
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Färre än förr iallafall när det skrevs ut mer på slentrian. På 90 talet när Z analogerna lanserades så ansågs de av läkarkåren vara helt harmlösa, ungefär som man såg på Lyrica när den medicinen lanserades.

Jag vet själv när jag fick min första sömnmedicin utskriven dvs Propavan.

Sov gjorde man ju men man var tvärseg halva dagen efter så jag gick tillbaka till läkaren och klagade och gick därifrån med ett recept på Stilnoct så att jag skulle slippa hangovereffekten, inga konstigheter alls.

Det måste dock ha varit för ca 15 år sedan.

Okej jag förstår men vad fan är anledningen? Det hjälper ju många. Vet att det klassas som narkotikaklassad medicin så det kanske handlar om biverkningar, eller?

Min läkare är noga med dosering men hon skulle aldrig ta bort den. En 7,5 mg räcker för mig.

Stämmer det att imovane verkar snabbare än den andra varianten?
Citera
2021-10-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Okej jag förstår men vad fan är anledningen? Det hjälper ju många. Vet att det klassas som narkotikaklassad medicin så det kanske handlar om biverkningar, eller?

Min läkare är noga med dosering men hon skulle aldrig ta bort den. En 7,5 mg räcker för mig.

Stämmer det att imovane verkar snabbare än den andra varianten?
Anledningen är att det just är narkotikaklassad medicin, om den sedan hjälper många är inte relevant i sak.

Läkarna har socialstyrelsens riktlinjer att förhålla sig till och de har vad jag förstår skärpt till reglerna rejält för hur dessa typer av mediciner skall skrivas ut.

Om någon läkare skriver ut för mycket narkotikaklassade preparat så får den läkaren ögonen på sig och det är det ingen läkare som vill riskera.

För att svara på din andra fråga så tycker jag personligen inte att det skiljer sig så mycket i påslagstid mellan Imovane och Stilnoct.
Citera
2021-10-10, 01:55
Bannlyst
Var tvungen att ta en imovane igår för att få sova.

Nu kan jag inte avjuta något alls i smakväg under hela dagen, fan alltså då den annars fungerar så bra
Citera
2021-10-10, 19:49
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Var tvungen att ta en imovane igår för att få sova.

Nu kan jag inte avjuta något alls i smakväg under hela dagen, fan alltså då den annars fungerar så bra

Prova citrusdrycker, vid bittra drycker så blir inte din smakupplevelse lika påverkad.
Citera
2021-10-12, 17:19
Medlem
KneKhis avatar
Är det lättare att få zopiklon utskrivet i Sverige om man sedan tidigare har fått det utskrivet i ett annat land? Eller är läkarna lika restriktiva och föreslår antihistaminer istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in