2021-10-16, 04:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det är en bieffekt många får av ämnet zopiklon, alltså så har det inget att göra med märkena.

Antar att vi båda har tur, verkar vara samma med vårat oxy bruk.

Okej tack för svar..!!

Erkänner att jag inte är lika påläst gällande dessa, Imovane funkade liksom direkt och är aldrig några problem med att få förnyat (mina andra mediciner jag har förnyar endast min husläkare, t.o.m. min salva mot eksem och antihistaminer får jag inte ut av någon annan om hon är borta).

Imovane får jag alltid 6 eller 7 uttag åt gången, det rullar liksom bara på.

Men testar just nu Stilnoct då mina sömnstörningar är för jävliga för tillfället (du sover inte heller ser jag).

Aah juste, det var du som också äter OxyContin mot dina smärtor..!

Edit;
Tanken aldrig slagit mig att ”flumma” på dessa, och jag fattar inte hur folk lyckas?
Jag tar 1, eller 2 vid behov och det tar max 20min sen är jag totalknockad.
Helt omöjligt att väcka mig dom närmsta timmarna, så hur 17 lyckas folk ens hålla ögonen öppna efter att ha svalt dom..?!
Att jag vaknar en 3-4h senare helt klarvaken men absolut INTE påverkad av dom är en annan historia.
Senast redigerad av MissDecibella 2021-10-16 kl. 04:49.
Citera
2021-10-16, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123ddd
Hur månha timmar måste det gå mellan doserna? Jag har räknat på ca 8 timmar mellan, tar jag inom den tidsramen händer inget.
Inte som stilnocht där det bara är att fylla på för att vara konstant flöddrad.

Nu tar jag bara imovane för sömn, men vaknar ju efter bara någon timme, och då går det inte att somna om igen. 😕
Tar även propavan, men vaknar ändå...
Hur är sömnen på Stilnoct då?
Citera
2021-10-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Okej tack för svar..!!

Erkänner att jag inte är lika påläst gällande dessa, Imovane funkade liksom direkt och är aldrig några problem med att få förnyat (mina andra mediciner jag har förnyar endast min husläkare, t.o.m. min salva mot eksem och antihistaminer får jag inte ut av någon annan om hon är borta).

Imovane får jag alltid 6 eller 7 uttag åt gången, det rullar liksom bara på.

Men testar just nu Stilnoct då mina sömnstörningar är för jävliga för tillfället (du sover inte heller ser jag).

Aah juste, det var du som också äter OxyContin mot dina smärtor..!

Edit;
Tanken aldrig slagit mig att ”flumma” på dessa, och jag fattar inte hur folk lyckas?
Jag tar 1, eller 2 vid behov och det tar max 20min sen är jag totalknockad.
Helt omöjligt att väcka mig dom närmsta timmarna, så hur 17 lyckas folk ens hålla ögonen öppna efter att ha svalt dom..?!
Att jag vaknar en 3-4h senare helt klarvaken men absolut INTE påverkad av dom är en annan historia.
För att flumma på imovane samt stilnoct så behöver du antingen ta en rejäl jävla dos, vilket oftast leder till blackout och att du gör skumma jävla saker, eller så måste du i princip ha 0 tollerans (vara utan i 14 dagar brukar fungera för några polare) och ta 2-3st sedan vara vaken för att invänta effekten.

Absolut ingenting jag skulle rekommendera för z-analoger får dig att bli helt efterbliven och ta dumma jävla val, t.ex. att köra bil känns ofta som en smart idé.

Själv så flummar jag inte längre på några droger alls, leder mest till misär och att medicinerna som jag behöver slutar fungera som dom ska.

Men ja, tyvärr så har jag haft insomningsbesvär sedan barnsben och medicinerna har sluta bita på det också, så jag tar ingen medicin för sömnen nu så det blir 3-5h sömn per natt, fått höjd dos oxy pga detta då min läkare tror det kan bero på smärtan men det hjälper inte heller nämnvärt förutom att jag som sagt får 3-5h sömn av den 20mg oxynormen jag fått till natten men det är inget jag klagar över, iallafall bättre än att ligga vaken i några dygn i sträck men roligt att höra att det fungerar för dig!

Edit: Det du sa om uttagen stämmer också, när man väl gått in sig på z-analoger så har doktorerna inga problem att skriva ut massa uttag, missbruks potentialen räknas som betydligt lägre än benso på z-analoger, vilket är en av anledningarna att dom har tagit bort benso som sömnmedel, dumt gjort av socialen men vad ska man göra haha.
Senast redigerad av RetardedHaT 2021-10-16 kl. 10:56.
Citera
2021-10-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123ddd
Hur månha timmar måste det gå mellan doserna? Jag har räknat på ca 8 timmar mellan, tar jag inom den tidsramen händer inget.
Inte som stilnocht där det bara är att fylla på för att vara konstant flöddrad.

Nu tar jag bara imovane för sömn, men vaknar ju efter bara någon timme, och då går det inte att somna om igen. 😕
Tar även propavan, men vaknar ändå...

Halveringstiden på imovane är ju 3-5 timmar så det borde räcka för en natts sömn. Du kanske behöver starkare dos eller så är imovane inte nåt för dig helt enkelt.
Citera
2021-10-16, 11:34
Bannlyst
Ta en zolpi och en zopi samtidigt som somnar ni gott.
Citera
2021-10-16, 15:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
För att flumma på imovane samt stilnoct så behöver du antingen ta en rejäl jävla dos, vilket oftast leder till blackout och att du gör skumma jävla saker, eller så måste du i princip ha 0 tollerans (vara utan i 14 dagar brukar fungera för några polare) och ta 2-3st sedan vara vaken för att invänta effekten.

Absolut ingenting jag skulle rekommendera för z-analoger får dig att bli helt efterbliven och ta dumma jävla val, t.ex. att köra bil känns ofta som en smart idé.

Själv så flummar jag inte längre på några droger alls, leder mest till misär och att medicinerna som jag behöver slutar fungera som dom ska.

Men ja, tyvärr så har jag haft insomningsbesvär sedan barnsben och medicinerna har sluta bita på det också, så jag tar ingen medicin för sömnen nu så det blir 3-5h sömn per natt, fått höjd dos oxy pga detta då min läkare tror det kan bero på smärtan men det hjälper inte heller nämnvärt förutom att jag som sagt får 3-5h sömn av den 20mg oxynormenjag fått till natten men det är inget jag klagar över, iallafall bättre än att ligga vaken i några dygn i sträck men roligt att höra att det fungerar för dig!

Edit: Det du sa om uttagen stämmer också, när man väl gått in sig på z-analoger så har doktorerna inga problem att skriva ut massa uttag, missbruks potentialen räknas som betydligt lägre än benso på z-analoger, vilket är en av anledningarna att dom har tagit bort benso som sömnmedel, dumt gjort av socialen men vad ska man göra haha.

Fetade;

Nu vet jag inte hur länge du ätit OxyNorm, men för mig som ätit dom i några år sitter dessa i bara 3-4h, och då ihop med OxyContin.
Tar jag enbart OxyNorm hjälper dom mindre än så.

Ju längre man ätit dom desto kortare är verkningstiden har jag hört flera som sagt.

Så jag hade nog bett om att få höjd dos av depot till natten istället och sparat OxyNormen till smärtskov ist.
Ett tips bara..!

Som jag skrev funkar Imovane på så vis att jag tokdäckar, men vaknar redan efter nån timme igen.
Runt 2-3 på natten brukar jag gå upp, har jag en gång vaknat är det omöjligt för mig att somna om, så bara att gå upp och klicka på moccamastern och börja dagen..🥱

Det sjuka är att man vänjer sig.
Citera
2021-10-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Hur är sömnen på Stilnoct då?

Går i sömmen och det kan hända både det ena eller det andra på stil ocht, så nej tack.
Citera
2021-10-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaBooksTuttar
Halveringstiden på imovane är ju 3-5 timmar så det borde räcka för en natts sömn. Du kanske behöver starkare dos eller så är imovane inte nåt för dig helt enkelt.

Kombinationen imovane/propavan är ju för att somna(insomningstablett) och att sova längre(propavan).

Men känner inte riktigt att jag fårr svar på frågan ang hur länge det ska gå emellan doserna?
Citera
2021-10-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Inte en ovanlig story tyvärr. Att överdosera z-analoger eller benso kan leda till vilka tokigheter som helst.
Håll dig undan från dessa om du kan.
(FB) Värsta ni gjort under påverkan av benzo?
Jesus ser att ja var påverkad då jag skrev det där tom lol, slängde resten, aldrig mer, hjälper ju inte med sömnen alls, värre nu än innan ju, var för roligt för att somna på dem, alla hämningar försvinner ju.
Men sjukt vad mycket hallisar jag fick, dock bara första kvällen jag tog dem, o inte andra dagen.
Golvet var liksom upplyst med tentakler o jag kunde nästan känna dem, gick runt mina händer o skit med haha, fyfan.
Senast redigerad av Idioten1 2021-10-16 kl. 19:45.
Citera
2021-10-17, 00:11
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Aldrig heller upplevt detta, nu har jag dessutom fått ökning på dosen, men ff ingen metallsmak *tacksam*..!!

Gäller den metallsmaken bara för originalet, dvs ”Imovane”, eller även för generikan?
Dvs om man får metallsmaken av Imovane får man det också av Zopiklon?

Oavsett vad det står/sägs funkar inte original vs. generika på samma vis, åtminstone inte gällande preparaten jag testat. Men det är en annan diskussion för en annan tråd.

Det gäller alla läkemedel som innehåller substansen Zopiklon, enligt en psykiatriker med gott anseende i Sverige är det genetiskt vilka som får den bisarra smakförändringen.
Citera
2021-10-17, 03:13
Medlem
Citat:
Fetade;

Nu vet jag inte hur länge du ätit OxyNorm, men för mig som ätit dom i några år sitter dessa i bara 3-4h, och då ihop med OxyContin.
Tar jag enbart OxyNorm hjälper dom mindre än så.

Ju längre man ätit dom desto kortare är verkningstiden har jag hört flera som sagt.

Så jag hade nog bett om att få höjd dos av depot till natten istället och sparat OxyNormen till smärtskov ist.
Ett tips bara..!

Som jag skrev funkar Imovane på så vis att jag tokdäckar, men vaknar redan efter nån timme igen.
Runt 2-3 på natten brukar jag gå upp, har jag en gång vaknat är det omöjligt för mig att somna om, så bara att gå upp och klicka på moccamastern och börja dagen..🥱

Det sjuka är att man vänjer sig.
Det sjuka är ju tyvärr att man vänjer sig, förut var jag vaken minst 2 dygn innan jag kunde sova så det är skönt att slippa det iallafall, alldeles för mycket konstiga tankar som man får av det.

Angående att höja depoten så hjälper inte det, jag har 80mg morgon och sedan 40mg kväll/natt + 20mg oxynorm, tar alltså 40mg depoten + oxynormen drygt 45 min innan jag lägger mig för att försöka sova.

Har testat att köra 40mg dagtid för att ta 80 + 20 kväll men det är inte hållbart för mig tyvärr, har accepterat läget och så länge livet flyter på som det gör nu så är det hållbart att bara sova några få timmar, fastän jag önskade att jag kunde sova som en människa ska.

Men angående din sömn, har du testat att kombinera imovane/stilnoct med icke narkotikaklassade sömnmediciner som propavan eller theralen som faktiskt är gjorda för att du ska sova längre, inte för att söva dig, det fungerar för vissa och andra inte.

Annars om du har en läkare som inte är rädd att ansöka om licens kan du fråga om du för testa lorazepam i kombination med imovane.

Man skulle ju också önska att läkemedelsverket tog sig i kragen och satte in eszopiklon som sömnmedel, det är zopiklon med längre halveringstid, ska vara extremt bra insomnings samt sömnmedicin enligt många som har testat det i t.ex. USA där det är en medicin.
Senast redigerad av RetardedHaT 2021-10-17 kl. 03:18.
Citera
2021-10-17, 08:27
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Det gäller alla läkemedel som innehåller substansen Zopiklon, enligt en psykiatriker med gott anseende i Sverige är det genetiskt vilka som får den bisarra smakförändringen.

Okej, tack för svar..!!

Citat:
Det sjuka är ju tyvärr att man vänjer sig, förut var jag vaken minst 2 dygn innan jag kunde sova så det är skönt att slippa det iallafall, alldeles för mycket konstiga tankar som man får av det.

Angående att höja depoten så hjälper inte det, jag har 80mg morgon och sedan 40mg kväll/natt + 20mg oxynorm, tar alltså 40mg depoten + oxynormen drygt 45 min innan jag lägger mig för att försöka sova.

Har testat att köra 40mg dagtid för att ta 80 + 20 kväll men det är inte hållbart för mig tyvärr, har accepterat läget och så länge livet flyter på som det gör nu så är det hållbart att bara sova några få timmar, fastän jag önskade att jag kunde sova som en människa ska.

Men angående din sömn, har du testat att kombinera imovane/stilnoct med icke narkotikaklassade sömnmediciner som propavan eller theralen som faktiskt är gjorda för att du ska sova längre, inte för att söva dig, det fungerar för vissa och andra inte.

Annars om du har en läkare som inte är rädd att ansöka om licens kan du fråga om du för testa lorazepam i kombination med imovane.

Man skulle ju också önska att läkemedelsverket tog sig i kragen och satte in eszopiklon som sömnmedel, det är zopiklon med längre halveringstid, ska vara extremt bra insomnings samt sömnmedicin enligt många som har testat det i t.ex. USA där det är en medicin.

Det är det som är så hemskt, detta att man ”vänjer sig”.
Innan jag tok-kraschade och blev utbränd 2019 hade jag också vissa problem med sömn.
Jag plågas av mardrömmar, något jag misstänker kan vara PTSD, då jag varit utsatt för både psykisk och fysisk misshandel tidigare.

Jag kan vakna upp mitt i nätterna och vara övertygad om att det jag just då drömmer är på riktigt. Jag försöker skrika på hjälp men får inte fram ett ljud känns det som, i själva verket skriker jag panikartat, och jag gråter ofta.
När jag är mitt uppe i det på nätterna är allt 100% verkligt för mig.
Men när jag väl vaknar ”på riktigt” minns jag ingenting av det förutom att jag förnimmer en olustig känsla i kroppen samtidigt som jag är så oerhört trött (både i kroppen och huvudet).

Nätterna när även smärtan plågar mig är ännu värre, då gör inte bara huvudet och tankarna ”ont”, men den smärtan och värken har jag ju åtminstone medikament mot.
Och ja, jag har gått igenom hela ”stegen” av dom snälla läkemedlen från Atarax —> Propavan osv, och har testat alla möjliga kombinationer av dessa (även ihop med Imovane), men jag tror att anledningen till att det inte hjälper nåt vidare är pga allt det jag bär inom mig.
Jag har aldrig direkt pratat om det, jag är inte den som använder #metoo och gör öppna inlägg om vad jag utsatts för direkt.
När han (till slut) fick fängelse så stängde jag liksom dörren till det förflutna, till vad som varit och begravde det.

Jag har sedan dess plågats av mardrömmar men sedan jag blev utbränd har det eskalerat, och nu är jag inne i en så ond spiral att jag inte vet hur jag ska ta mig ur den.

Så jag kämpar på, och med Imovane får jag åtminstone någon timmes sömn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in