2015-02-16, 03:43
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Kan ju bara tala för mig själv men när man börjar vakna mitt i natten, effekten uteblir av 3+ st så brukar det vara tecken på tolerans, ett uppehåll fixar det. Sen är för mig slöseri med piller att "fylla" på samma kväll, jag får bara ruset en gång kastar jag i mig fler så blir det bara obekvämt flum, rastlös, hallisar och massa dumma ideer som snurrar i skallen.

Varför effekten sitter i kortare vet jag dock inte, det är något jag också märkt. Kanske toleransrelaterat det med? Förra året kunde jag ta 3,75mg och må fint ca 2 timmar innan jag somna, nu håller det kanske i sig några minuter endast. Lite trist, men hade en period i somras då jag festade mycket och tog Stilnoct för ofta, i början fick jag sen ingen effekt alls av varken imovane eller stilnoct, det tog flera månader innan jag började få effekt igen.
Senast redigerad av BullzeyePrO 2015-02-16 kl. 03:45.
Citera
2015-02-16, 10:41
Medlem
Måste bara fråga hur länge har ni haft imovane/stilnoct och får ni det utskrivet? Själv älskar ja stilnoct men vågar aldrig mer röra det då att sluta med det efter ett halvårs användning var det jävligaste ja gjort och vill aldrig mer vara med om det.
Citera
2015-02-16, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Måste bara fråga hur länge har ni haft imovane/stilnoct och får ni det utskrivet? Själv älskar ja stilnoct men vågar aldrig mer röra det då att sluta med det efter ett halvårs användning var det jävligaste ja gjort och vill aldrig mer vara med om det.

Typ 7-8 år har jag fått det utskrivet? Men ja, det har slutat med att jag bara får hämta några tabletter åt gången då jag, ja gjort en del grejer. De är lite nojiga på psyk.

Men slutade du tvärt eller? Trappa ned är det som gäller imo.
Citera
2015-02-16, 12:40
Medlem
Första avtändningen på ett preparat är alltid värst, jag har inga problem att gå av Imovane längre. Har väl haft tabletten på recept i ca 2 år. Nu käkar jag dock mer sporadiskt pga att toleransen går upp så snabbt och för att slippa AT. Får 30st i månaden.
Citera
2015-02-16, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Första avtändningen på ett preparat är alltid värst, jag har inga problem att gå av Imovane längre. Har väl haft tabletten på recept i ca 2 år. Nu käkar jag dock mer sporadiskt pga att toleransen går upp så snabbt och för att slippa AT. Får 30st i månaden.

Jo, det håller jag med om att första är värst. Sen lär man sig att fatta att ens extremt dåliga mående beror på att kroppen inte får det den skriker om. Men det är såklart fortfarande otroligt jobbigt, men man härdar ut bättre och man vet till hundra att det just blir bättre. Nåt man kanske inte tror i början.
Citera
2015-02-16, 18:34
Medlem
cirkuspappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Att det sluta funka efter 30min har jag ingen aning om varför. Du tog ingenting imellan? Annars kan det vara så att du var påverkad fast du inte trodde det.

Dock det där med att sen försöka fylla på igen, funkar inte alltid, så det är inget konstigt. Hur hög tolerans har du?

Oj, hade nästan glömt av att jag skrev det inlägget. Men var tydligen uppe till 5 på morgonen så var nog rejält borta. Hade även skickat 11 snapchats och 7 sms till min kompis när hon hade gått och lagt sig 3 timmar tidigare. Jag trodde dock att det hade gått 20 min sedan hon lade sig :sss

Men ja, jag måste bara inte känt av att jag var borta även fast jag var det. Så jävla weird. Angående toleransen, jag hade hög tolerans i höstas men hade inte käkat imovane på en månad så!
Citera
2015-02-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Haha, dricker inte öl, får väl ta cider eller vin i stället haha! Var på en läkarundersökning för ett tag sedan, avseende ett annat problem och enligt läkaren såg alla prover bra ut, tog massa blodprov etc. Så tror faktiskt inte det beror på någon brist, visserligen äter jag dåligt med mat, dock mycket grönsker.

I grund och botten är jag morgonmänniska. Men på grund av min sömnsvårigheter som har varierat i två år har detta av uppenbara skäl förändrat mina förutsättningar att vakna tidigt och samtidigt vara utvilad och alert. Som tur är jag har jag ett jobb där jag jobbar kväll. Vilket är bra då jag omöjligen skulle klara av vanligt 8-5 jobb pga. sömnproblemen.

Numera föredrar jag att somna vid tolv snaret och vakna 9-10, min optimala sömntid. Visserligen finns det enstaka nätter jag sover bra, men nu på senare tid har jag fått otroliga besvär på natten, svårt vid insomning, vaknar flera gånger, grov ångest och så vidare. Och att imovanen inte fungerar är frustrerande, hoppas faktiskt att jag får hjälp nu i veckan. Undrar vad läkaren kommer skriv ut till mig, om han ens gör det, men vore märkligt om han inte gjorde.

Edit; Haha, visst är den grym! Man kan inget annat än digga Ricky Gervais.
"Massa blodprov" betyder ingenting tyvärr. Jag hade också tagit "massa" innan jag fick ta ett explicit D-vitamin-test som tydligen INTE ingår i "standardtesterna". Jag tycker du ska kolla med läkaren om det finns något sådant prov taget på dig! Ricky Gervais har hjälpt mig genom många sömnlösa nätter, haha.

Du får gärna återkomma efter läkarbesöket och dela med dig av hur det gick, vad du fick osv. Jag skulle inte önska insomnia till min värsta fiende (jo det skulle jag nog, men ett bra talesätt oavsett ).

Om du vaknar massor mitt i natten är imovane klart bättre än stilnoct men jag skulle tro att du kan behöva kombinera med något mer långtidsverkande. Ja, man blir bakfull på t.ex. Theralen men tar man det tillräckligt tidigt så brukar det vara lugnt dagen efter. Lycka till!
Citera
2015-02-16, 19:30
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
"Massa blodprov" betyder ingenting tyvärr. Jag hade också tagit "massa" innan jag fick ta ett explicit D-vitamin-test som tydligen INTE ingår i "standardtesterna". Jag tycker du ska kolla med läkaren om det finns något sådant prov taget på dig! Ricky Gervais har hjälpt mig genom många sömnlösa nätter, haha.

Du får gärna återkomma efter läkarbesöket och dela med dig av hur det gick, vad du fick osv. Jag skulle inte önska insomnia till min värsta fiende (jo det skulle jag nog, men ett bra talesätt oavsett ).

Om du vaknar massor mitt i natten är imovane klart bättre än stilnoct men jag skulle tro att du kan behöva kombinera med något mer långtidsverkande. Ja, man blir bakfull på t.ex. Theralen men tar man det tillräckligt tidigt så brukar det vara lugnt dagen efter. Lycka till!
Haha ja, Ricky hjälper till när man har sömnlösa nätter! Hör av mig i morgon avseende läkarbesöket och medicineringen!
Citera
2015-02-16, 21:03
Medlem
Ojsiiis avatar
fan va go man blir imovane alltså
Citera
2015-02-16, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspapper
Oj, hade nästan glömt av att jag skrev det inlägget. Men var tydligen uppe till 5 på morgonen så var nog rejält borta. Hade även skickat 11 snapchats och 7 sms till min kompis när hon hade gått och lagt sig 3 timmar tidigare. Jag trodde dock att det hade gått 20 min sedan hon lade sig :sss

Men ja, jag måste bara inte känt av att jag var borta även fast jag var det. Så jävla weird. Angående toleransen, jag hade hög tolerans i höstas men hade inte käkat imovane på en månad så!

Haha, så det var snarare att det small efter 30 min ditt stolpskott. Ta mindre dos nästa gång and feel cozy instead.
Citera
2015-02-16, 21:46
Bannlyst
Btw, har läst lite och trodde att stess och imovane skulle ha korstolerans, men så verkar inte fallet vara. Stämmer detta enligt er?
Citera
2015-02-16, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Btw, har läst lite och trodde att stess och imovane skulle ha korstolerans, men så verkar inte fallet vara. Stämmer detta enligt er?
Insomningseffekten kommer fortfarande finnas kvar helt då Diazepam inte har någon insomningseffekt, möjligen kommer de ha korstolerans på den ångestdämpande och lugnande effekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in