2019-05-11, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
ringde 1177 tidigare och de sa att det inte skulle finnas någon risk för krampanfall.

dock så märkte jag nyss en liten detalj som jag inte nämnt hittills, jag drack tydligen halva min 100ml flaska med valerian root tincture (dormeasan) medans jag var blacked out. inte undra på att min mage känns helt förstörd.
Fint det. Alltså att ingen risk. Naturligtvis blev du konstig som fan av 16 stilnoct och dessutom med Valeriana på det (vet inte hur mkt du tog). Vad sa de om dina brain zaps?
Citera
2019-05-11, 08:58
Medlem
KringExs avatar
Visst kan vi alla i tråden vara överens om att Stilnoct är bättre än Imovane? Fyfan för den äckliga blod/metallsmaken man får i munnen av Imovane Det går ju inte att äta frukost och lunch dagen efter. Maten smakar blod/metall
Citera
2019-05-11, 13:45
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Visst kan vi alla i tråden vara överens om att Stilnoct är bättre än Imovane? Fyfan för den äckliga blod/metallsmaken man får i munnen av Imovane Det går ju inte att äta frukost och lunch dagen efter. Maten smakar blod/metall

Jag är inte överens med dig. Jag tuggar mina imovane skön smak i munnen.

Mvh
Smoker
Citera
2019-05-11, 13:49
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Jag är inte överens med dig. Jag tuggar mina imovane skön smak i munnen.

Mvh
Smoker
Jag brukade avsky denna smak av imovane men numera har jag vant mig och älskar den. Så fort jag känner den vet jag att jag snart kommer känna mig mysig.
Citera
2019-05-11, 13:51
Medlem
socs avatar
Citat:
Menar du att stilnoct är bättre för sömn eller bättre för rus eller båda?
Citera
2019-05-11, 16:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Menar du att stilnoct är bättre för sömn eller bättre för rus eller båda?

Bättre för både rus och sömn, men främst sömn. Jag somnar in lättare och sover längre på Stilnoct
Citera
2019-05-11, 16:14
Medlem
socs avatar
Citat:
Bättre för både rus och sömn, men främst sömn. Jag somnar in lättare och sover längre på Stilnoct
För mig är zolpidem bättre att flumma på men zopiklon bättre att sova på. Det är väl individuellt hur det funkar.
Citera
2019-05-11, 16:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
För mig är zolpidem bättre att flumma på men zopiklon bättre att sova på. Det är väl individuellt hur det funkar.

Jo allt är ju individuellt men dom flesta verkar ju föredra Stilnoct
Citera
2019-05-11, 21:05
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
har aldrig märkt att imovane har någon kvarvarande smak i munnen, det smakar lite beskt när man sväljer det men det går över på 5 sekunder.
Citera
2019-05-12, 02:26
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
har aldrig märkt att imovane har någon kvarvarande smak i munnen, det smakar lite beskt när man sväljer det men det går över på 5 sekunder.

Smaken i munnen av zopiklon är inte enbart en "vanlig" smak, som kommer från substansens kontakt med munslemhinnan. Den påverkar även smakcentra i hjärnan som ger den karakteristiska metallsmaken dagen efter, men inte hos alla i befolkningen. Troligen är det någon gen som kodar för detta. Vid långtidsbehandling lägger sig oftast smaken - kanske för att receptorerna vänjer sig?
Citera
2019-05-12, 03:20
Bannlyst
Jag har knaprat Imovane i sisådär fyra år och aldrig märkt någon metallsmak. Ytterst individuellt antar jag.
Citera
2019-05-12, 03:23
Medlem
namunamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag har knaprat Imovane i sisådär fyra år och aldrig märkt någon metallsmak. Ytterst individuellt antar jag.

Jag märkte det i februari när jag råkade stoppa i mig 60 imovane under 2-3 dygn av festande med hembränt. Vaknade med en jävligt konstig metallsmak och känsla i munnen, kändes kanske mer som att munnen var gjord av plåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in