2017-01-02, 00:12
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lushie
Hej mina vänner. Äter alltid imovane innan jag ska sova och tänkte bara att jag läser här varje dag och det får mig lugnare och lättare att sova faktiskt. Ni gör ett grymt jobb mina vänner. Det blev någon för mycket ikväll det kan jag erkänna och därför skriver jag för en gångs skulle vad jag faktiskt känner - ni gör ett grymt jobb!

Nu e jag trött som fan och borde sova men ska nog fan laga på lite käk tror jag. Har en oxfilé i kylen som ser för jävla lurig ut.

Godnatt och tack art bi finns!!!!!!!

Försök att sov istället är mitt råd.
Citera
2017-01-02, 00:35
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Försök att sov istället är mitt råd.
Håller med,innan du börjar måla om tv rummet med ketchup o gurkmajonäs
Citera
2017-01-02, 01:13
Medlem
Sqrbankens avatar
Själv ligger jag och glor upp i taket och kan inte sova. Ska upp 05:00

Fått en karta Imovane av morsan som hon fått av en patient inför en långflygning. Av läkaren får jag bara hösnuvetbletter. Noterat att jag, helt ren från andra droger och helt ren i rullarna också, inte känner ett piss på 5 mg Imovane?

Man 90 kg på 186 cm. Om nu sånt spelar roll på medicin som går på pallet?
Citera
2017-01-02, 11:30
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Fått en karta Imovane av morsan som hon fått av en patient inför en långflygning. Av läkaren får jag bara hösnuvetbletter. Noterat att jag, helt ren från andra droger och helt ren i rullarna också, inte känner ett piss på 5 mg Imovane?

Prova 2 stycken, eller en och halv nästa gång, 5mg är en liten dos
Citera
2017-01-02, 11:33
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:

Testa 10 mg ikväll och kolla inte upp i taket inatt utan ligg o blunda
Citera
2017-01-02, 14:03
Medlem
Citat:

Det spelar roll. Ju större du är desto mer tål du i regel. Det gäller ju alltifrån huvudvärkstabletter till alkohol etc. Däremot är det inte garanterat att du behöver högre dos bara för att du väger mer och/eller är längre än snittet, men i mitt fall kom jag och doktorn fram till att 5 mg är för lite för att det ska påverka mig som önskat (är längre än dig men väger några kilo mindre så det jämnar nog ut sig). Ämnesomsättning påverkar såklart också.

Imovane kan dock förbättra din insomning och fortsatta sömn trots att du inte direkt "känner av" dem. Men känner du ingenting kan du testa högre doser om +2,5 mg vardera. 5 - 7,5 - 10 osv. Själv snittar jag 15 mg per natt och det har fungerat bra i snart över ett år.
Citera
2017-01-02, 17:25
Medlem
Sqrbankens avatar
Tack för svaren MeLikeBenzo, uh-huh och Netzach.

Lider av ångestproblematik och tror jag letade efter den ångestdämpande effekten många nämner vilken jag inte kände av på 5 mg. Somnade gjorde jag dock tillslut, vilket ändå är poängen med medicinen : ) Blir så nyfiken på hur det känns att vara helt ångestfri bara
Citera
2017-01-02, 17:35
Bannlyst
På vilket sätt är egentligen Imovane beroendeframkallande? Har tagit 7.5 mg Imovane i Cirka tre månader nu och känner inte att jag direkt är beroende av det.
Citera
2017-01-02, 17:47
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
På vilket sätt är egentligen Imovane beroendeframkallande? Har tagit 7.5 mg Imovane i Cirka tre månader nu och känner inte att jag direkt är beroende av det.
Det är när man ska sluta som man känner av abstinens sedan är 7,5 ingenting man blir direkt flummig på.Testa käka 10st om dagen i tre månader så kommer du att få abstinens när du inte får din dagliga dos.
Citera
2017-01-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Jag ströläser också flashbacks drogsektion innan jag somnar, gör mig lugnare också. Läkarna kanske borde prova det. "Hej doktorn jag har svårt att sova", "Ajdå, har du provat läsa om droger på flashback?" För att inte gå ot skriver jag att det är ett helvete att gå in sig på dessa som mänga vittnar om, man känner inget hur många man än tar

HAHA i vanlig ordning hade jag inget minne att jag skrivit detta men det var ändå ärliga ord! För övrigt förstörde jag oxfilén inatt. En del var micrad och resterande del låg på toalettgolvet med bearnaise på. Hade också byggt någon form av torkställning av toarullar, petflaskor och tejp och hängt mina kalsonger där. Messat tjejen jag dejtar hade jag också gjort och skrivit massa dravel. Har dock räddat upp det halvt men blir nog lite uppförsbacke där.

Som vanligt med dessa alltså 😊
Citera
2017-01-02, 21:12
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Det är beroendeframkallande eftersom både zopiklon och zolpidem verkar på receptorer i hjärnan som gör oss lugna. Likt bensodiazpiner.

Andra är nog bara mer benägna till ett snabbt beroende, men en sak är säker, käkar man dessa z-analoger så blir man beroende förr eller senare.
Senast redigerad av Fluson 2017-01-02 kl. 21:15.
Citera
2017-01-03, 02:26
Medlem
Jag behöver lite hjälp här. Jag har ätit rätt mycket Imovane 7,5mg. Jag har utvecklat tolerans. Kan ta 30 st utan problem, har tagit 30 för nån timme sen och är inte särskilt trött och skriver här som folk (hoppas jag). Jag har säkert tagit ca 120 stycken på tre dagar. Har nu tagit Imovane beställda på nätet och är rätt säker på att dom inte ens innehåller de utlovade 7,5mg styck. Vet att halveringstiden är 4-6 timmar men säg att 120 Imovane a' 7,5 mg motsvarar 900mg. Räknar jag helt fel om att efter 6 timmar är det nere på 450mg och efter ytterligare 6 timmar 225 osv.

Då skulle det betyda att jag är helt ren efter hela 33 dagar?!
Hjälp! Har jag räknat fel eller är det så illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in