Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 08:39
  #14377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Det är beroendeframkallande eftersom både zopiklon och zolpidem verkar på receptorer i hjärnan som gör oss lugna. Likt bensodiazpiner.

Andra är nog bara mer benägna till ett snabbt beroende, men en sak är säker, käkar man dessa z-analoger så blir man beroende förr eller senare.

Ja, det blir man. Och dom är förbannat lömska också. Rätt som det är tar man varje dag och i allt högre doser. Och på dagarna mår man piss pga dagabstinens utan att fatta vad det beror på och tröstar sig med piller på kvällen (allt tidigare).

Z-analoger är den enda drog jag verkligen trillat dit på. Så glad att jag lyckades sluta.
Citera
2017-01-03, 15:03
  #14378
Medlem
Har brukat zolpedim för mina insomningssvårigheter. Har ganska hög tolerans. Det märket jag har just nu verkar väldigt underdoserat, nästan alltid så märker jag av bra effekt av 20 mg, men dessa verkar helt värdelösa.

Har tagit dom ett par nätter på raken nu, hållt mig mellan 10 och 30 mg. Igår blev det 30 mg, märkte inte av nåt speciellt efter 30 minuter, så jag åt min sista måltid som jag hade förberett (Försöker alltid inta tabletterna på tom mage och så äter jag kvällsmaten när dom kickat istället). Sen gick jag och la mig i sängen och det var då allting spårade ur.

Minns att jag trodde att det satt nån person i datorstolen (har datorn i sovrummet). Jag minns att jag gick och kände på stolen om det var någon där. Sen minns jag att jag gick och ropade "hallå" i lägenheten. Mitt toalettpapper är helt försvunnet, har även ett rivsår (ser ut som om jag rivit mig på något papper) mitt på fingret. Det var även lite blod på toa-knappen.

Vad fan hände? Detta var sista gången jag medvetet stoppar i mig över 15 mg. Jag tappade kontrollen helt denna gång! Usch!
Citera
2017-01-04, 22:55
  #14379
Medlem
Någon som har snabbt svar? Har tagit 3xanor, 2-3 valium/stess10mg och 10st 7,5 imovane, känner inte ett skit kanske lite seg i huvet men inget annat, har inte ätit nått på 48 timmar förutom en banan och en pizzaslice typ så det kanske bara ligger o bubblar i magen på att få sätta fart vem vet, tänkte se, eftersom jag inte känner nån effekt, skulle de va farligt o dra 2 normal linor av ok koks, eller en liten going bra colombianskt, menade mer att det kan göra mig trött på com downen, så allt kanke värker då? Nån med snabbt svar? Tack
Citera
2017-01-04, 23:50
  #14380
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannerod
Har brukat zolpedim för mina insomningssvårigheter. Har ganska hög tolerans. Det märket jag har just nu verkar väldigt underdoserat, nästan alltid så märker jag av bra effekt av 20 mg, men dessa verkar helt värdelösa.

Har tagit dom ett par nätter på raken nu, hållt mig mellan 10 och 30 mg. Igår blev det 30 mg, märkte inte av nåt speciellt efter 30 minuter, så jag åt min sista måltid som jag hade förberett (Försöker alltid inta tabletterna på tom mage och så äter jag kvällsmaten när dom kickat istället). Sen gick jag och la mig i sängen och det var då allting spårade ur.

Minns att jag trodde att det satt nån person i datorstolen (har datorn i sovrummet). Jag minns att jag gick och kände på stolen om det var någon där. Sen minns jag att jag gick och ropade "hallå" i lägenheten. Mitt toalettpapper är helt försvunnet, har även ett rivsår (ser ut som om jag rivit mig på något papper) mitt på fingret. Det var även lite blod på toa-knappen.

Vad fan hände? Detta var sista gången jag medvetet stoppar i mig över 15 mg. Jag tappade kontrollen helt denna gång! Usch!
Satt o pratade med min spis som jag eldade i samtidigt som jag satt o rökte,efter 2-3 cigg så blev jag helt klar i huvudet o tänkte vafan håller jag på med
Förra året hade en man på 40-50 år mördat sin dotter o fru under påverkan av imovane som han var beroende av,han sa att en röst hade sagt åt honom att döda dom
Så ta de lungt med dom,har inte längre dom utskrivna och skulle inte vilja ha de heller p.g.a av detta & metal smaken man får dagen efter.
Tappa kontrollen gjorde du helt klart,detta ska man inte flumma på,riktig skit medicin att punda på.
Den börjar verka väldigt fort,efter bara 10-15 min kan man känna av den.
Ta medicinen,borsta tänderna sen går du o lägger dig.
Citera
2017-01-05, 03:06
  #14381
Medlem
Ghurps avatar
Fan vad jag får hallisar"skuggmänniskorna dycker upp" på imovane och kan nästan ALDRIG somna på dom. Saknar min stesolid som var ett mirakel piller mot min sömn..
Citera
2017-01-05, 18:34
  #14382
Medlem
asfaltgosses avatar
Howdy, jag tog en Imovane 7,5 mg vid tvåtiden och har nu druckit två starköl, 50 cl. Är det lugnt att dricka ett par öl till?
Citera
2017-01-05, 19:22
  #14383
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Fan vad jag får hallisar"skuggmänniskorna dycker upp" på imovane och kan nästan ALDRIG somna på dom. Saknar min stesolid som var ett mirakel piller mot min sömn..

Skuggmänniskor på Imovane? Jag får sömnparalyser emellanåt av dem. En väldigt skum upplevelse.


Vad gör "skuggmänniskorna" ?
/En nyfiken Sezlow
Citera
2017-01-05, 19:26
  #14384
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Skuggmänniskor på Imovane? Jag får sömnparalyser emellanåt av dem. En väldigt skum upplevelse.


Vad gör "skuggmänniskorna" ?
/En nyfiken Sezlow

Mänskliga eller monster figurer som formas av skuggan kan se väldigt realistiska ut men försvinner några sekunder om man blinkar sen är dem tillbaka och stirrar man intensivt på dom så rör dom sig! Typiskt sympton på hallisar

Sömnparalyser är fan inte kul det!
Citera
2017-01-05, 23:30
  #14385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Howdy, jag tog en Imovane 7,5 mg vid tvåtiden och har nu druckit två starköl, 50 cl. Är det lugnt att dricka ett par öl till?


Ja den har 6 timmars halverings tid så den påverkar ingenting.. även om du tagit den direkt med ölen så hade den gjort dig lite mer berusad bara! Jag brukar ta 15mg för att sova även efter en blöt kväll så det krävs många för att påverka andning bla..
Citera
2017-01-06, 14:17
  #14386
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Mänskliga eller monster figurer som formas av skuggan kan se väldigt realistiska ut men försvinner några sekunder om man blinkar sen är dem tillbaka och stirrar man intensivt på dom så rör dom sig! Typiskt sympton på hallisar

Sömnparalyser är fan inte kul det!

Sömnparalyser är skrämmande de första gångerna, helt klart.

Men man väjer sig vid allt, efter ett tag börjar man analysera dem och bli observatör av sig själv.
Även under paralyserna händer det "saker", man kan "se" genom de slutna ögonlocken och se ur "människor" rör sig i rummet.
När man väl lyckas med att få upp ögonlocken så finns det ingen där.

Som väl är så händer det inte så ofta.
Citera
2017-01-06, 15:25
  #14387
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Ja den har 6 timmars halverings tid så den påverkar ingenting.. även om du tagit den direkt med ölen så hade den gjort dig lite mer berusad bara! Jag brukar ta 15mg för att sova även efter en blöt kväll så det krävs många för att påverka andning bla..

Tack för ditt svar. Fattar inte varför jag nojjar så i onödan. Tidigare har jag druckit rätt ordentliga mängder med Stesolid så Imovane borde ju vara lugnt. Nåja, det blev fem goda öl och jag sov hur gott
som helst :-)
Citera
2017-01-06, 22:40
  #14388
Medlem
Imovane är som filmen baksmällan faktiskt. Man tar ett, håller sig vaken
, tar ett till. Sen vaknar man upp och har byggt om huset med en tiger i badkaret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback