2016-07-11, 15:42
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Hur vanligt är det med sk hangover av stilnoct? Provade 10mg och hela dagen påminner om samma känsla som propavan och theralen.
Citera
2016-07-11, 19:19
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Inte helt säker på dina medicinska termer men grapefrukt innehåller i alla fall något som potentierar Z-analoger (och diverse andra droger t.ex. benzo och vissa typer av psykedelia). Och har för mig att denna "inhibitor" du nämner vanligtvis är just grape.

Vill du "boosta" Z-droger så är grapefruktsjuice en bra startpunkt. Ruset blir mer långvarigt men enligt min erfarenhet aningens mindre påtagligt.
Hej!
Jag har provat med Grapefruktjuice+Omeprazole tillsammans med Xanor, och det verkar fungera... enligt min erfarenhet... kanske är det samma med Z-analoger? Men osäker på om, Omeprazol har någon effekt eller påverkar upptaget där?
Däremot har jag läst att vissa "antibiotika" boostar Z-analoger.
Citera
2016-07-12, 08:17
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Dag 3 med stilnoct och vaknar upp helt död som en zombie, trodde man slapp den biverkningen precis som med imovane?
Citera
2016-07-12, 18:03
Medlem
flashbacktrollets avatar
hur pass "mild" är zopiklon egentligen i jämförelse med "riktiga" benzodiazepiner? (i synnerhet vad gäller bildande av fysiskt beroende och givetvis krampanfall när man abbsar).

synen på just zopiklon och zolpidem är i min erfarenhet extremt polariserad. vissa läkare man kommer i kontakt med tycker att det är värre än hitler och det krävs bokstavligen hot om självmord via 112 för att få en karta utskriven (ja detta har hänt ett antal ggr i mitt patetiska liv).

sen har man träffat andra läkare, t.om en överläkare i neurologi som tyckte att det var absurt att andra läkare varit så restriktiva med utskrivning av zopiklon.

så vad har flashbackeliten att säga?

ni har säkert kunnat gissa att jag är 100% torsk på skiten/guldet. har fått krampanfall tidigare i samband med att ha klippt CT vid för höga doser. nu har jag hamnat i en situation där vi snackar doser 50+ mg bara för att kunna sova i några timmar. det går upp och ner som en jävla berg o dalbana med mitt användande senaste året, försöker hela tiden ligga så lågt som möjligt/sluta helt. vissa veckor ligger jag runt 5-15 mg per kväll. senast jag var helt nykter var jag nykter i 3 dagar i sträck men av någon anledning föll jag tillbaka. jag börjar bli ganska desperat då jag tränar hårt, springer långa rundor a'la 7km varje dag osv och vill bara komma ifrån det här jävla värdelösa dagliga användandet. jag får ångest av hela situationen vilket gör att resten av livet blir lidande. kan inte fokusera pga rädslan av att jag inte helt kan sluta och faktiskt har blivit ordentligt beroende nog att få krampanfall om jag inte är försiktig.

fan också det urartade lite i en rant men vafan, sue me.

hursomhelst, vad ska man ha som mindset när man withdrawar? jag brukar försöka låtsas vara så apatisk som möjligt, det fungerar ibland men doserna jag tar nu är inte normala, svalde nog 9-10 7,5r igår natt, utsträckt över några timmar. jag har bett om att få en plats/möte på rehabcenter två gånger men jag får aldrig någon jävla kallelse. åt helvete med primärvården.

ps. jan axelsson & flashbackadmin kan suga min feta fb-balle.
Senast redigerad av flashbacktrollet 2016-07-12 kl. 18:07.
Citera
2016-07-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
hur pass "mild" är zopiklon egentligen i jämförelse med "riktiga" benzodiazepiner? (i synnerhet vad gäller bildande av fysiskt beroende och givetvis krampanfall när man abbsar).

synen på just zopiklon och zolpidem är i min erfarenhet extremt polariserad. vissa läkare man kommer i kontakt med tycker att det är värre än hitler och det krävs bokstavligen hot om självmord via 112 för att få en karta utskriven (ja detta har hänt ett antal ggr i mitt patetiska liv).

sen har man träffat andra läkare, t.om en överläkare i neurologi som tyckte att det var absurt att andra läkare varit så restriktiva med utskrivning av zopiklon.

så vad har flashbackeliten att säga?

ni har säkert kunnat gissa att jag är 100% torsk på skiten/guldet. har fått krampanfall tidigare i samband med att ha klippt CT vid för höga doser. nu har jag hamnat i en situation där vi snackar doser 50+ mg bara för att kunna sova i några timmar. det går upp och ner som en jävla berg o dalbana med mitt användande senaste året, försöker hela tiden ligga så lågt som möjligt/sluta helt. vissa veckor ligger jag runt 5-15 mg per kväll. senast jag var helt nykter var jag nykter i 3 dagar i sträck men av någon anledning föll jag tillbaka. jag börjar bli ganska desperat då jag tränar hårt, springer långa rundor a'la 7km varje dag osv och vill bara komma ifrån det här jävla värdelösa dagliga användandet. jag får ångest av hela situationen vilket gör att resten av livet blir lidande. kan inte fokusera pga rädslan av att jag inte helt kan sluta och faktiskt har blivit ordentligt beroende nog att få krampanfall om jag inte är försiktig.

fan också det urartade lite i en rant men vafan, sue me.

hursomhelst, vad ska man ha som mindset när man withdrawar? jag brukar försöka låtsas vara så apatisk som möjligt, det fungerar ibland men doserna jag tar nu är inte normala, svalde nog 9-10 7,5r igår natt, utsträckt över några timmar. jag har bett om att få en plats/möte på rehabcenter två gånger men jag får aldrig någon jävla kallelse. åt helvete med primärvården.

ps. jan axelsson & flashbackadmin kan suga min feta fb-balle.

Min uppfattning har varit att Imovane inte har varit första alternativet När man behöver sömntabletter. Men efter typ testat propavan och atarax så fick jag Imovane utskrivet.

Sen va det en läkare som sänkte från 7,5mg till 5mg utan att säga något om det hehe. Ska skit samma jag brukar somna lätt nu endå. Och senast jag busa till det med alkohol blev det bara dumt haha.
Citera
2016-07-13, 16:03
Medlem
zammas avatar
Kommit över några vita små stavar som ska vara stilnoct. Inget tryck men brytskåra på ena sidan. Rundad i ändarna. Vad är det för mg?
Citera
2016-07-14, 14:55
Medlem
Sqrbankens avatar
Äter inte imovane själv utan hittills arbetat med SSRI för GAD följt av antihistaminer till läggdags, men funderar på att tala med läkare om det som behovsmedicin. Nåväl; att jag skriver är för jag känner för att få ur mig ngt jag stör mig på.

När man läser om imovane och stilnoct så står det alltid ngt i stil med läkemedel som främst används för att behandla patienter med tillfälliga eller kortvariga sömnproblem.

Menar... Vi som lider av sömnproblematik på riktigt, ett ok som förföljt en sedan år, skulle väll jubla om det handlade om tillfälliga ett par-tre veckor av dålig sömn vissa stunder i livet? Skriver ens läkare ut imovane/stilnoct till folk som kommer till VC och menar de sovit dåligt i två veckor (Men annars har en blank journal förutom benbrottet åsamkat efter skateboardolyckan på 90-talet) ? Känns helt osannolikt utan istället påbörjas väll snarare en Atarax<Lergigan<Propavan<etc.-resa?

Är liksom nått "falskt" över det hela. Vem får Imovane/stilnoct för de facto _tillfälliga_ sömnbesvär? Borde väll snarare stå att det används för insomningsbesvär efter att icke beroendeframkallande preparat inte fungerat eller nått
Citera
2016-07-14, 20:51
Medlem
159s avatar
Är ganska färsk på all typ av intag av piller men har några frågor. Har nu under kvällen tagit 40mg (brukar knapra en karta 10mg men hade bara 4 kvar) oxascand och 15mg imovane för att få slappna av lite. Ska eventuellt försöka mig på en beställning från BB eller dylikt på lite Xanax - känner att jag imte har så mycket att förlora på det då Oxascanden/Sobrilen är så jävla svag. Tanken för kvällen/natten är att successivt fylla på med 10-15mg imovane ett par/tre gånger för att bli lite skön och chill. Brottas med mycket ångest och depression, har tät kontakt med läk (som försöker intala mig att bli dödsknarkare av 20-30mg Oxascand dagligen vilket jag ser som ett muppigt resonemang. Han vill inte skriva ut mer.)

Äter för övrigt Cipralex, Voxra, Propavan och sen obviously Oxascand och Imovane. Mot depression, för bättre somm, minska panikångest och yada yada. .

Är rent generellt ganska reservativ med substamser men har börjat gilla att chilla med dem på kvällarna, de får mig neutraliserad och jag kan få ett mer öppet sinne. Mina frågor är då, hur får jag xanax utskrivet från läk? Oxascand behövdr jag som sagt minst en karta och heltst några till, 2-3 imovane (10-15mg) plus några starköl, ev lite sprit, för att jag ska kunna känna mig lugn. Är införstodd i konsekvenserna men behöver det här i mitt liv. Är någonstans mellan 20-25, har ett helt ok jobb, en del vänner osv. Men mår kefft, har varit i kontakt med 9 till antalet olika personer (läk, ssk, arbetsterapeut, psykolog osv)i under de senaste 5-6 veckorna. Blivit handräckt av Polisen och därmed blivit inkörd två gånger på psykakuten, vilket skämt. Är väldigt instabil atm men benzo hjälper. Flummigt inlägg men hoppas jag kan få lite respons iaf!

På återseende friends
Senast redigerad av 159 2016-07-14 kl. 20:56.
Citera
2016-07-15, 13:22
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Dag 3 med stilnoct och vaknar upp helt död som en zombie, trodde man slapp den biverkningen precis som med imovane?
Haha hur jävla mycket har du tagit?
Har själv känt av dagen efter då jag "råkat" knapra i mig 5-6 st..
Citera
2016-07-15, 13:48
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Haha hur jävla mycket har du tagit?
Har själv känt av dagen efter då jag "råkat" knapra i mig 5-6 st..

1 tablett 10mg provade imovane ingen trötthet alls. Trodde båda var safe från dåsigheten
Citera
2016-07-16, 18:26
Medlem
caecos avatar
Nog för att stilnoct är helt stört i höga doser. Men hade ändå inte gjort något riktigt stört först nyligen. Hade tagit en hel del lyrica under dagen och skulle ta 10mg stilnoct för att somna. Vaknar upp och har käkat (snortat möjligtvis om jag inte krossat piller av misstag) 20st.

Synd att jag inte lyckades somna. Fick för mig att jag var och festade med några polare. Varit ut mitt i natten och ringt runt till polare om att jag blivit utlåst och att de ska släppa in mig. Inte så populärt vid fem-tiden en tisdag morgon. Sedan har man givetvis glömt det två minuter efter och ringer upp igen.
Citera
2016-07-18, 16:02
Medlem
chribsson2s avatar
Mitt Zolpidem/Stilnoctbruk ser ut ungefär på detta vis:
Dag1: Jag plockar ut mina förskrivna zolpidem 10 mg. När det börjar närma sig läggdags tar jag en och somnar.

Dag2-4 Tar fortfarande en till natten men smyger i mig en halva på jobbet om det är en arbetsdag.

Dag 5-7 Nu förutsätter vi att det är Fredagkväll. Kommer hem från jobbet börjar laga mat till familjen och kör på rödvin och halva zolpisar varannan timme. Flippar sällan förutom första gången jag kombinerade och skulle rymma från familjen. Hade packat en hushållsost och tre starköl. Som tur var snubblade jag över grinden och frugan fick in mig igen.
Denna helg gör alltid ett stort hål i Zolpiförrådet vilket innebär att de kvarvarande 12-15 (om jag har tur) måste ransoneras hårt för att räcka för sitt egentliga syfte
Oftast får jag en lucka på en vecka innan påfyllning. Som tur är har jag alltid frugans immovan som får funka de dagarna :-)
Senast redigerad av chribsson2 2016-07-18 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in