hur pass "mild" är zopiklon egentligen i jämförelse med "riktiga" benzodiazepiner? (i synnerhet vad gäller bildande av fysiskt beroende och givetvis krampanfall när man abbsar).
synen på just zopiklon och zolpidem är i min erfarenhet extremt polariserad. vissa läkare man kommer i kontakt med tycker att det är värre än hitler och det krävs bokstavligen hot om självmord via 112 för att få en karta utskriven (ja detta har hänt ett antal ggr i mitt patetiska liv).
sen har man träffat andra läkare, t.om en överläkare i neurologi som tyckte att det var absurt att andra läkare varit så restriktiva med utskrivning av zopiklon.
så vad har flashbackeliten att säga?
ni har säkert kunnat gissa att jag är 100% torsk på skiten/guldet. har fått krampanfall tidigare i samband med att ha klippt CT vid för höga doser. nu har jag hamnat i en situation där vi snackar doser 50+ mg bara för att kunna sova i några timmar. det går upp och ner som en jävla berg o dalbana med mitt användande senaste året, försöker hela tiden ligga så lågt som möjligt/sluta helt. vissa veckor ligger jag runt 5-15 mg per kväll. senast jag var helt nykter var jag nykter i 3 dagar i sträck men av någon anledning föll jag tillbaka. jag börjar bli ganska desperat då jag tränar hårt, springer långa rundor a'la 7km varje dag osv och vill bara komma ifrån det här jävla värdelösa dagliga användandet. jag får ångest av hela situationen vilket gör att resten av livet blir lidande. kan inte fokusera pga rädslan av att jag inte helt kan sluta och faktiskt har blivit ordentligt beroende nog att få krampanfall om jag inte är försiktig.
fan också det urartade lite i en rant men vafan, sue me.
hursomhelst, vad ska man ha som mindset när man withdrawar? jag brukar försöka låtsas vara så apatisk som möjligt, det fungerar ibland men doserna jag tar nu är inte normala, svalde nog 9-10 7,5

r igår natt, utsträckt över några timmar. jag har bett om att få en plats/möte på rehabcenter två gånger men jag får aldrig någon jävla kallelse. åt helvete med primärvården.
ps. jan axelsson & flashbackadmin kan suga min feta fb-balle.