2015-08-08, 14:46
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Lider du av daglig ångest? I så fall så brukar man bli pigg istället och all oro försvinner.
Litegrann, sporadiskt kan man säga. Men jag har tagit det många gånger förr, tog dessutom igår och det funkade som det skulle. Då när jag blev pigg och allt det så dubblade jag iochförsig dosen, och hade inte tagit det på länge så toleransen var nog väldigt låg.
Citera
2015-08-08, 17:56
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Litegrann, sporadiskt kan man säga. Men jag har tagit det många gånger förr, tog dessutom igår och det funkade som det skulle. Då när jag blev pigg och allt det så dubblade jag iochförsig dosen, och hade inte tagit det på länge så toleransen var nog väldigt låg.
Meningen är ju att man ska ta det och sen lägga sig och sova på en gång.
Så att man inte sitter och väntar på att det ska börja verka.

Men det kanske du gör? Om inte så ta den dosen som läkaren har sagt att du ska ta.
Sen lägger du dig på en gång. Som är meningen att man ska vh!göra med det preparatet.
Då borde du somna.

Mvh!
Citera
2015-08-08, 20:08
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Meningen är ju att man ska ta det och sen lägga sig och sova på en gång.
Så att man inte sitter och väntar på att det ska börja verka.

Men det kanske du gör? Om inte så ta den dosen som läkaren har sagt att du ska ta.
Sen lägger du dig på en gång. Som är meningen att man ska vh!göra med det preparatet.
Då borde du somna.

Mvh!
Yes det gjorde jag också, därför det är så konstigt. Men antar att det beror på att jag överskred dosen så får väl sluta med det.
Citera
2015-08-08, 20:34
Medlem
trueforgoods avatar
Hur länge behöver man hålla uppe för att sänka toleransen på Zolpidem? Ätit det daligen i ett par månader och innan dess 3-5 dagar i veckan i ett halvår kanske.

Fattar att det tar evigheter att nolla den, men för att få nämnbar toleranssänkning, hur många veckor lär krävas?
Citera
2015-08-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hur länge behöver man hålla uppe för att sänka toleransen på Zolpidem? Ätit det daligen i ett par månader och innan dess 3-5 dagar i veckan i ett halvår kanske.

Fattar att det tar evigheter att nolla den, men för att få nämnbar toleranssänkning, hur många veckor lär krävas?
Evigheter tror jag inte... Beror ju på hur mycket du ätit dagligen men borde inte ta mer än nån vecka. För mig brukar det räcka med bara några dagars uppehåll för att få bra effekt igen.
Citera
2015-08-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Evigheter tror jag inte... Beror ju på hur mycket du ätit dagligen men borde inte ta mer än nån vecka. För mig brukar det räcka med bara några dagars uppehåll för att få bra effekt igen.

Blir du inte skakig/lättirriterad de dagar du gör uppehåll?
Samt jävligt svårt att sova.
Citera
2015-08-09, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Lättirriterad och ilsknare än vanligt, ja. Skakighet har jag inte märkt av men går inte på höga doser, 10 mg om dagen. Mer grafiska mardrömmar brukar jag få också. Sömnen är ju det värsta men det får man ta för att kunna sova bättre resten av dagarna. Några öl eller glas vin underlättar vid uppehåll men det är såklart inget hållbart alternativ.
Citera
2015-08-09, 10:32
Medlem
Bertil85s avatar
Kan meddela klubben att jag nu har 7,5mg Zopiklon vid behov. Inte för att det hjälper.

Som att de(läkarna) tog en del av kakan och lämnade resten kvar, en liten bit.

När de satte ut 15mg höll jag på att falla i gråt. Varför gör dem sådär.

För 7,5mg Zopiklon sommnar jag inte på. Lite ånestlindrande på sin höjd.

Detta gör att jag nästa helt skippar Zopiklonen. Eller om jag nu försöker igen?

Eftersom jag nu får den vid behov så betyder inte det att jag går ut ur klubben .

Något att berätta är att AT:n inte var så farlig efter 5 år. Det klarar vilken man som helst av.
Senast redigerad av Bertil85 2015-08-09 kl. 10:41.
Citera
2015-08-09, 11:13
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach

Okej! Trodde det skulle behövas betydligt längre. Har ätit 10-25mg/natt, oftast 10-15mg. Ska testa ett par veckor nu för säkerhets skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken

Jag har haft uppehåll sen i måndags nu och de första dagarna var jag helt klart inte på banan. Lättirriterad, nedstämd, muskelvärk, konstiga tankar/känslor, väldigt mycket tydliga drömmar osv. Dock gick det över på bara ett par dagar och det lustiga är att jag kunnat somna utan och dessutom inte vaknat under natten. Har alltså ätit under lång tid 4-5 dagar i veckan och senaste månaden dagligen.
Citera
2015-08-09, 15:08
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood

I början kunde jag ta uppehåll ett par dagar upp till en vecka, och få samma effekt. Sedan räckte inte en månad, efter två månader kände jag heller knappt något, liten effekt dock. Snart är mitt 4 månaders uppehåll över och hoppas då på att de fungerar igen som de ska.
Citera
2015-08-09, 15:15
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
I början kunde jag ta uppehåll ett par dagar upp till en vecka, och få samma effekt. Sedan räckte inte en månad, efter två månader kände jag heller knappt något, liten effekt dock. Snart är mitt 4 månaders uppehåll över och hoppas då på att de fungerar igen som de ska.

Okej, men hur länge och vilka doser har du när du inte haft uppehåll så att säga? För min del verkar jag inte vara så känslig för tolerans trots allt. Ätit länge nu och ändå blir jag fortfarande "mysig" på 20-25mg, men visst det är inte som i början så klart. Får bli någon månads uppehåll i alla fall för min del...
Citera
2015-08-09, 19:17
Medlem
Det har tagits upp flera gånger men värt att skriva igen! Vill man behålla någorlunda medicinsk tolerans så ska man inte överstiga 10-15mg... toleransen ökar svin fort om man i flera dagar tar mer än det! Bättre då att kombinera med 15mg Mirtazapin eller nozinan Man kan ju kombinera med propavan och liknade men dessa är inte sövande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in