2016-03-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Har lite funderingar kring stillnoct. Jag har använt det dagligen i ca 10 år, senaste åren har jag i princip alltid tagit mer en den dos jag är ordinerad. Jag upplever dock att jag bara mår sämre och sämre, kan man få riktig at på dagarna av detta? Har tänkt försöka lägga dom på hyllan ett tag nu iaf, inne på dag 4 utan, känns väl helt ok, har iofs druckit rätt rejält de senaste dagarna.

Nån som använt det så pass länge och slutat, var det svårt?
Här har du nog svarat på din egen fråga...

Fast har du gått på höga doser dagligen i 10 år är det inte så konstigt att du mår pyton. Härda ut några dagar till så blir det nog bättre sen. Alkohol kommer knappast få dig balanserad utan snarare förvärra situtationen i längden.
Citera
2016-03-06, 23:39
Medlem
Zolpimans avatar
Citat:
Vad är det för idiotfasoner, trycka i sig så mycket och gå ut. Tar jag 20 mg så blir jag helt borta, måste stänga av och gömma tele etc, att vistas utomhus på det där doserna låter som rena självmordsuppdraget.

Var faktiskt väldigt lugn enligt min farbror. Det enda konstiga jag gjorde var att jag stod o frågade om han hade beställt mat var tionde minut Annars så är det en ganska låg dos för mig. Åt 120mg Imovane i somras, då tillsammans med 400mg Tradolan. Nu senaste tiden har jag levt på 80-120mg Stilnoct om dagen..
Citera
2016-03-07, 12:01
Medlem
Får 7,5mg iMovane varje kväll sedan en vecka men tänkte nu börja hamstra och äta alla på en gång. Räcker det med 4-5 st? Mvh
Citera
2016-03-07, 12:13
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IYI
Får 7,5mg iMovane varje kväll sedan en vecka men tänkte nu börja hamstra och äta alla på en gång. Räcker det med 4-5 st? Mvh

Jo 4-5 st räcker garanterat
Citera
2016-03-07, 16:43
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:

Allt över 2 st är rent slöseri, du kommer att hitta på hyss och höja din tolerans avsevärt
Citera
2016-03-07, 18:00
Medlem
Citat:
Allt över 2 st är rent slöseri, du kommer att hitta på hyss och höja din tolerans avsevärt

Okej vill bara bli skön och ångestfri. Inte springa runt med jackan uppknäppt och hitta på hyss hehe
Citera
2016-03-07, 18:32
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Okej vill bara bli skön och ångestfri. Inte springa runt med jackan uppknäppt och hitta på hyss hehe

En svår medecin att "dämpa ångest" med, riskerar lätt att bli så fel så fel, kan iofs bara tala för mig själv. Men kan inte vara ute eller bland folk påverkad av z-analoger, och då har jag brukat det i flera år, förstår mig inte på folk här som drar i sig ett gäng imovan och nån bira och cyklar iväg till jobbet som en annan jeppe.
Citera
2016-03-07, 20:08
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
En svår medecin att "dämpa ångest" med, riskerar lätt att bli så fel så fel, kan iofs bara tala för mig själv. Men kan inte vara ute eller bland folk påverkad av z-analoger, och då har jag brukat det i flera år, förstår mig inte på folk här som drar i sig ett gäng imovan och nån bira och cyklar iväg till jobbet som en annan jeppe.

Nej, men den går bra att dämpa ångesten en aning om man bara ligger lugnt och tittar på tv. Det värsta som kan hända (om man inte blandar in alkohol) är att man t ex skickar obegripliga snapmeddelanden till sina vänner.
Citera
2016-03-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Nej, men den går bra att dämpa ångesten en aning om man bara ligger lugnt och tittar på tv. Det värsta som kan hända (om man inte blandar in alkohol) är att man t ex skickar obegripliga snapmeddelanden till sina vänner.

Låter bra. Flyttat till stödboende så inget drickande här men får en ynka iMovane till natten. Men en polare flyttar så jag får hennes resterande 60~

Testade två ikväll och ingen märkbart skillnad med 1 igår
Citera
2016-03-09, 04:54
Medlem
champagne-showerss avatar
är i ett land där man kan köpa zopiklon 7.5mg på apotek utan recept, tänkte ta imorgon för en lång bussresa jag ska göra. Men är rädd att flippa, då man ju egentligen knappt blir trött av imovane.

Förra gången jag gjorde samma sak var flera år sedan men med zolpidem, då hade jag tryckt i mig 70mg utan att jag visste om det och sprungit runt på bussen och varit allmänt skev. (trodde jag tagit 1 eller max 2) men vaknade upp med endast 3 av 10 kvar.

Hur ska jag göra med imovanen? bara ta 2 sen försöka sova eller vad? E: dessa tabletter har ingen logik, men vill ändå ta dom för att 15h buss inte ska bli så jävla smärtsamt tråkig eller långdragen
Citera
2016-03-09, 14:55
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champagne-showers
är i ett land där man kan köpa zopiklon 7.5mg på apotek utan recept, tänkte ta imorgon för en lång bussresa jag ska göra. Men är rädd att flippa, då man ju egentligen knappt blir trött av imovane.

Förra gången jag gjorde samma sak var flera år sedan men med zolpidem, då hade jag tryckt i mig 70mg utan att jag visste om det och sprungit runt på bussen och varit allmänt skev. (trodde jag tagit 1 eller max 2) men vaknade upp med endast 3 av 10 kvar.

Hur ska jag göra med imovanen? bara ta 2 sen försöka sova eller vad? E: dessa tabletter har ingen logik, men vill ändå ta dom för att 15h buss inte ska bli så jävla smärtsamt tråkig eller långdragen

Två är lagom om du inte har någon tolerans. Du lär sova gott om du sluter ögonen och slappnar av? Du kan möjligen inte avslöja vilket land det rör sig om?
Citera
2016-03-09, 14:56
Medlem
buttnutters avatar
Har läst en del om att grapefruktjuice ska förstärka effekten av zopiklon, men dessvärre inte fått någon klarhet i när den ska drickas. Långt innan tablettintaget? Mängd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in