2023-12-07, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killa49
För några år sedan käkade jag ungefär 15-20 Stilnoct som min bror hade fått utskrivet. Vi körde hem till mig och hämtade några långhylsor, och därefter satte jag mig i baksätet med en polare. Det sista jag kommer ihåg var att jag glömde bort var jag var nånstans ungefär var 10-15 sekund, Fast än vi var och körde i mina hemtrakter.

Någon mer som har upplevt det här?

Det ska tilläggas att jag gjorde bort mig rejält, enligt mina vänner.
Citera
2023-12-08, 05:32
Medlem
Alltså bara jag som märkt att zoplidem hemofsrm Belgien ej hr samma styra längre🥲🥲
Citera
2023-12-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gixxen
Alltså bara jag som märkt att zoplidem hemofsrm Belgien ej hr samma styra längre🥲🥲

Är du säker på det...kolla hur du stavar
Citera
2023-12-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ja, bara du.
Citera
2023-12-14, 17:34
Medlem
Citat:
Det är du som helt enkelt inte märker av att du har fått effekt av tabletterna.
Citera
2023-12-18, 13:52
Medlem
Nytt konto kommer inte åt mitt gamla.
Första gången jag någonsin har känt en sämre effekt av ett generiskt läkemedel var nu av zopiklon orion.

Ja mycket sämre. Sa till läkaren att jag inte vill ha det märket. Kostar det extra får det göra det.
Citera
2023-12-18, 16:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesemachine
Nytt konto kommer inte åt mitt gamla.
Första gången jag någonsin har känt en sämre effekt av ett generiskt läkemedel var nu av zopiklon orion.

Ja mycket sämre. Sa till läkaren att jag inte vill ha det märket. Kostar det extra får det göra det.

Jag tycker att Zopiklon Pillum Känns klenare än Imovane
Citera
2023-12-18, 18:46
Medlem
Jag som ätit Imovane många många år tillbaka håller med .. Zopiklon är sämre... Betalar hellre lite extra...för att få Imovane!
Citera
2023-12-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Har inte läst alla sidor, men antar att alla läser fass? Stilnoct/Ambien/Zolpiden innehåller zolpiden, så de är alltså helt identiska.
Zolpiden är en insomningstablett, att ta innan läggdags, men dessvärre utvecklar man tolerans mot det, dvs man behöver ta fler och fler för att nå samma effekt och verkligen somna av den.
Hade ingen aning om att folk använder den till att 'bli lugna' eller kombinera med alkohol för att få nåt slags rus?

Imovane och Zopiklon (verksamt ämne Zopiklon) är ett annat preparat som också används som insomningstablett. Använder man det som lugnande så blir man tolerant och kräver mer.
MEN
i Fass-texten för Zopiklon/imovane under farmakokinetik står det
"Toleransutveckling vad gäller hypnotisk effekt har ej påvisats"
dvs man utvecklar inte tolerans om man 'bara' använder det till att sova.

Ätit insomningstableyter i över 30 år, står fortfarande på samma dos 😅
Citera
2023-12-21, 18:27
Medlem
Tänkte dela med mig av en historia när jag hade nåra imo och stillisar utskrivet. Genast började jag forska i om man kunde flumma på dom. Kom fram till att det gick så jag krossade 4 tabletter hälften hälften och snorta sen svalde jag en av varje. Varför snorta jag jo för jag bara fått för mig att det skulle bli bättre utan några belägg för det. Det gick nån timme utan att nått hände sen tänkte jag att det kanske var för lite så jag svalde en av vardera till och vänta en timme. Resultat ingen effekt, bittert gick jag till sängs och började sussa. Nästa dag vaknar jag upp av att telefonen ringer. Det är min chef som undrar varför mina kollegor säger att jag sprungit runt på jobbet och gapat massa oförståeliga ord och betett mig mycket konstigt i bara kalsonger. Sen hade jag ca 30 ringda samtal mitt i natten till folk i telefonlista samt nummer jag inte har en aning om vem som går till.

Det jag lärde mig vill du gå i sömnen köra bil till jobbet göra helikoptern och ha 30+ ringda samtal du inte kommer ihåg för all del gå på stillisar och imovane.

Kommer jag göra om det alldrig i helvete. Förklaringen till chefen blev att jag blåneka till allt och att mina kollegor måste skämtat. Har jobbet kvar men det är lite underlig stämning.

Droga lungt.
Citera
2023-12-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Detta gäller inte för medicinska doser eller moderat missbruk, utan mångårigt kraftigt missbruk.
Kan vara värt att påpeka, så ingen blir skrämd i onödan.

En ny fråga till dig. Får slut på imovane mitt under nyårshelgen i
nnann mitt nya recept gäller, hittade dock en gammal karta i ett skåp troligen äldre än 3 år. Vad händer om jag tar dom under de 2 dgr som glappar?Vad kan det värsta bli att dom inte verkar eller bli jag sjuk? Tror du?
Citera
2023-12-26, 23:06
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En ny fråga till dig. Får slut på imovane mitt under nyårshelgen i
nnann mitt nya recept gäller, hittade dock en gammal karta i ett skåp troligen äldre än 3 år. Vad händer om jag tar dom under de 2 dgr som glappar?Vad kan det värsta bli att dom inte verkar eller bli jag sjuk? Tror du?
Dom funkar säkert som dom ska, möjligen något mindre effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in