Citat:
Ursprungligen postat av
Resp1
Hur vet man om man har utvecklat ett beroende? Ångest och rastlöshet? Om man sedan innan haft ångest då? Märker man någon skillnad?
Ätit Imovane till och från i kanske två år. 30 tabletter tar slut innan månaden är slut men brukar ändå klara av att sova utan, även om det kanske är lite svårare att "komma till ro". Vissa kvällar, som ikväll, har jag enormt mycket rastlöshet och som en ångestklump i magen och det kliar i fingrarna att slänga i mig kanske två stycken för att få bort lite av ångestkänslorna. :/
Imovane är en lurig jävla "medicin"... tar jag mer än en 7,5mg tablett (ibland räcker det endast med en) åker jag på abstinens dagen efter som oftast börjar efter lunch. Jag blir irriterad, deprimerad, får ångest, blir rastlös, får skumma känslor/tankar, ibland även värk i kroppen. Stilnoct däremot händer detta inte på för mig, vilket är jävligt skumt. Har därför slutat med Imovane och har flera fulla askar som jag seriöst funderar på att slänga.
Det var ju inte svar på din fråga kanske, men med din beskrivning skulle jag säga att du är beroende (i alla fall psykiskt). Ska du käka z-analoger rekommenderar jag faktiskt Stilnoct, även om det kanske inte funkar för alla som för mig så klart.