2015-08-05, 22:46
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resp1
Hur vet man om man har utvecklat ett beroende? Ångest och rastlöshet? Om man sedan innan haft ångest då? Märker man någon skillnad?

Ätit Imovane till och från i kanske två år. 30 tabletter tar slut innan månaden är slut men brukar ändå klara av att sova utan, även om det kanske är lite svårare att "komma till ro". Vissa kvällar, som ikväll, har jag enormt mycket rastlöshet och som en ångestklump i magen och det kliar i fingrarna att slänga i mig kanske två stycken för att få bort lite av ångestkänslorna. :/

Imovane är en lurig jävla "medicin"... tar jag mer än en 7,5mg tablett (ibland räcker det endast med en) åker jag på abstinens dagen efter som oftast börjar efter lunch. Jag blir irriterad, deprimerad, får ångest, blir rastlös, får skumma känslor/tankar, ibland även värk i kroppen. Stilnoct däremot händer detta inte på för mig, vilket är jävligt skumt. Har därför slutat med Imovane och har flera fulla askar som jag seriöst funderar på att slänga.

Det var ju inte svar på din fråga kanske, men med din beskrivning skulle jag säga att du är beroende (i alla fall psykiskt). Ska du käka z-analoger rekommenderar jag faktiskt Stilnoct, även om det kanske inte funkar för alla som för mig så klart.
Citera
2015-08-06, 09:45
Medlem
stopthekillings avatar
Hej! Tog Zolpidem och Imovane lite sporadiskt innan för sömn, de första gångerna så kände jag av lite hallucinationer, kändes alltid som om jag blev gungad i en hängmatta när jag låg i sängen, och själva rösten som man har i huvudet ändrades så det inte blev min röst längre, kunde vara humoristiska röster, kända röster osv. Lite kul, men 15 min senare så somnar man ju såklart. Nu har jag inte tagit dessa på flera månader, har tagit Xanax istället, dock så slutade jag med det för kanske 10 dagar sedan, men igår så behövde jag en Zolpidem kände jag, tog två stycken för jag orkade inte riskera att det skulle bli för lite, efter ett så börjar det kännas igen som om jag blev gungad i en hängmatta, och jag hörde röster igen som sa massor utav osammanhängande saker, men istället för att somna efter 15 min så fortsatte detta i säkert 45 min, då blev jag ganska trött på det och ville bara somna, tog en till, men det gav nästan motsatt effekt, kunde inte sova alls på hela natten. Har aldrig hänt förut, så jag undrar, varför i helvete hände detta? Tog jag för mycket så att hallucinationerna tog över så jag inte kunde somna eller vad är förklaringen till detta? Känner någon annan igen sig?
Citera
2015-08-06, 18:44
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Om jag ska ta imovane med prop bör jag ta den ca 2-3 timmar innan?

Typ Prop 2100 och imo 23-2330?
Citera
2015-08-07, 01:06
Medlem
Hey på er ! jo jag tänkte bara kolla omkring med er här. Har vart drog fri från ALLT i över ett år och nu ikväll tog jag faksitskt 50mg zolpidem vänta 20 minuter å rökte en riktigt fet ladda brun som skulle boosta. men när holken var slut å jag gick in , så kändes inte stilnocten alls , tyckte de va jävligt skumt så jag dela med mig här ifall nån kanske har en liten teori på nåt va de kan va eller liknande. Eftersom tråden fortfarande var aktiv Så skrev jag här hoppas på svar !
Citera
2015-08-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Hej! Tog Zolpidem och Imovane lite sporadiskt innan för sömn, de första gångerna så kände jag av lite hallucinationer, kändes alltid som om jag blev gungad i en hängmatta när jag låg i sängen, och själva rösten som man har i huvudet ändrades så det inte blev min röst längre, kunde vara humoristiska röster, kända röster osv. Lite kul, men 15 min senare så somnar man ju såklart. Nu har jag inte tagit dessa på flera månader, har tagit Xanax istället, dock så slutade jag med det för kanske 10 dagar sedan, men igår så behövde jag en Zolpidem kände jag, tog två stycken för jag orkade inte riskera att det skulle bli för lite, efter ett så börjar det kännas igen som om jag blev gungad i en hängmatta, och jag hörde röster igen som sa massor utav osammanhängande saker, men istället för att somna efter 15 min så fortsatte detta i säkert 45 min, då blev jag ganska trött på det och ville bara somna, tog en till, men det gav nästan motsatt effekt, kunde inte sova alls på hela natten. Har aldrig hänt förut, så jag undrar, varför i helvete hände detta? Tog jag för mycket så att hallucinationerna tog över så jag inte kunde somna eller vad är förklaringen till detta? Känner någon annan igen sig?

jag har varit med om det, det blir som neråt tjack man kan inte sova och mår bra !
Citera
2015-08-07, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Om jag ska ta imovane med prop bör jag ta den ca 2-3 timmar innan?

Typ Prop 2100 och imo 23-2330?

Ja 2-3 timmar före. Jag skulle kört på 3 timmar före. Men det beror ju helt på hur lätt du får biverkningar av propavan.
Citera
2015-08-07, 13:54
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
jag har varit med om det, det blir som neråt tjack man kan inte sova och mår bra !
Vet du vad det beror på eller vad man ska göra åt det?
Citera
2015-08-07, 15:01
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Ja 2-3 timmar före. Jag skulle kört på 3 timmar före. Men det beror ju helt på hur lätt du får biverkningar av propavan.

Sjukt slocknade som oskuld på 3.75mg inom 30 och vaknade upp relativt pigg, lite trött i skallen av proppen förmodligen. Ska jag gå ner till 1/4 tablett och se om det är lila effektivt?
Citera
2015-08-07, 15:11
Medlem
Bertil85s avatar
Helt knas nu när en av mina läkare ville sätta ut 2x7,5 mg Zopiklon.
Som jag har tagit till kvällen nu i fem år.

Tur att det finns RC-bensos.
Citera
2015-08-07, 19:55
Medlem
boredomss avatar
Har i brist på annat löst en karta imovane. Van brukare med dålig på just z-analoger, vad kan jag förvänta mig? Kan 5 mg göra arbetsdagen/fyllan roligare eller lämpar sig detta enbart för att somna in?
Citera
2015-08-08, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Har i brist på annat löst en karta imovane. Van brukare med dålig på just z-analoger, vad kan jag förvänta mig? Kan 5 mg göra arbetsdagen/fyllan roligare eller lämpar sig detta enbart för att somna in?

Ja får mest minneluckor och i mindre doser känner jag mig uttråkad faktiskt.
Citera
2015-08-08, 14:37
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Vet du vad det beror på eller vad man ska göra åt det?
Lider du av daglig ångest? I så fall så brukar man bli pigg istället och all oro försvinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in