2009-04-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blind77
Tommy R kan du nog hitta på Johanssons krog. Där sitter han väl och drar linor helt öppet som han brukade , dansande och sjungande och frågar högt o tydligt om det e nån annan som vill ha en mycket smidig herre .
Chakib åker väl runt o försöker kränga kola så gott det går antar jag.

Gyner och Gyven har jag inte sett sen dom skar halsen av gubben i Backa.
Haha, ja jävlar lika smidig som vanligt då
Jasså han sitter på Johanssons nuförtiden, där är jag aldrig, men får la ta en sväng förbi nästa gång jag är i krokarna. Kan ingen filma honom när han är igång och lägga upp på youtube Fattar inte hur han kan vara ute bara? För diskret är ju inte hans andra namn om man säger så
Citera
2009-04-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
Tommy skall allt vara ute, såvida han inte åkt in nu under dom sista månaderna.
Har hört en incident med denne herre nere på albanska på backaplan..

Tommy gick ner med draget vapen, varvid ala albanerna drog sina puffror. Tommy skall då ha tagit fram en handgranat och börjat "leka" med sprinten.
Alla albaner skall ha blivit ganska vänliga att "samarbeta"..

Detta låter i mina öron som en riktig fabel, men det skulle vara kul om någon kunde konfirmera att så faktiskt skett..
Hur som helst så kommer skrönan från en som står Tommy väldigt nära, dvs en barndomsvän från backa..
Jag har också hört samma sak, jag hörde även att han hade skjutit sin polare med ett armborst och pilen hade gått rakt igenom benet. Tydligen hade han varit vänlig innan han sköt och frågat: "var vill du ha pilen?"
En annan sjuk grej han ska ha gjort är när snuten skulle göra husrannsakan hemma hos han, då lär han ha skrikigt: "jag har en bomb och jag spränger hela huset om ni kommer in". Snuten gick aldrig in
Finns massa historier om honom, synd bara att man aldrig har fått se hans dårgrejer.
Citera
2009-04-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson

Sedan undrar jag om en annan galning, Jerry Hallberg, jag vet att han åkte in för ett par årsedan och jag tror att snuten sköt hans hund, är inte säker där, men är han ute nu eller? Det roliga med honom är att han stod med en ak-4a utanför Mikael Danielssons lägenhet innan han åkte in, Mikael hade hotat Jerry på mobilen och sa att han skulle plocka honom, 30min senare stod Jerry utanför Mikaels lägenhet, Mikael åkte till Skåne och gömde sig i 2 veckor efter det Nu till det roliga, efter att Jerry åkte in sa Mikael att han precis hade tänkt att plocka bögjäveln Jerry men eftersom Jerry hade åkt in så kunde han inte det! Så nu undrar jag om Jerry är ute och isåfall har Mikael plockat honom än? Vissa är bra på att snacka och väldigt tuffa i telefonen

Tomt med info angående denna händelse! Här kommer en bild på Mikael, det kanske friskar upp minnet på någon: http://i42.tinypic.com/2vujyqg.jpg

Jag hittar tyvärr ingen på Jerry, men ni som vet vem jag menar kanske inte behöver nån?
Citera
2009-04-20, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
Har hört en incident med denne herre nere på albanska på backaplan..

Tommy gick ner med draget vapen, varvid ala albanerna drog sina puffror. Tommy skall då ha tagit fram en handgranat och börjat "leka" med sprinten.
Alla albaner skall ha blivit ganska vänliga att "samarbeta"..

Detta låter i mina öron som en riktig fabel, men det skulle vara kul om någon kunde konfirmera att så faktiskt skett..
Hur som helst så kommer skrönan från en som står Tommy väldigt nära, dvs en barndomsvän från backa..

Gyner drog vapen inte tommy.
Citera
2009-04-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
Stösta vakten i stan (någonsin förmodligen)kroppbyggaren Sacha stod på Park Lane några år.
Med sina 191cm på 135kg(i bra form) va han jävligt respektingivande.
Va sjukt stark och hade kört mycke kampsport.......hade inga problem(vig som satan) att lägga upp 48orna i ansiktet på folk om det behövdes.
Han va dock jävligt snäll å behövde sällan bli arg
Hade bricka och stod som vakt på Liseberg ett tag.
Vet att han va med i en mc-olycka som han skadade sej alvarligt i.
Blev lite ledsen när jag hörde att han åkt ditt i nån större härva med amfetamin(typ50kg)....
han kändes som att han va lite för snäll för den världen då ja kände han iallafall.
Han umgicks ju med en känd grek(borta nu) här i stan som iochförsej kanske inte va mammas pojke.

Synd på bra kille.

Sacha kommer jag ihåg, bra kille ja. Vart tog han vägen sen då, vet att han tävlade lite i BB ett tag. Och greken är det Janis du menar ? han som stod i dörren på harleys ett tag.
Senast redigerad av Nattvandraren 2009-04-20 kl. 10:30.
Citera
2009-04-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Sacha kommer jag ihåg, bra kille ja. Vart tog han vägen sen då, vet att han tävlade lite i BB ett tag. Och greken är det Janis du menar ? han som stod i dörren på harleys ett tag.

Ja det va den greken jag mena....kommer dock inte ihåg att han stod på Harleys.
Jag har inte heller träffat S på flera år.......men han va ju en rätt stor profil både här och vad jag hört även nere i Jugoslavien.
Och en sån kille med den storleken vill många ha med sej på massa olika grejer.
Har man han bakom sej så inger man ju en viss respekt i många kretsar,
även om jag själv minns han som en stor nalle-björnlite blyg och väldigt snäll.
Men har själv skoj-sparrat med han vid nått tillfälle....och när hans enorma händer och fötter börjar vissla runt huvudet på en så får man lust att bara lägga sej ner...
Jag är 1.80 och väger runt hundra....men kände mej som en liten dvärg när han börja veva med den storleken och räckvidden.

Han är även den starkaste människa jag träffat och även om det va lite bola inblandat så är hans 5reps på 170kg i bänken som 17åring(Antons gym) förmodligen bland det bästa i världen någonsin(för sin ålder).

Hörde av en bekant att när han åkte att han även åkte för dopingbrott....
och att han då hade hotat med att sätta ditt varenda snut som han sålt bola till om han åkte för det.
Nu blev det väll inte så....men det va nog en å annan som blev en aning svettig där

Han såg tydligen inte riktigt så trevlig ut längre som han gjorde som ung....
Fortfarande stor men gick nu med käpp och GH-haka modell större.
Citera
2009-04-20, 12:00
Medlem
J.Franzen är han fortfarande igång???

Kommer ihåg att han och Mackan Ö. var uppe i Sthlm å satte på Jannike Bj¤rling med syster på -90talet....
gottegrisar
Citera
2009-04-20, 12:45
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ja det va den greken jag mena....kommer dock inte ihåg att han stod på Harleys.
Jag har inte heller träffat S på flera år.......men han va ju en rätt stor profil både här och vad jag hört även nere i Jugoslavien.
Och en sån kille med den storleken vill många ha med sej på massa olika grejer.
Har man han bakom sej så inger man ju en viss respekt i många kretsar,
även om jag själv minns han som en stor nalle-björnlite blyg och väldigt snäll.
Men har själv skoj-sparrat med han vid nått tillfälle....och när hans enorma händer och fötter börjar vissla runt huvudet på en så får man lust att bara lägga sej ner...
Jag är 1.80 och väger runt hundra....men kände mej som en liten dvärg när han börja veva med den storleken och räckvidden.

Han är även den starkaste människa jag träffat och även om det va lite bola inblandat så är hans 5reps på 170kg i bänken som 17åring(Antons gym) förmodligen bland det bästa i världen någonsin(för sin ålder).

Hörde av en bekant att när han åkte att han även åkte för dopingbrott....
och att han då hade hotat med att sätta ditt varenda snut som han sålt bola till om han åkte för det.
Nu blev det väll inte så....men det va nog en å annan som blev en aning svettig där

Han såg tydligen inte riktigt så trevlig ut längre som han gjorde som ung....
Fortfarande stor men gick nu med käpp och GH-haka modell större.

Japp.. Tränade själv på Antons gym runt 93-94 nångång. Är lika gammal som sacha men höll på att svimma när det kom fram att så var fallet... Han tränade inför j-sm i bb och låg väl på 115 hårda kilon.. Då..
Hans enorma underarmar var det första som man la märke till..hehe. Sen att han körde (ganska lätta) axelpress med 50 kg hanlar var också bra för att vara runt 18.. Han frågade mej för en 7-8 årsedan om jag ville stå i dörren på Jeffreys men det sket sej pga lite dommar. Så det var han noga med, iaf då. Han var också noga med att föra korrekt redovisning från krogen. Detta var iof några årsedan men hela tiden haft uppfattningen att han ville hållla sej utanför allt skit. Förutom preppet men det är standard så inget att bli upprörd över. Tydligen skall han ha varit i Schweiz och samarbetat med läkare där om hela steroidbiten. Dock bara ett rykte( sant eller falskt, vet ja ej) som gick när han var i 20 årsåldern.. Vill minnas att han var mycket i sitt hemland, Kroatien under kriget.
Han var genomtrevlig, så jävligt tråkigt om amfetaminhärvan stämmer..
Citera
2009-04-20, 13:02
Bannlyst
Citat:
J.Franzen är han fortfarande igång???

Kommer ihåg att han och Mackan Ö. var uppe i Sthlm å satte på Jannike Bj¤rling med syster på -90talet....
gottegrisar

Och tjacket försedde Mike Fernberg dom med hela högen!

Glöm inte bort sverige starkaste man i styrka, Anders Bengsson, som slutar efter detta år 6 sm guld i styrkeprylar. Berättade han när jag talade med honom nyss. mkt bra kille
Citera
2009-04-20, 13:06
Bannlyst
Du menar Stefan Nenits som dog av hjärtattack för inte så länge sedan!
Citera
2009-04-20, 18:06
Medlem
botten e nådds avatar
Två andra som borde platsa i denna tråd pga deras ålder och rutin är Göteborgs tjackkran nummer 1, Jon Anders Arvidsson från biskopsgården.
Denne herre var sannerligen en av stans absolut viktigaste aktörer inom amfetaminet. Men det är omöjligt att tro detta när man ser honom. Han ser ut som urstereotypen för hur en amfetaminpundare ser ut. 2 meter lång, 55 kg skinn och ben samt en tandgarnityr på högst 3-4 tänder. Men han höll i trådarna ända från tjacklabbet i Polen till kvartarna på hisingen.. Höll en låg profil medvetet eller ej vet jag inte. Antar att det är hans aptit på tjacket som inte fick han att se ut som vad man förväntar sej av någon som handlar med större volymer.. Cruisade ofta runt på göta älv med sin ombygda flodpråm som låg ankrad nere vid drömmarnas kaj..
Att jag talar om honom som fd hovleverantör beror på att han sköt i hjäl sin kärring i biskopsgården förra månaden. Detta verkar vara en tragisk vådaskjutning, så också enligt polisen. Han höll väl på med sin 357'a och en missbrukare som kanske inte sovit på några dygn, skall inte ägna sej åt vapenvård. Han muckade nyligen och nu lär han sitta ett par tre år till. Om inte mer. Finns en hel del som talar för att det kommer bli viss torka ett tag framöver innan någon annan tagit över. Någon som har något mer svaller om denne filur? Han var faktiskt en riktigt trevlig person som ofta hjälpte om någon bara ville ha någon dos. Men kunde även sätta ner foten på ett ganska osmidigt sätt om han vaknat på fel sida.. hehe
Att jag nämner honom i dessa samanhang är för att jag vet att det jag säger inte är en nyhet för dom som känner honom. Vare sej polisen eller konsumenterna..

Den andre jag tänker på är "Taxidragan", också från hisingen. Denna känner jag mest till för att jag springer på honom ibland och han är alltid på gött humör. Såvida han inte är ute efter någon.. Tog hand om brödraskapets lokal nere på ångpannegatan, för några årsedan. Tror det var när hela bsk satt häktade för att dom hade pryglat någon mc klubb i Uddevalla.. Kommer ihåg när han stod bakom baren och delade ut "portioner" med tjack.. Direkt ur en fryspåse på knappa kilot.. Han var på mycket gott humör då.. Full och skev.. Kan säga att jag pep därifrån ganska fort. Inte smart att vara under samma tak som dessa gubbar när dom är så givmilda. Dom är ju inte direkt okända av snuten. Vare sej Dragan eller bsk lokalen.
Citera
2009-04-20, 20:49
Medlem
Flera citat

Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Då stämmer det inte. Patrik är mörk, lång och smal, och otroligt stirrig. Han har barn nu med en ryska.

Väskan med en miljon i handlar om Golbögen lennart dahl, Att Patrik är diagnoserad psykopat är nog mycket lögn, menar säkert golbögen där också pga att han är blond, glasögon, och stirrig, jarry däremot är mycket stirrig och super fortfarande som den alkisen han är, vem startar upp företag och blir fri från det kriminella och kör omkring i en fet alpina, skriver böcker och klarar sig från skiten. Att skriva att Patric rånar åldringar i Halland? Lennart igen kanske. För han stog för rånen i husbilarna. Och det var hans fingeravtryck som snutarna hittade på automatkabinen. Och då golade han alla som han brukar göra. Patric höll på med karatepinnar och Kickboxing, Lennart dahl (golaren) är förtjust i GHB, Patrik flyttar inte för någon han sitter bara på kontoret, skulle sälja rörelsen, och starta annat, Hanhar F-skattesedel och det får man bara när man betalar skatt, kollade hans lön nför förra året hos skattemyndigheten eftersom jag vet att mycket som skrivs är skitsnack eller dåligt uppbyggt, han taxerade för nästan en halv miljon så svart är det då inte. (Kanske var avundsjukan som kom in från din sida), Tommy Rosen som mest är hög hela tiden, lever i allra högsta grad, personen som Patrik misshandlade var neger Piere, ja han kallas faktiskt så och är rasist. Och han är neger. Arto har nytt namn och han jobbade på skyddad verkstad när han var yngre. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in