2009-04-20, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jargerdorf
Väskan med en miljon i handlar om Golbögen lennart dahl, Att Patrik är diagnoserad psykopat är nog mycket lögn, menar säkert golbögen där också pga att han är blond, glasögon, och stirrig, jarry däremot är mycket stirrig och super fortfarande som den alkisen han är, vem startar upp företag och blir fri från det kriminella och kör omkring i en fet alpina, skriver böcker och klarar sig från skiten. Att skriva att Patric rånar åldringar i Halland? Lennart igen kanske. För han stog för rånen i husbilarna. Och det var hans fingeravtryck som snutarna hittade på automatkabinen. Och då golade han alla som han brukar göra. Patric höll på med karatepinnar och Kickboxing, Lennart dahl (golaren) är förtjust i GHB, Patrik flyttar inte för någon han sitter bara på kontoret, skulle sälja rörelsen, och starta annat, Hanhar F-skattesedel och det får man bara när man betalar skatt, kollade hans lön nför förra året hos skattemyndigheten eftersom jag vet att mycket som skrivs är skitsnack eller dåligt uppbyggt, han taxerade för nästan en halv miljon så svart är det då inte. (Kanske var avundsjukan som kom in från din sida), Tommy Rosen som mest är hög hela tiden, lever i allra högsta grad, personen som Patrik misshandlade var neger Piere, ja han kallas faktiskt så och är rasist. Och han är neger. Arto har nytt namn och han jobbade på skyddad verkstad när han var yngre. .

Okej. Jag tänker inte ta den här diskussionen mer, eftersom jag känner de inblandade i diskussionen, mer eller mindre, och det är känsligt, och jag har respekt för båda och vill inte trampa mer på tårna än jag har gjort. Ursäkta i så fall. Det här senaste inlägget ger mig mycket misstänksam (inte minst vem som ytterst är avsändare) och eftersom en del saker stämmer och inte så många känner till, och en del andra saker som jag vet inte stämmer. Och sen finns det en del tredje saker som jag bara har fått en ensidig beskrivning från, så där är jag nu lite tveksam om vad som är sant eller inte. Så därför så är det nog bäst att hålla min käfta nu mer om de här sakerna. That's it.
Citera
2009-04-20, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Okej. Jag tänker inte ta den här diskussionen mer, eftersom jag känner de inblandade i diskussionen, mer eller mindre, och det är känsligt, och jag har respekt för båda och vill inte trampa mer på tårna än jag har gjort. Ursäkta i så fall. Det här senaste inlägget ger mig mycket misstänksam (inte minst vem som ytterst är avsändare) och eftersom en del saker stämmer och inte så många känner till, och en del andra saker som jag vet inte stämmer. Och sen finns det en del tredje saker som jag bara har fått en ensidig beskrivning från, så där är jag nu lite tveksam om vad som är sant eller inte. Så därför så är det nog bäst att hålla min käfta nu mer om de här sakerna. That's it.

Inen fara! Kul när du jobbade på LH. Aldrig bott där men vet mkt, för mkt!
Citera
2009-04-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig

Glöm inte bort sverige starkaste man i styrka, Anders Bengsson, som slutar efter detta år 6 sm guld i styrkeprylar. Berättade han när jag talade med honom nyss. mkt bra kille

Anders umgicks jag med lite för en 12-15år sen....riktigt rolig jävel och trevlig.
Han va ju omskriven i div. tidningar redan på -80talet som "Benknäckarn från avenyn" efter att ha knäckt tummarna på en stor raggare om jag inte minns fel.
Nu skrattar man åt raggare.. men dom som stod i dörren på -80talet kanske mest på avenyn,minns att det inte alltid va nån barnlek när det bland annat börja flyga trätofflor i luften
Va nog inte så roligt alltid att neka ett gäng på 10-20st fulla raggare inträde.

En historia som jag fått berättad för mej av en annan dörrvakt om Anders......vet inte hur kraftigt saltad den blivit på vägen och hur mycke som är sant.
Men Anders va ju vakt-chef på Harleys ett tag och att han inte var mycket för folk med västar(mc) va ju allmänt känt.....det gick ju inte riktigt ihop med den stilen Harleys ville ha då,att bland annat att folk med vissa västar fick företräde i kön och gick in grattis.
Vid ett tillfälle så var Harleys bokat av massa unga 18-20åriga studenter som precis gått ur skolan.
Där var även ett gäng bikers(5-6st) från ett nu väll känt mc-gäng.
Anders var där privat denna kväll och skulle gå på toaletten när han går förbi knuttarn.. som då precis slagit ner en stackars student och står och skrattar över han.
Anders går fram och säger till dom att lägga av och låta kunderna va,han går sen på dass när han sen går ut där ifrån ser han att dom slagit ner en stackare till och står å flabbar över han.
Då ska hela helvetet brytit lös och dom som känner Anders vet att han går inte att stoppa när han får ett tok-spel.
Han börjar misshandla hela gänget.......Heine som va stod i dörren den kvällen försökte gå i mellan men ska då i detta tumult som uppstod blivit slängd över bardisken av Anders.

Några dagar efter ska en vän ha ringt upp Anders och sagt att det är några mc-snubbar som är ute efter dej och har försökt få tag i din adress.
Anders skall då ha svarat att du kan lämmna ut min adress och telefonnr. eller föresten jag kan ringa upp och lämmna det själv.
Han skall då ha ringt upp biker-killarna och berättat var han bor och sagt att dom var välkommna.. men sen ändrats sej och sagt att jag kommer ut till er i stället.
Varpå han åkte ut till deras gård med en avsågad hagel-brakare....ställde sej utanför och börja skjuta i luften och skrika "kom ut då era fega jävlar!!!"
Ingen kom ut och efter ett par dar så skall Anders blivit uppringd av killarna som skulle ha sagt att "vi skulle behöva en sån kille som sej"
varpå Anders svarat "dra åt helvete"

Jag bor som sagt inte längre i Gbg och ställer mej väldigt frågande till sannings-halten i historien.....bråket på Harleys har jag hört av fler...men resten...tja..

En rolig historia är det iallafall
När jag kände Anders vägde han närmre 135kg på ca 178cm...helt fyrkantig och sjukt stark.
Har för mej att han har ett förflutet inom Amerikansk-fotboll...
han va som en jävla kanonkula då.
Citera
2009-04-21, 12:57
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David416
hittade detta i en artikel på

http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=1160

"Ett omskrivet fall där en film inspirerat till ett våldsdåd inträffade januari 1980 i Göteborg.

Förortsgänget Black Birds hade sett filmen Warriors där en av huvudpersonerna kastade en bensinbomb. Black Birds prövade detta i verkligheten och kastade en sk molotovcocktail genom fönstret på en spårvagn.

En kvinna i 37-årsåldern satt vid fönstret och skadades svårt. Hon fick brännskador över hela ansiktet och blev förtidspensionerad efter Black Birds attack."

Någon som minns dom eller?
Var tillsammans med en tjej för ett antal årsedan som nämnde något om att hon när hon bara var i två årsåldern och satt i en barnvagn, så skulle någon ha slängt in en brandbomb i spårvagnen. Hon klarade sej då någon, som även blev kraftigt bränd, hade sinnesnärvaron att slänga undan henne och vagnen.
Eftersom hon ofta ljög om saker och ting så antog jag att även detta var en fabel från hennes sida. Jag har aldrig hört talas om en sådann incident på någon spårvagn.
Men när detta plötsligt dyker upp här undrar jag om hon fan i mej inte talade sanning i alla fall..? Allt stämmer i det som står i din länk. Hon är född- 78 och bodde då i Bergsjön. Så 1980 var hon två år och det är exakt vad hon sa.
Anledningen till min skepsis över hela hon är att hon, från faderns sida tillhör en av 70-80 talets mest ökända släkt. När hennes morsa bröt med fadern skall en massa problem uppkommit och detta orsakde bla att hon levt med skyddad identitet, framtills 20 årsåldern. Det jag menar är att hon definitivt har släktdragen i generna. Allmänt lögnaktig, falsk, opålitlig och inget emot ett halvkriminellt beteende.. Hennes halvsyster som är två år äldre och hade en annan farsa var total kontrast till henne. Men med denna information från din post så tappade jag hakan och letar forfarande efter den..
Citera
2009-04-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
Anders umgicks jag med lite för en 12-15år sen....riktigt rolig jävel och trevlig.
Han va ju omskriven i div. tidningar redan på -80talet som "Benknäckarn från avenyn" efter att ha knäckt tummarna på en stor raggare om jag inte minns fel.
Nu skrattar man åt raggare.. men dom som stod i dörren på -80talet kanske mest på avenyn,minns att det inte alltid va nån barnlek när det bland annat börja flyga trätofflor i luften
Va nog inte så roligt alltid att neka ett gäng på 10-20st fulla raggare inträde.

En historia som jag fått berättad för mej av en annan dörrvakt om Anders......vet inte hur kraftigt saltad den blivit på vägen och hur mycke som är sant.
Men Anders va ju vakt-chef på Harleys ett tag och att han inte var mycket för folk med västar(mc) va ju allmänt känt.....det gick ju inte riktigt ihop med den stilen Harleys ville ha då,att bland annat att folk med vissa västar fick företräde i kön och gick in grattis.
Vid ett tillfälle så var Harleys bokat av massa unga 18-20åriga studenter som precis gått ur skolan.
Där var även ett gäng bikers(5-6st) från ett nu väll känt mc-gäng.
Anders var där privat denna kväll och skulle gå på toaletten när han går förbi knuttarn.. som då precis slagit ner en stackars student och står och skrattar över han.
Anders går fram och säger till dom att lägga av och låta kunderna va,han går sen på dass när han sen går ut där ifrån ser han att dom slagit ner en stackare till och står å flabbar över han.
Då ska hela helvetet brytit lös och dom som känner Anders vet att han går inte att stoppa när han får ett tok-spel.
Han börjar misshandla hela gänget.......Heine som va stod i dörren den kvällen försökte gå i mellan men ska då i detta tumult som uppstod blivit slängd över bardisken av Anders.

Några dagar efter ska en vän ha ringt upp Anders och sagt att det är några mc-snubbar som är ute efter dej och har försökt få tag i din adress.
Anders skall då ha svarat att du kan lämmna ut min adress och telefonnr. eller föresten jag kan ringa upp och lämmna det själv.
Han skall då ha ringt upp biker-killarna och berättat var han bor och sagt att dom var välkommna.. men sen ändrats sej och sagt att jag kommer ut till er i stället.
Varpå han åkte ut till deras gård med en avsågad hagel-brakare....ställde sej utanför och börja skjuta i luften och skrika "kom ut då era fega jävlar!!!"
Ingen kom ut och efter ett par dar så skall Anders blivit uppringd av killarna som skulle ha sagt att "vi skulle behöva en sån kille som sej"
varpå Anders svarat "dra åt helvete"

Jag bor som sagt inte längre i Gbg och ställer mej väldigt frågande till sannings-halten i historien.....bråket på Harleys har jag hört av fler...men resten...tja..

En rolig historia är det iallafall
När jag kände Anders vägde han närmre 135kg på ca 178cm...helt fyrkantig och sjukt stark.
Har för mej att han har ett förflutet inom Amerikansk-fotboll...
han va som en jävla kanonkula då.

Faktiskt sant, det har jag hört från många källor. Det var dom berömda i gunnilse som fick besök
Citera
2009-04-21, 16:41
Bannlyst
Citat:
Inen fara! Kul när du jobbade på LH. Aldrig bott där men vet mkt, för mkt!

Ja, det finns en hel tråd om LH såg jag. Men den undviker jag direkt av förklarliga skäl eftersom informationen milt sagt är extremt känslig.
Men LH finns och verkar fortfarande, rätt otroligt faktiskt. Jag kommer aldrig att sätta min fot där igen, droger, våld och kriminalitet har jag fått nog av.
Citera
2009-04-21, 20:36
Bannlyst
Ja känner Anders så väl så jag pratar med han imorgon om han är ledig, så kommer den rätta versionen av vad som hände.
Citera
2009-04-21, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 414
Faktiskt sant, det har jag hört från många källor. Det var dom berömda i gunnilse som fick besök

Du skall prata med källan inte med källor som skarvar.

mvh snorig
Citera
2009-04-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ja känner Anders så väl så jag pratar med han imorgon om han är ledig, så kommer den rätta versionen av vad som hände.
Nja, det är väl snarare Anders version som kommer då

Förövrigt så kan jag ju instämma med att Anders är ingen man vill bråka med.
Jag har snackat mycket med Anders och han är jävligt trevlig om man är trevlig mot honom, är man inte det så kan Anders övertala en ganska snabbt att bli det

Anders jobbade på Nutrition outlet i kungsbacka och stod även i butiken på kungsgatan ett tag, nu är ingen av butikerna kvar... Norrmannen som ägde butikerna hade skulder och tydligen mäktiga fiender, han försvann.
Citera
2009-04-21, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson
Nja, det är väl snarare Anders version som kommer då

Förövrigt så kan jag ju instämma med att Anders är ingen man vill bråka med.
Jag har snackat mycket med Anders och han är jävligt trevlig om man är trevlig mot honom, är man inte det så kan Anders övertala en ganska snabbt att bli det

Anders jobbade på Nutrition outlet i kungsbacka och stod även i butiken på kungsgatan ett tag, nu är ingen av butikerna kvar... Norrmannen som ägde butikerna hade skulder och tydligen mäktiga fiender, han försvann.

Klart det är Anders version som kommer , de är en av mina gamla vänner, då borde du veta var han jobbar nu. Inte var han har jobbat! ointressant!

har aldrig skrivit något annat än Anders version den sanna! Vi surrar ofta med varann! så kyl ner dig.
Citera
2009-04-21, 23:15
Medlem
Citat:
Klart det är Anders version som kommer , de är en av mina gamla vänner, då borde du veta var han jobbar nu. Inte var han har jobbat! ointressant!

har aldrig skrivit något annat än Anders version den sanna! Vi surrar ofta med varann! så kyl ner dig.
Ointressant? Vem fan är du att avgöra vad som är intressant och ointressant i en skvallertråd? Du hade ju inte speciellt mycket info om Tommy snackegubbe där, du brukar alltid avsluta dina inlägg med "mer info kommer" men det kommer aldrig mer info, finns många exempel på det, så du ska vara tyst!

Jag vet mycket väl vad Anders gör och inte gör nu, men det tänker jag inte skriva, vill du skriva det så varsågod.
Citera
2009-04-21, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson
Ointressant? Vem fan är du att avgöra vad som är intressant och ointressant i en skvallertråd? Du hade ju inte speciellt mycket info om Tommy snackegubbe där, du brukar alltid avsluta dina inlägg med "mer info kommer" men det kommer aldrig mer info, finns många exempel på det, så du ska vara tyst!

Jag vet mycket väl vad Anders gör och inte gör nu, men det tänker jag inte skriva, vill du skriva det så varsågod.

vilken Tommy?? och du blir bara anmält stup i kvarten, infot kommer med PM till dom som skall ha det inte du! Snack du vet inte var anders jobbar. snurrpelle, om du menar T Rosen så skriver många det skall skrivas. c- pojkar är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in