Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-04, 23:03
Bannlyst
Bluetramp

Menar du när du skrev lång-ola, istället ola med benen, fylleben i tidig ålder, olskroken med omnejd, bergströmare, kallas av oss då ola med benen, runt 55 år??
Citera
2008-07-05, 00:09
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Menar du när du skrev lång-ola, istället ola med benen, fylleben i tidig ålder, olskroken med omnejd, bergströmare, kallas av oss då ola med benen, runt 55 år??

Helt rätt ! Tror han bodde Gårda/Överås etc. Har ett svagt minne av att han fick ett barn ihop med Eva Magnusson ?
Citera
2008-07-05, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Helt rätt ! Tror han bodde Gårda/Överås etc. Har ett svagt minne av att han fick ett barn ihop med Eva Magnusson ?

Stämmer bra det, förstod nästan att du menade ola, en mkt snäll kille, maria tror jag tjejen heter, som han fick med henne. larry lindgren och eva var ihop ett bra tag, sedan fick väl Ingemar sandberg en med henne, då bodde hon på ånesvägen nu hammarkullen. han bor där du säger någonstans, alltid gjort.
ha det!
Citera
2008-07-05, 17:27
Medlem
Citat:
Men att Det var Tommy Magnusson som var den skyldige i östra kyrogården råder väl ingen tvekan om, men så svårt är bevisläget ibland, varför var han där i backarna annars, inte hans område för att sno en cykel....... polisen hade ej sista puzzelbiten......men visst var det han......
Råkar du möjligtvis veta vilken tid på kvällen/natten han försökte knycka cykeln?
Citera
2008-07-05, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Råkar du möjligtvis veta vilken tid på kvällen/natten han försökte knycka cykeln?

Ja det var ju en lustig fråga, läs FU, egna ord. Men han har bytt namn igen nu Salenqvist....Nej förresten han har ju bytt igen. Du kan ju söka upp han vid olskorken. kan vara där och rådgöra om cykeln.Om det var dam eller herr!

Hela släkten (den yngre) verkar byta namn ideligen, varför tror du?? ja en koppel efter sig jämt, speciellt sista året.
Sett dessa gossar växa upp sen 70 talet början. Och vad säger man om denna man......Valross!
Citera
2008-07-05, 18:55
Bannlyst
Bloodust

Citat:

Att du ens kan med och ställa en sådan idiotfråga om en riktig galning, som tyvärr nu är ingenting. På 70-talet slog jag han sönder och samman flertal ggr, jag var äldre och mkt starkare än denna Tommy Salenkvist med åter nytt namn.....kommer sen. När han sprang uppe i Hammarkullen och läs hans brottslista så förstår du säkert varför fanstyget är så hatad, dom anfaller i flock dessa rädda pojkar.
Numera är dom så fega så dom gölmmer sig, eller byter namn titt som tätt, ser att det är ditt 6 inlägg. Någon polare till dom eller en av dessa.

Vad gjorde bror hans i hjälbo med bilen, som dök utför stupet, vem satt vid ratten, hur gick det med di övriga. Mer intressant än denna fjant.
Citera
2008-07-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ja det var ju en lustig fråga, läs FU, egna ord. Men han har bytt namn igen nu Salenqvist....Nej förresten han har ju bytt igen. Du kan ju söka upp han vid olskorken. kan vara där och rådgöra om cykeln.Om det var dam eller herr!
Jag bor ungefär 125 mil från Göteborg, tror inte att jag har någon större lust att åka dit och fråga honom. Tack för ett oerhört trevligt svar förresten.
Citera
2008-07-05, 19:57
Bannlyst
Citat:
Jag bor ungefär 125 mil från Göteborg, tror inte att jag har någon större lust att åka dit och fråga honom. Tack för ett oerhört trevligt svar förresten.

Jaha du jag tänkte det var någon ny som kom och var en av Tommys kamrater, äh förresten han har ju inga! Så svaret var lite bitskt, hoppas du ursäkta det.

ha det gott!
Citera
2008-07-05, 20:12
Medlem
Citat:
Stämmer bra det, förstod nästan att du menade ola, en mkt snäll kille, maria tror jag tjejen heter, som han fick med henne. larry lindgren och eva var ihop ett bra tag, sedan fick väl Ingemar sandberg en med henne, då bodde hon på ånesvägen nu hammarkullen. han bor där du säger någonstans, alltid gjort.
ha det!

Hej snorig, jag har luskat reda på att Evas och Ingemars avkomma nu lagt till sig med det eminenta dubbelnamnet Sandberg Lindqvist he-he. Bor mycket riktigt med mamma Eva i Hammarkullen (mamma Eva har förresten skyddad identitet), pappa Ingemar är dock skriven på en adress i Gamlestan.... Har du nån teori om var namnet Lindqvist kommer från ?

mvh N
Citera
2008-07-05, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Hej snorig, jag har luskat reda på att Evas och Ingemars avkomma nu lagt till sig med det eminenta dubbelnamnet Sandberg Lindqvist he-he. Bor mycket riktigt med mamma Eva i Hammarkullen (mamma Eva har förresten skyddad identitet), pappa Ingemar är dock skriven på en adress i Gamlestan.... Har du nån teori om var namnet Lindqvist kommer från ?

mvh N

He he, jasså ja lindqvist är ju ett neutralt namn, så varför inte. Men var det kommer ifrån vet jag ej, ingen i svängen heter så.

Skyddad id. ja kanske behövs, Ingemar känner jag sen tidiga 70-talet sen har han väl åkt in och ut hela livet. Har en syrra vars namn jag ej kommer på.
En bra kille var det då och under dom gånger jag träffar honom.

Bilen som kördes av vägen och en skadades svårt och kanske aldrig mer vaknar. 2 i baksätet var välkända figurer, Kenny A. behövs inte sägas mer.

Nu har även namnbytet drabbat patrik Salenkvist. Som nu tagit namnet Lenny Örtenbring! ja säger då det, undra hur många namn dom nu avverkat, ja det finns fler. har väl med hans konstig sätt att framföra fordon på!

Finns det något namn kvar att få?????
Citera
2008-07-05, 21:03
Bannlyst
Bilfärder!

Tycks vara ett stort intresse bilar oxå för denna släkt. Men tyvärr svårt att hålla dom på vägen, tycks vara svårare. Brukar ofta hamna där dom inte skall
hamna.....med tragiska följder som efterspel.

Dom är tydligen överallt sista 20 åren med många galenskaper på sitt samvete.

Men att skylla sista dikeskörningen på någon klubb, som mixtrat med bilen är väl och ta i.....eller hur patrik?? kenny??? står i tid. längre in i tråden. Undra vad dom säger? kanske därav namnbytet?? vad vet jag........
Citera
2008-07-05, 21:35
Medlem
Citat:
He he, jasså ja lindqvist är ju ett neutralt namn, så varför inte. Men var det kommer ifrån vet jag ej, ingen i svängen heter så.

Skyddad id. ja kanske behövs, Ingemar känner jag sen tidiga 70-talet sen har han väl åkt in och ut hela livet. Har en syrra vars namn jag ej kommer på.
En bra kille var det då och under dom gånger jag träffar honom.

Bilen som kördes av vägen och en skadades svårt och kanske aldrig mer vaknar. 2 i baksätet var välkända figurer, Kenny A. behövs inte sägas mer.

Nu har även namnbytet drabbat patrik Salenkvist. Som nu tagit namnet Lenny Örtenbring! ja säger då det, undra hur många namn dom nu avverkat, ja det finns fler. har väl med hans konstig sätt att framföra fordon på!

Finns det något namn kvar att få?????

Hehe, det finns en Lena med efternamn Lindqvist på samma adress i Hammarkullen som Sandbergs grabb bor på, kan denna person ha nåt med vår kändis Eva att göra? I så fall har vi ännu ett namnbyte

Citat:
Tycks vara ett stort intresse bilar oxå för denna släkt. Men tyvärr svårt att hålla dom på vägen, tycks vara svårare. Brukar ofta hamna där dom inte skall
hamna.....med tragiska följder som efterspel.

Dom är tydligen överallt sista 20 åren med många galenskaper på sitt samvete.

Men att skylla sista dikeskörningen på någon klubb, som mixtrat med bilen är väl och ta i.....eller hur patrik?? kenny??? står i tid. längre in i tråden. Undra vad dom säger? kanske därav namnbytet?? vad vet jag........

Var det den olyckan med BMW´n som voltade i 150 knyck i rondellen mot Angered C. du syftar på eller är det nån annan ? Länka gärna till denna händelse.
mvh N
Senast redigerad av Nattvandraren 2008-07-05 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in