2010-10-21, 02:22
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Ja,han bodde väl först på Lilliegatan i Lunden. Som ligger i närheten av Räntmästaregatan, han stack ner en tant vet jag när han var påverkad omkring 79-80 !

Stämmer, skedde nära Redbergsgården/Sankt Paulikyrkan om jag minns rätt. Hade en bror som hette Janne Friberg (avliden) oxå. Har inte hört något om honom på många år. Ska kolla när jag träffar nån som kan veta. Tror de hade en syster oxå, som hängde på Kortedala Torg, vann 1 miljon på penninglott o gick till affärerna på torget o delade ut pengar o sa: Här får ni tillbaka det jag stulit av er.... Blev nykter o flyttade till Bohus. (avliden) Var med det TV program Janne Josefsson gjorde om gänget vid Kortedala Torg.
Citera
2010-10-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Stämmer, skedde nära Redbergsgården/Sankt Paulikyrkan om jag minns rätt. Hade en bror som hette Janne Friberg (avliden) oxå. Har inte hört något om honom på många år. Ska kolla när jag träffar nån som kan veta. Tror de hade en syster oxå, som hängde på Kortedala Torg, vann 1 miljon på penninglott o gick till affärerna på torget o delade ut pengar o sa: Här får ni tillbaka det jag stulit av er.... Blev nykter o flyttade till Bohus. (avliden) Var med det TV program Janne Josefsson gjorde om gänget vid Kortedala Torg.

Ja det inslaget minns jag,hon bjöd väl Kortedala torgs A-lag på sprit också för vinsten ?!
Vet man hur Anders Friberg dog ?
Citera
2010-10-22, 01:31
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Ja det inslaget minns jag,hon bjöd väl Kortedala torgs A-lag på sprit också för vinsten ?!
Vet man hur Anders Friberg dog ?

Hör jag något så skriver jag en rad här. Modern hade ingen direkt tur i livet med sina barn, minns att hon polade med en som blev ihjälsparkad av en klassikt galning från Lunden "Bertil Rövarn" oxå.....
Citera
2010-11-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtender
Raoul Vallejiio (osäker på stavningen) bror med rafael honom dränkte dom ju tydligen i spanien någon som har mer info om det ? jag vet mer men vill ha det bekräftat.

Är Raoul mörk (nästan neger), bra form för sin ålder, labil och pratglad? Om vi nu tänker på samma lirare, höll han på mycket med kampsport och bodybuilding?
Citera
2010-11-16, 15:52
Medlem
ak4789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.B
Då måste du veta vem Kenta, "Lill-Apa" och Ronny var?... Vet du vad Kenta gör efter senaste mordet? Eller vet du vad "Lill-Apa" gör nu för tiden efter sitt deltagande vid Gamlestadsmorden?

Menar du Kenta från frölunda? har en lillebror som heter Anders?
Citera
2010-11-16, 22:24
Medlem
andyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achtungminen
Nån som minns namnet på han som snuten sköt inne i Nordstan??
Runt 95-96 vid gamla McDonalds Express nedanför biljarden på dagtid, 3-tiden kanske.
Satt vid ett av borden där med min guss och han drog tjuring när bedron skulle gripa honom, han stod max 5 meter framför oss med kniven bakom ryggen och lockade på snuten med vänsterhanden och verbalt medans dom körde "visa andra handen" visan, han var synnerligen påtänd på tjack + antagligen kryddat med nåt, benzo kanske.
Dom höll på så i kanske 3-4 minuter sen gjorde han ett utfall och då sköt dom honom i magtrakten, han fick ligga där på golvet och sprattla och skrika i säkert 12-15 minuter innan ambulansen kom.
Måste vart en lokal förmåga, nån som minns vem?

Du var där med Nico Öberg va?
Citera
2010-11-18, 02:54
Medlem
Är det någon som kommer ihåg yx-Robban som ofta höll till på Andralånggatan?
Citera
2010-11-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Vad hande med hans uberfeta polare Jorra? Drog inte han till Panama?

Jorra drog till Panama pga att snuten var för mycket på honom kan jag tänka mig.
Citera
2010-11-25, 16:59
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostressflippad
Är Raoul mörk (nästan neger), bra form för sin ålder, labil och pratglad? Om vi nu tänker på samma lirare, höll han på mycket med kampsport och bodybuilding?

Du tänker på Raoul G**h. Han är indier.
Citera
2010-11-27, 17:22
Medlem
Backstabbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itk70
krogen låg på 3 våningen ,man gick upp en trappa från andra våningen
ungefär där wettergrens ligger idag, den hette FRÖLUNDA KROG

FEL FEL FEL eller nja inte helt rätt, men nästan!

På bilden http://blog.thirdphaze.com/uploaded_...bg4-763535.jpg
kan man se att det står Bar & restaurang till vänster i bild.

Hela den våningen bakom glaset tillhörde FRÖLUNDA KROG, från vänster till höger!
Spiral trappan ledde upp till garderoben som låg alldeles till höger efter entrén, mitt imot dassen.

Man hade insläppet i gatuplan vid glasdörrarna på mittenvåningen (höger sida)
då det allt som oftast råkade falla folk över räket vid trängsel i kön.

"STAMGÄST!"
Citera
2010-11-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backstabbed
FEL FEL FEL eller nja inte helt rätt, men nästan!

På bilden http://blog.thirdphaze.com/uploaded_...bg4-763535.jpg
kan man se att det står Bar & restaurang till vänster i bild.

Hela den våningen bakom glaset tillhörde FRÖLUNDA KROG, från vänster till höger!
Spiral trappan ledde upp till garderoben som låg alldeles till höger efter entrén, mitt imot dassen.

Man hade insläppet i gatuplan vid glasdörrarna på mittenvåningen (höger sida)
då det allt som oftast råkade falla folk över räket vid trängsel i kön.

"STAMGÄST!"

Nu får inte jag fram någon bild på din länk men här är en bild http://frolundavykort.se/Frolundator...lundaTorg.html
Citera
2011-01-03, 17:49
Medlem
afghans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matapan
Är det någon som vet något om den totalt galne finnen som bodde några år i Kobbegården (Askim). Einar Lindholm Var eller är hans namn ? Det var han och några till som tände eld på åsnan (Pontus?) med nåt explosivt lösningsmedel han hade snott från sitt jobb på Billes tryckeri i Högsbo (åsnan Pontus bet honom när han matade honom ngn vecka tidigare)

Har för mig att han eldade upp den för att den bet "Polacken" i handen. De två hänge ihop ganska mycket under den tiden. Vad som hänt Einar vet jag icke - men kommer ihåg hur vi spela flipper i hans lägenhet, drack hembränt och levde rövare. Totalt galen människa på den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in