2021-07-15, 13:15
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKoopa
Lever din kusin MM fortfarande? Hur gick det för honom i livet? Kul att du lever!
Ja, verkar ha blivit religös…
Citera
2021-07-26, 16:57
Medlem
StigHails avatar
https://youtu.be/NhizSsk6x_w

Neger Pierre nämns ju en hel del i denna tråden, här snackar han en stund om hur det va och växa upp i Tynnered på 80 talet.
Citera
2021-08-10, 21:20
Medlem
Har hört en del roliga storys om d*niel sundstr*m, bilstölder å smasch mm, nån som har nått kul å berätta?
Citera
2021-08-13, 12:45
Medlem
LarryKoopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoruggla777
Har hört en del roliga storys om d*niel sundstr*m, bilstölder å smasch mm, nån som har nått kul å berätta?
Lyssna på podden Krull & Kriminell, där berättar han själv många rövarhistorier.
Citera
2021-08-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsbus
Dom hette Metal Warriors och höll till i 5an, Östra Nordstan mitten 80 talet. Har kort på den första prov tygbiten som J. P skrev namnet Metal Warriors på. Ska försöka lägga in den om det går

Tjenare.
Man Hörde nåt om warriors från Fröluna med västar 80-90tal. Samma?
Film inspirerade eller?
Lite mer info?
Citera
2021-08-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexochost
Tidigt 90 tal och jag gick i högstadiet och blev invigd i kickers världen runt valand. Mkt fokus på hur högt någon kunde sparka,

Costa från Kålltorp minns jag, hörde alltid ryktet att han körde sin morsa till soc i en stulen bil när han gick på högstadiet, jag är ett par år yngre så det är garanterat en vandringssägen men historien är

Martin Parrachione? minns att han stack en kniv i röven på en kille på det discot i lisebergshallen som direktsändes i öppna kanalen, ingen som har det bandat på VHS?
Han var en riktigt seg kille som aldrig gav sig i ett bråk. Finsk-Italiensk härkomst, känns rätt givet att man måste bli buse med de generna.

Umit, Han med Ögonen, ingen farlig kille men en kändis

Fjant? kommer inte ihåg mer än så, tror han var från mölndal eller guldheden? Slog ner en polare till mig på 5ans spårvagn när vi var på väg mot liseberg, riktig tjyvsmäll, precis när dörrarna skulle stängas, han hoppade av. tror han gjorde så några gånger för mycket och var tvungen att ligga lågt efter det.

Costa blev mördad vid höghusen i Partille för några årsen on jag minns rätt. tror det finns en tråd. Han var tokig i mopeder o cross på slutet 80 början 90. Och gillade allt med motor. Så om han körde morsan med stulen bil kan det mycket väl stämma.

Martin P. Mycket riktigt det med dolk i röva.
Hehe intressant on det fanns video.
Och oja. gav sig aldrig och rapp i nävarna.
Tror han flyttade ett tag. Och har nog lugnat ner sig körde mma osv.
(För 10-15 årsen iallafall.)
Personligen tyckte jag han var ödmjuk och lojal på 90-talet.

Ymit med ögonen minns jag väl.
han skratta o va glad dom gångerna man träffa på han.

Fjant. Var det han med paschfrillan?
Sprang mycket på liseberg o i femman?
Citera
2021-10-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
https://youtu.be/NhizSsk6x_w

Neger Pierre nämns ju en hel del i denna tråden, här snackar han en stund om hur det va och växa upp i Tynnered på 80 talet.

Han undvek att berätta vad det var som gick snett.
Citera
2021-10-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BULTA
Tänkte på bulgaren.....som jag nämde tidigare.
Han som bjöd hem yngre damer och bjöd på groggar med både det ena å andra i (sent-90tal)
En tjej anmälde han sen dök det upp ett antal andra också plötsligt....
Åkte väll för 9 våldtäkter om jag inte minns fel..stor i grej i massmedia.....han blev dömd till sluten psykvård i nått år.
Har en bekant som va å hälsa på han där.....han satt då och limma bords-flaggstänger i trä.....
en bottenplatta med ett hål i där flaggstången skulle limmas fast och sen en flagga på toppen...
Ett jätte fint pyssel som säkert får en dömd sexbrottsling på andra tankar
Han är nog strax över 50 nu..har för mej att han hade garderoben+vakten på Casa och Terassen i Mölndal+några andra ställen på 80-talet.

Han åkte dit för två stycken.
Det blev grov våldtäkt och tre år fängelse med utvisning i tingsrätten men i hovrätten blev det psykiatrisk vård samt att utvisningen hävdes med tanke på att han har (hade) flera barn i Sverige.
Han erkände våldtäkt och till slut fick han väl också vad han förtjänade när han dog av hjärtstillestånd på yaki da. Hemskt dock att dess förr innan dog hans 19 åriga son i överdos i gamlestan och sen den 19 åringens mamma ”Ditte ? Hennes nya dotter blev påkörd 1 år gammal😔 ,
sen sa alex adjöken! Han skulle ju gått först av alla!!
Citera
2021-10-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lordagsklubben1987
Det blev grov våldtäkt och tre år fängelse med utvisning i tingsrätten men i hovrätten blev det psykiatrisk vård samt att utvisningen hävdes med tanke på att han har (hade) flera barn i Sverige.
Han erkände våldtäkt och till slut fick han väl också vad han förtjänade när han dog av hjärtstillestånd på yaki da. Hemskt dock att dess förr innan dog hans 19 åriga son i överdos i gamlestan och sen den 19 åringens mamma ”Ditte ? Hennes nya dotter blev påkörd 1 år gammal😔 ,
Oj vad alla dör.
Att Juliano Andersson hade dött visste jag. Alex bulgaren skrev mycket om detta på sin fejja.
Att Julianos mamma också är död visste jag inte men förvånar mig ej då jag tror hon var missbrukare. När dog hon och hette hon inte nåt med Andersson fast jag tror att hon var halvbrassilianska?
https://www.facebook.com/alex.gwpersson
Citera
2021-10-13, 22:51
Medlem
Citat:
Och att Julianos lillasyster blev påkörd på 45:an fanns det väl en tråd om här på Flashback, nån som hittar den? Men jag är rätt säker på att hon var äldre än 1 år, kanske 3-4 år, nåt sånt. Men vad hette mamman?
Vill minnas att mamman hette Souza men även Andersson. Hade brassiliansk/svensk bakgrund som sagt. Nån som minns namnet?
Senast redigerad av 80talaren 2021-10-13 kl. 23:06.
Citera
2021-10-14, 01:24
Medlem
Citat:

Felformulerat av mig! Mamman är inte död.
Alex dog.
Juliano dog.
Mercedes dog.

Ditte lever.
Citera
2021-10-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Och att Julianos lillasyster blev påkörd på 45:an fanns det väl en tråd om här på Flashback, nån som hittar den? Men jag är rätt säker på att hon var äldre än 1 år, kanske 3-4 år, nåt sånt. Men vad hette mamman?
Vill minnas att mamman hette Souza men även Andersson. Hade brassiliansk/svensk bakgrund som sagt. Nån som minns namnet?

Ditte (men var dom inte halvcolombianer?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in