Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-07-10, 11:46
  #1
Avstängd
Cola Maradonas avatar
Har med stort nöje följt tråden om kriminella kändisar i Stockholm och deras öden så jag tänkte att vi kör igång en om Göteborg.

Vart tog alla kriminella dörrvakter vägen som stod på Avenyn på 80 och 90 talet.
Citera
2007-07-10, 11:55
  #2
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Har med stort nöje följt tråden om kriminella kändisar i Stockholm och deras öden så jag tänkte att vi kör igång en om Göteborg.

Vart tog alla kriminella dörrvakter vägen som stod på Avenyn på 80 och 90 talet.

Dom är utbytta mot nya kriminella.
Citera
2007-07-10, 12:01
  #3
Medlem
Moonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Har med stort nöje följt tråden om kriminella kändisar i Stockholm och deras öden så jag tänkte att vi kör igång en om Göteborg.

Vart tog alla kriminella dörrvakter vägen som stod på Avenyn på 80 och 90 talet.

Många har skaffat familj och lugnat ner sig, andra har blivit mördade, kristna, bikers, företagare, you name it..

Är det nån speciell du tänker på?
Citera
2007-07-10, 14:27
  #4
Medlem
Hmm träffade för länge sedan Jack Lindal enligt min kompis skulle han vara kung i 5 ans park ..
Citera
2007-07-10, 20:32
  #5
Avstängd
Cola Maradonas avatar
Ja ska se vilka namn man kommer ihåg

Stefan Nentis- Greken
Jonas Franzen - jobbade på New Yaki
Dabrim - casa portugesa
Frank Ahlbom - garage
Jabir - casa portugesa
Lener - drev något hem för kriminella tror jag
Krister Kamp
Saban -
Lucy - negern
Jani finnen
Tony Montana - libanesen
Sharbel - libanes


det var väl ett par stycken som man minns
Citera
2007-07-10, 21:15
  #6
Medlem
Neger - pierre ?

Familjen Mgnusson ?
Citera
2007-07-10, 21:48
  #7
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Neger - pierre ?

Familjen Mgnusson ?

Magnusson finns kvar men några i familjen har bytt namn.
Citera
2007-07-10, 22:34
  #8
Avstängd
Cola Maradonas avatar
N

Magnus Magnusson är nog ute och röjer fortfarande när han inte sitter :-(

Neger Pierre var det han negern som var skinhead från frölunda
Citera
2007-07-10, 22:53
  #9
Medlem
punksvins avatar
I början/mitten av 90 talet vistades jag en hel del i Mölndal. Där pratades det en hel del bland oss kids (10-12 år ca.) om någon Peter Apa, förmodligen från mölndalsområdet, dock ej säker.
Nu har jag ingen som helst aning om detta bara var en lokal gangster eller en kille värd en plats i tråden men det skulle vara kul att få lite info i detta ämne.
Jag minns att jag jag träffade killen nångång, han kan ha vart runt 18-20 år och jag 13-14, han såg rätt så härjad och kanske lite smågalen ut. I alla fall för mig som är uppvuxen i ett svensson-villaområde på den småländska landsbygden.

Vidare pratades det också om ett gäng som hette YCG, undrar om det inte kan ha stått för young criminal gangsters, samt en kille som hette Elgh i efternamn. Återigen är frågan den samma här, var det riktiga kriminella eller regerade dom bara sin gård?

En fråga om Neger-Pierre till slut, var han bara skinhead eller var det ett nazi-skin?
Citera
2007-07-10, 23:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
I början/mitten av 90 talet vistades jag en hel del i Mölndal. Där pratades det en hel del bland oss kids (10-12 år ca.) om någon Peter Apa, förmodligen från mölndalsområdet, dock ej säker.
Nu har jag ingen som helst aning om detta bara var en lokal gangster eller en kille värd en plats i tråden men det skulle vara kul att få lite info i detta ämne.
Jag minns att jag jag träffade killen nångång, han kan ha vart runt 18-20 år och jag 13-14, han såg rätt så härjad och kanske lite smågalen ut. I alla fall för mig som är uppvuxen i ett svensson-villaområde på den småländska landsbygden.

Vidare pratades det också om ett gäng som hette YCG, undrar om det inte kan ha stått för young criminal gangsters, samt en kille som hette Elgh i efternamn. Återigen är frågan den samma här, var det riktiga kriminella eller regerade dom bara sin gård?

En fråga om Neger-Pierre till slut, var han bara skinhead eller var det ett nazi-skin?


Nazi-skin var han , änna det som var det skumma
Citera
2007-07-10, 23:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Vidare pratades det också om ett gäng som hette YCG, undrar om det inte kan ha stått för young criminal gangsters, samt en kille som hette Elgh i efternamn. Återigen är frågan den samma här, var det riktiga kriminella eller regerade dom bara sin gård?

Är inte YCG IFK Göteborgs yngsta kategori C-supportrar? Wisemen - GYD - YCG va?
Citera
2007-07-10, 23:19
  #12
Medlem
punksvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnie
Nazi-skin var han , änna det som var det skumma

hehe, jo det är ju inte helt logiskt, det ryktades om att han steriliserat sig för att få vara med dom rakade killarna och leka.
Anledningen att jag frågade var att i dom kretsarna jag umgicks på den tiden var skinhead = nasse, och ja tror inte ens nångon visste att det fanns "andra" skinheads.

Tack för svar iaf!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback