2009-04-08, 23:44
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Matin lever!

MARTIN SANDELL från Kärra dog i till följd av en ordentlig tablettöverdos i början på Mars- 07! Han var en god vän till mej och han dog i sin säng, ensam, i sin lägenhet på Bancogatan i Högsbo, 25 år gammal. Kallades också "skandal", umgick flitigt i kärra kretsen, som bla var med i dokumänteren"Jag vill inte leva detta liv", som sändes i SVT förra söndagen. Led fruktansvärt pga en ryggskada, vilket medförde att han hade ett berg av mediciner, fentanylplåster, dexoprofen, dolcontin.. plus väldigt ofta gobbad. Om det var medvetet självmord eller inte spelar inte så stor roll, han ville ändå inte leva, hade tappat gnistan

Nej, han har aldrig varit en kriminell "värsting", snarare en väldigt snäll kille som mådde jävligt dåligt och som många utnyttjade.
Han har aldrig heller varit en fighter. Han visste inte hur man slogs, han var för snäll för sånt. Dock så fanns det många av den varianten i bekantskapskretsen.
Citera
2009-04-08, 23:56
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Daniel sköt Aran sägs det, Jonas var med, Aran hade blåst fel folk på pengar och det uppskattades inte!

Mordet på Daniel kom som en hämnd, men vem som sköt Daniel snackas det inte om på gatan, jag vet ju att Arans bror gick runt och frågade vem som hade skjutit Aran, bland annat frågade han mig om jag visste vem det var... Anledningen till att folk snackar om Daniel och Bakali, är för att de båda satt misstänkta för mordet på Aran, annars hade de inte heller snackat om det. Eftersom jag känner både Bakali och kände Daniel, så kan jag med säkerhet säga att Daniel var den mest psykopatiska personen av dem båda och förmodligen också den som sköt Aran. Finns ju en anledning till Att Jonas Bakali fortfarande lever

Det är nog ganska känt att det var Aidin (stavning), dvs Arons storebror som låg bakom hämnden
Citera
2009-04-09, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av botten e nådd
MARTIN SANDELL från Kärra dog i till följd av en ordentlig tablettöverdos i början på Mars- 07! Han var en god vän till mej och han dog i sin säng, ensam, i sin lägenhet på Bancogatan i Högsbo, 25 år gammal. Kallades också "skandal", umgick flitigt i kärra kretsen, som bla var med i dokumänteren"Jag vill inte leva detta liv", som sändes i SVT förra söndagen. Led fruktansvärt pga en ryggskada, vilket medförde att han hade ett berg av mediciner, fentanylplåster, dexoprofen, dolcontin.. plus väldigt ofta gobbad. Om det var medvetet självmord eller inte spelar inte så stor roll, han ville ändå inte leva, hade tappat gnistan

Nej, han har aldrig varit en kriminell "värsting", snarare en väldigt snäll kille som mådde jävligt dåligt och som många utnyttjade.
Han har aldrig heller varit en fighter. Han visste inte hur man slogs, han var för snäll för sånt. Dock så fanns det många av den varianten i bekantskapskretsen.
Det var den killen jag kände, vi gick utbildningar tillsammans 2002-2003. Trevlig och social kille som man hade svårt att tro att han hade problem, då...
Citera
2009-04-09, 00:09
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Det var den killen jag kände, vi gick utbildningar tillsammans 2002-2003. Trevlig och social kille som man hade svårt att tro att han hade problem, då...

Problemen tog fart ordentligt efter -03..
Jävligt tragiskt.. Men han har det bättre nu.
Senast redigerad av botten e nådd 2009-04-09 kl. 00:11.
Citera
2009-04-09, 05:27
Bannlyst
Citat:

Viste inte att martin har gått bort, en ung pojk som opererades i varberg p-g-a
ryggskada, en trevlig ung pojk, umgicks med bsk-are, var hemma hos han flera ggr, gick då på kryckor. och var som en sade mkt snäll, låg inne för överdos av tiparol. innan han opererades. det rände alla sorers bsk-are hemma hos honom under den tid jag hjälpte honom, han var för snäll, tappade livsgnisan som en sade. otroligt mkt tekniska prylar hemma i högsbo-
Saknar honom den unge killen mkt, visste inte att han gott bort. han var fastighetskötare före ryggskadan. vila i frid Martin! vill inte skriva mer om han!
Senast redigerad av snorig 2009-04-09 kl. 05:31.
Citera
2009-04-09, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Guappo
Katten dog av hjärtinfarkt i Phuket Thailand och begravdes här hemma, Han hade ett par krogar och ett hotell där nere, han var en rolig jäver RIP

Konstigt att det är så många falanger med business i Thailand som dör av härtproblem, misstankar har funnits att brudarna lägger något i drinken som utlöser härtinfarkt, vad vet jag. RIP i vilket fall som helst

Lucy hällde ju ättika i halsen på en ettårig flicka för att hon skrek så mycket och han pundade ihop med hennes morsa, Han fick megabonk på kåken av Clark Olofsson och gänget och hmandae på intensiven ett längre tag.

Var en av Göteborgs bästa fighters på sin tid och en språkbegåvning, tyvärr så började han som många andra med horset och sedan gick det utför...

Ja, det stämmer. Han bodde på Lundby Hotell för ett par år sedan, när jag jobbade som vakt där. Jag hamnade i fight med honom vid ett tillfälle när han försökte sälja smack på hotellet - utan "tillstånd". Han var rätt vek då och jag kastade upp honom snabbt mot en vägg, han vet ju vem jag var också, och jag hade en enorm backning också i värsta fall. Många har tydligen varit rätt rädda för den negern förr, så jag bara väntade på min chans. Känner hans lillebror Bebbo också. Såg losi utanför frälsis i somras, snackade med honom. Jag hade med mig min unge, och han skrattade när han såg mig. Om du nu också har lagt av så får jag nog också göra det. Jag är så jävla trött på all skit nu så jag slår annars nog ihjäl någon snart, det känns så, jag har håller på att bli galen, sa han.
Det var änna tragiskt och se han utanför frälsis, bland alkisarna där.
Vad ska man säga?
Citera
2009-04-09, 09:21
Bannlyst
Dessutom så stavades inte hans namn "Lucy", det stavades "Losi".
Och han var inte neger utan mulatt, och växte upp på sommarvädersgatan i biskopsgården. Jag såg han ofta när jag var liten. Jag bodde på sommarvädersgatan. Losi, saban, bebbo, eddi öberg, pelle blucher, harri nemienen osv var ju ett ökänt gäng för oss som var typ 5-10 år yngre.
Senast redigerad av PanamaxSun 2009-04-09 kl. 09:23.
Citera
2009-04-09, 10:05
Bannlyst
Citat:
Vill bara nämna några namn och undrar vart dom är nu: Stefan och Tomas Beckstedt, Krister Kamp, Dennis Mod, Peter Swärd(Keegan), Mikael Ramirez(Raggan), Tomas Nilsson, Orhan(Hulken). Maria Karlsson(Knullträ), Susanne Eriksson(Knullträs syster), Tina Svensson. Peter Claesson , betydligt äldre än de andra borde närma sig sextio nu.
Ok Persa Dimblad också, halv filippinare.

Krister Kamp kommer jag ihåg. Han brukade slåss på blåvitts matcher. Jag följde efter honom en gång när vi jagade aik-asen till centralstation. Det var han som ledde jakten. Fy fan va kul det var. Han var en hjälte för oss redan då. Helvete va snutar det var på centralstationen då, och ett helvetw slagsmål. Det var fan kul, typ 2-3 stycker 12-13 åringar på varje 17-20 årig stockholmare. De var chanslösa. Jävla vad stryk dem fick.
Citera
2009-04-09, 10:12
Medlem
Tiparol!

Eftersom du ändå tog upp det så vill jag infoga en grej om det här syntetiska rävgiftet. Känner en hel del folk som käkat Tiparol under åratal men det som är gemensamt för de flesta som sväljer skiten är att de efter ett tag blir ganska skumma utan att de fattar det själva.

Testade själv under några månader efter att inte blivit av med smärtor efter en operation då de sas ge nån form av morfinliknande rus. Men efter två månader så kände jag själv att innehållet i dem påverkade psyket negativt och var på väg att förändra min personlighet.

Nu är jag i och för sig grymt sensitiv mot kassa droger, det ser jag absolut som en positiv överlevnadsfaktor, men de kemiska bindningsmedel som läkemedelsindustrin marinerar deras hemkok med utan att beskriva eller ha full kontroll på de eventuella biverkningar som denna mix orsakar ställer nog till mer problem än de flesta är medvetna om.

Att det var en kombination av läkemedelsindustrins kemiska tillsatser som tog denne unge mans liv råder ju ingen tvekan. Men om man betänker att de bedövar mer än smärtcentra i hjärnan så kanske denne kille samt ett otal antal andra i själva verket tappade livsgnistan eftersom de syntetiska grejerna inte är ett bra livsalternativ i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Viste inte att martin har gått bort, en ung pojk som opererades i varberg p-g-a ryggskada, en trevlig ung pojk, umgicks med bsk-are, var hemma hos han flera ggr, gick då på kryckor. och var som en sade mkt snäll, låg inne för överdos av tiparol. innan han opererades. det rände alla sorers bsk-are hemma hos honom under den tid jag hjälpte honom, han var för snäll, tappade livsgnisan som en sade. otroligt mkt tekniska prylar hemma i högsbo. Saknar honom den unge killen mkt, visste inte att han gott bort. han var fastighetskötare före ryggskadan. vila i frid Martin! vill inte skriva mer om han!
Citera
2009-04-09, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Undrar om det är nån som känner till en jugge som hette Dragan... tror han körde en vit limo i stan på 90-talet! Tom*c tror jag hans efternamn var!

Jodå, han hade ett nattfik på stora badhusgatan. Han var ju en känd kran av amfetamin i stan också och sedermera rökheroin. Skötte businessen därfrån mycket. Jag var själv där och handlade ibland. Polisen visste naturlöigtvis. Det var en ström av trashankar som kom från norrifrån från nordstan, från frälsis över packhusplatsen, och söderifrån från järntorget och alla de härbärgerna bortom där. Jag vet det, för jag bor själv nu på otterhällan. I samband med att tunneln blev klar så renoverade fastighetsägarna husen vid nere vid badhusgatan och då sades kontraktet upp med dragan, 2006. Detta visste polisen, så de gjorde aldrig något åt honom. Såg han sist för 1-2 år sen på jugoslavresturangen vid vågmästplatsen, han höll då på med rökheroin mycket. Resurangen är stängd nu. Varför vet jag inte, var dragan är vet jag inte, och är inte intresserad av. Har själv varit drogfri nu 15 månader.
Citera
2009-04-09, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Ålder och nationalitet på honom tack! Känner en Saban, men det finns ju fler än en i GBG!

Nah. Det finns bara en som är känd. Han kommer också ifrån höstvädersgatan.
Han är väl runt 35 idag, en jobbig och stökig jävel. Det var längesen han försvann i drogerna tillsammans med en hel del andra från samma område. Ganska ointressant.
Citera
2009-04-09, 11:45
Medlem
Saban!

Enligt rykten jag hört tidigare så ställde han till det rejält för en del andra svagare individer! Skulle vara intressant att höra lite mer om vad som händer en sån snubbe efter storhetstiden... som kanske egentligen borde kallas jobbighetstiden!

Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Nah. Det finns bara en som är känd. Han kommer också ifrån höstvädersgatan. Han är väl runt 35 idag, en jobbig och stökig jävel. Det var längesen han försvann i drogerna tillsammans med en hel del andra från samma område. Ganska ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in