2009-04-17, 10:06
Medlem
Är det någom minns Braiden från Länsmansgården, om han lever borde han vara över 40, han slängde väl ut en lärare genom fönstret på 2 våningen på sjumilaskolan.

Terroriserade hela området med sin trimmade jävla Crecsent Compact, hade alltid en boffpåse i innerfickan med kontaktlim.

Han såg lite knepig ut också så att alla var rädda för honom på den tiden
Citera
2009-04-17, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mesens
Är det någom minns Braiden från Länsmansgården, om han lever borde han vara över 40, han slängde väl ut en lärare genom fönstret på 2 våningen på sjumilaskolan.

Terroriserade hela området med sin trimmade jävla Crecsent Compact, hade alltid en boffpåse i innerfickan med kontaktlim.

Han såg lite knepig ut också så att alla var rädda för honom på den tiden

Bodde han först på klimatgatan och sen på sommarvädersgatan va?
I så fall vet jag vem det är, en äkta galning va? och IQ bollträ?
Citera
2009-04-18, 03:45
Bannlyst
Ja T. Rosen käner jag väl till. Ja han var galen i sitt sätt att göra roliga saker som ingen annan vågade. ex som du skriver klä av sig nakenm.m

Jerry Hallberg är väl en av Hallbergarna? måste höra först.

Kelly är det så mkt skrivet om.

Men inte är det kultgubbar, långt därifrån, Man kan namndroppa en billass med
djupingar i tråden som är för tam, om i fattar vad jag menar, gentemot huvudstadens tråd, där vräks det på. Med riktiga namn.

Föringar absolut inte tråden, men hårdare bud.

Det beror ju oxå på vilken ålder som det skrivs om!

Men jag skall alt bidraga till tråden jag oxå givetvis, skrivit förut om Bosse H
och diamant kurt. men folk är för unga för att veta så mkt om dom som exempel. kan ju ha fel, Historiska galninar är tycke jag av värde! en epok!

Fanns ju figter som ex janne Udden gbg snabbaste fötter, gamal nu, handen
Muskel-leif. långe benke fra upsala, 53 dagar i spänbälte på karsudden , 202
Grönsakshandlare, död nu. Lincoln som hade 10 poliser på avlöningslistan, bagarn hans närmaste man död oxå. ja man kan skriva ihäl sig om namn och händelser.Återkommer.
Citera
2009-04-18, 03:56
Bannlyst
Såg nu att BULTA skrivit om boxare, mins när BK 72 i hamarkulen startade, nu heter det något annat, fanns livsfarliga boxare där, ej omnämnda, det är väl åldern, på dom som skriver.

Gamla pilsnersyltor ala japan i haga, tullen med fler, inen talar om fiskare, skogskillar som bröt av benet på Folk som tändstickor, nu snackar man bara om dom som preppar och är muskelmassa, dom gjorde Torbjörn Kornback brottare kaffeved av, brottare är grymt farliga, får dom tag i dig är du körd!

Men det ser bara Respektingivande ut med vältrännade bodygubbar, men slåss kan dom ej, för stela! inte alla.

vad säger ni??
Citera
2009-04-18, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Såg nu att BULTA skrivit om boxare, mins när BK 72 i hamarkulen startade, nu heter det något annat, fanns livsfarliga boxare där, ej omnämnda, det är väl åldern, på dom som skriver.

Gamla pilsnersyltor ala japan i haga, tullen med fler, inen talar om fiskare, skogskillar som bröt av benet på Folk som tändstickor, nu snackar man bara om dom som preppar och är muskelmassa, dom gjorde Torbjörn Kornback brottare kaffeved av, brottare är grymt farliga, får dom tag i dig är du körd!

Men det ser bara Respektingivande ut med vältrännade bodygubbar, men slåss kan dom ej, för stela! inte alla.

vad säger ni??

Han har en rödhårig lillebror va som heter Torbjörn? Jaja, han har fått smisk av mig en gång.
Citera
2009-04-18, 08:58
Bannlyst
Jerry Hallberg, är det den Jerry som är lite krullig, boxarn som stod vakt på nattklubben som ligger/låg jämte Lipp (kommer inte ihåg vad den hette). Har svagt för mig att han hette Hallberg. Men jag känner en annan Hallberg, Martin, som bor på Lundby Hotel. Tung, tung, narkoman som har släkt från öarna. Är Jerry kanske en lillebror till Martin?
Annars tror jag inte jag vet vem det är.
Citera
2009-04-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja T. Rosen käner jag väl till. Ja han var galen i sitt sätt att göra roliga saker som ingen annan vågade. ex som du skriver klä av sig nakenm.m

snorig man kan alltid lita på att du ska känna folk!

Hade varit kul om du kunde luska fram om Tommy sitter eller är ute?
Citera
2009-04-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanamaxSun
Jerry Hallberg, är det den Jerry som är lite krullig, boxarn som stod vakt på nattklubben som ligger/låg jämte Lipp (kommer inte ihåg vad den hette). Har svagt för mig att han hette Hallberg. Men jag känner en annan Hallberg, Martin, som bor på Lundby Hotel. Tung, tung, narkoman som har släkt från öarna. Är Jerry kanske en lillebror till Martin?
Annars tror jag inte jag vet vem det är.
Ja just det boxarn!
Citera
2009-04-18, 14:14
Medlem
Blind77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson
Kom igen nu! Är det ingen som vet nåt om GBG:s kultpersoner nr1?
snorig, förbannde p, eller sicilianaren? Ni måste ha hört något.

Tommy R kan du nog hitta på Johanssons krog. Där sitter han väl och drar linor helt öppet som han brukade , dansande och sjungande och frågar högt o tydligt om det e nån annan som vill ha en mycket smidig herre .
Chakib åker väl runt o försöker kränga kola så gott det går antar jag.

Gyner och Gyven har jag inte sett sen dom skar halsen av gubben i Backa.
Citera
2009-04-18, 16:34
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muhamedkarlsson
snorig man kan alltid lita på att du ska känna folk!

Hade varit kul om du kunde luska fram om Tommy sitter eller är ute?

Tommy skall allt vara ute, såvida han inte åkt in nu under dom sista månaderna.
Har hört en incident med denne herre nere på albanska på backaplan..

Tommy gick ner med draget vapen, varvid ala albanerna drog sina puffror. Tommy skall då ha tagit fram en handgranat och börjat "leka" med sprinten.
Alla albaner skall ha blivit ganska vänliga att "samarbeta"..

Detta låter i mina öron som en riktig fabel, men det skulle vara kul om någon kunde konfirmera att så faktiskt skett..
Hur som helst så kommer skrönan från en som står Tommy väldigt nära, dvs en barndomsvän från backa..
Citera
2009-04-18, 18:07
Medlem
Vilka var Göteborgs bäst torpeder under 80 respektive 90 tal?

Jag slänger ut mig ett par namn som jobbade bra aktivt under 90 talet, hur framgångsrika dom var på att få in pengar vet jag dock inte.

- Beckstedt
- Lexen
- Jabir
- Dragan
- Iranier med flaxöron, kommer ej ihåg vad han hette
Citera
2009-04-18, 18:40
Medlem
botten e nådds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesens
Vilka var Göteborgs bäst torpeder under 80 respektive 90 tal?

Jag slänger ut mig ett par namn som jobbade bra aktivt under 90 talet, hur framgångsrika dom var på att få in pengar vet jag dock inte.

- Beckstedt
- Lexen
- Jabir
- Dragan
- Iranier med flaxöron, kommer ej ihåg vad han hette

Finns ju ett antal juggar som heter Dragan.. Men tänker du på "TaxiDragan"?
Han känner jag ganska bra och han är ganska känd i gbg´s "gangstervärld"
Taxidragan bor i Länsmans och har en tår tatuerad under ena ögat. Mycket schysst om han är på det humöret. Ganska jobbig om han är på det andra humöret..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in