2011-01-03, 18:32
Medlem
afghans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLuff
Asså Jo Blomman var kung på sin tid, kände alla... och så här har jag förstått det:
Han började som Lill-kille för turkgäng på Liseberg redan i tolv-års åldern. Han sprang omkring och käftade och när nån käftade tillbaka kom gänget och dunkade ner honom.

Senare var det väl han som blev ledaren. Han var en djävel på att jiddra vilket också var hans stora problem. Under 90-talet var det väl relativt oskyldigt, men senare fick han lite ambitioner. Slutade rätt illa. Eftersom han snackade lite för mycket skit. Tror han sa att han backup av ett seriöst gäng vilket inte var sant. Så dom killarna kom hem och kränkte honom proportionellt. När de var på väg att gå gör han det dummaste; springer mot dem med höjd kniv. De tar ifrån honom kniven och använder den mot honom och kränker lite extra. Typ skär av hans fina hår, sprättar upp lite i näsborrarna säger ryktet .

Blommans homebase har alltid varit väster, typ Högsbo, Frölunda, Opalen. Han har varit väldigt karismatiskt och beundrad. Kanske misshandlat många men ingen mobbartyp. Är en hängiven målare och naturlig poet. Kunde lika gärna blivit stjärna.

Han har mer eller mindre suttit hemma och rökt på i 10 års tid. Träffade en tjej över nätet, och blev senare anklagad för för något jag inte kommer sprida ut här, men som gjorde att jag sa upp bekantskapen med honom.
Citera
2011-01-10, 00:04
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
På tal om vad rubriken säger, stämmer det att juanito blev knivad på kåken?

vet inte om du har fått något svar på det här. jag kände juanito relativt väl. han satte jungfrusilen på mig hörde att han dött på kåken men tänkte då att det var hepatit, samma som blomman dog av.
Citera
2011-01-10, 00:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afghan
Han har mer eller mindre suttit hemma och rökt på i 10 års tid. Träffade en tjej över nätet, och blev senare anklagad för för något jag inte kommer sprida ut här, men som gjorde att jag sa upp bekantskapen med honom.

jag trodde blomman var död. kanske inte samma snubbe. ganska aktiv politiskt innan han blev förtjust i tjack. då hängde han i haga.
Citera
2011-01-10, 01:01
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
jag trodde blomman var död. kanske inte samma snubbe. ganska aktiv politiskt innan han blev förtjust i tjack. då hängde han i haga.
Antagligen en helt annan Blomman du tänker på. Blomman som omnämns är en gammal graffitimålare mm mm. Bodde i Högsbo det senaste jag hörde. Tror jag tom såg honom för ett par månader sedan.
Citera
2011-01-10, 01:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Antagligen en helt annan Blomman du tänker på. Blomman som omnämns är en gammal graffitimålare mm mm. Bodde i Högsbo det senaste jag hörde. Tror jag tom såg honom för ett par månader sedan.

definitivt inte samma snubbe. blomman jag tänker på var en proggare i haga som valde bort den röda flaggan mot tjack och långa monologer.
Citera
2011-01-10, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Du tänker på Raoul G**h. Han är indier.

Var sysslar han med nuförtiden?. Längesedan man stötte på denna gamla kamrat.
Citera
2011-01-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Vad håller metti catri till idag?

Någon som vet något om Daniel D en makedonier från backa härjade på 90-talet?

Han ska ha påbörjat en chalmersutbildning och har startat ett företag.
Citera
2011-01-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cola Maradona
Ja ska se vilka namn man kommer ihåg

Stefan Nentis- Greken
Jonas Franzen - jobbade på New Yaki
Dabrim - casa portugesa
Frank Ahlbom - garage
Jabir - casa portugesa
Lener - drev något hem för kriminella tror jag
Krister Kamp
Saban -
Lucy - negern
Jani finnen
Tony Montana - libanesen
Sharbel - libanes

det var väl ett par stycken som man minns

Han fick rejält med stryk av en snubbe jag känner, en riktig jävla roundhouse som la han sovandes.
Citera
2011-01-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persone
Nån som minns Umit? Han med ögonen..
Hörde det ryktas att han inte alls är död utan gått under jorden pga skulder mm. Hans föräldrar hävdar att han är död, men folk tror han dragit till Turkiet eventuellt.

En kompis slogs mot han och fick stryk, boxare från mölndal har jag för mig.
Citera
2011-01-12, 22:29
Medlem
"Lener" som det står om i inlägg 1760, är det j-18-hockey-målvakts-pappan??
Citera
2011-01-13, 11:40
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexdevil666
En kompis slogs mot han och fick stryk, boxare från mölndal har jag för mig.
Nej. Det var han inte.
För övrigt så är han död. Requiescat in pace
Citera
2011-01-13, 13:56
Medlem
Så han var inte boxare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem