2011-08-21, 18:20
Medlem
serotonins avatar
I dagens Aftonblad namngavs samtliga livstidsdömda i Sverige. Det dök där upp en Tony Jonsson 37 år, som hade mördat en homosexuell förtidspensionär i Göteborg 2002. Är det någon som vet vem denne Tony är och varifrån i stan han kommer?
Citera
2011-08-22, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Mycket snack om Seppo.
Det finns mer än en seppo i stan.

På tal om det. Den där Ro* Kocacs, han som stod i dörren på olika ställen tex, harleys.
Han körde Harley ett tag och det gick rykten att han joinade Banditerna.
Stämmer det eller är det bara skitsnack?
Jag vet att han fick stordunk av vakterna på stenafärjan, Obs, ombord, inte uniformkärringarna på terminalen.
Vakterna på Stena färjorna är ett kapitel för sig. Maken till hårda djävlar har jag inte vart med om.
RK är bekant med några banditer, men själv har han aldrig varit med. Han har ju lugnat ner sig och det var ju rätt många år sedan nu som han var aktuell.
Citera
2011-08-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
I dagens Aftonblad namngavs samtliga livstidsdömda i Sverige. Det dök där upp en Tony Jonsson 37 år, som hade mördat en homosexuell förtidspensionär i Göteborg 2002. Är det någon som vet vem denne Tony är och varifrån i stan han kommer?
Är det Tony Jonsson, född 1974-04-23 så kommer han från Angered. Han har bott i Rannebergen och Gårdsten...
Citera
2011-08-25, 16:34
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Mycket snack om Seppo.
Det finns mer än en seppo i stan.

På tal om det. Den där Ro* Kocacs, han som stod i dörren på olika ställen tex, harleys.
Han körde Harley ett tag och det gick rykten att han joinade Banditerna.
Stämmer det eller är det bara skitsnack?
Jag vet att han fick stordunk av vakterna på stenafärjan, Obs, ombord, inte uniformkärringarna på terminalen.
Vakterna på Stena färjorna är ett kapitel för sig. Maken till hårda djävlar har jag inte vart med om.
Roysan är ju miljonär nu och bor i Hovås eller Askim.. Hans pall och emballage firma går nog fin fint.
Citera
2011-09-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisengrymt
När henry levde så sprang många och slicka röv på han,du kanske är en av dom Toons???Och mega var inte så duktig av sig som du vill göra.Du vet henry var med de stora gubbarna in mot slutet och hade han *golat* som du påstår tror du inte det hade kommit fram då i den kretsen????Nä sluta å prata massa skit om en gubbe som är död,din jävla mupp.Jag vet att du är en munbajsare så nu diskuterar jag inte med dig mera.Men jag väntar på ditt samtal

Kanske var många som sprang och slickade röv på Henry, finns alltid rövslickare till gaphalsarna. Var du en utav dom?

Mega var bra, tills storhetsvansinnet tog över. Det blir så ibland och har alltid varit så sedan HA startade upp. Men Henry var en pundare och trodde för mycket om sig själv han hade dock svansen mellan benen i slutet och var glad över att han inte blev nergrävd vilket var väligt nära att han blev.

Henry var dock aldrig med dom stora gubbarna. Det stämmer dock att han gjorde lite jobb för dom med, men det stämmer också det som Toons påstår att han fick sig ett rejält nerköp efter sitt goleri mot en del i HA. Kommer ihåg att han blev bannlyst och fick leva sina sista år som en råtta i en håla och vet även att Henry mådde dåligt över detta.

Papprerna finns att hämta ut så det spelar väl ingen roll om Toons lägger upp dom eller inte, jag tror att det var i Kungsbacka om jag inte minns helt fel.
Citera
2011-09-04, 14:34
Medlem
Vrängar'ns avatar
Som skrivits tidigare så har även jag hört från flera håll att Jon la Vlad. Men jag kan inte för mitt liv fatta varför.
Citera
2011-09-04, 17:12
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrängar'n
Som skrivits tidigare så har även jag hört från flera håll att Jon la Vlad. Men jag kan inte för mitt liv fatta varför.
"la" Vlad?
Vad menar du? Du snackar om satanisterna va?
"La" vlad? Jag kan inte för mitt liv fatta vad du skrev där alltså? De dödade den där bögen.
De hatade ju bögar. Du kan liksom inte mena låg?
Citera
2011-09-05, 05:15
Medlem
Vrängar'ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
"la" Vlad?
Vad menar du? Du snackar om satanisterna va?
"La" vlad? Jag kan inte för mitt liv fatta vad du skrev där alltså? De dödade den där bögen.
De hatade ju bögar. Du kan liksom inte mena låg?

Förlåt om jag var otydlig. Att lägga någon är i min värld samma sak som att peka ut någon som skyldig.

Det är satanisterna jag menar. De knivhögg en homosexuell algerier (?) i Keillers park, men jag minns inte året (98'?). Vad mitt tidigare inlägg syftade på var att en av dem (vad jag vet, blir en del strunt här men det är ju en skvallertråd) åkte på medhjälp (Jon) och en åkte på mord (Vlad). Det sägs dock att den som åkte på mord hade kvar mordvapnet, och att det påträffades i dennes lägenhet. Av den anledningen är det märkligt att medhjälparen gjorde ett utpekande, mördaren var ju körd ändå.
Citera
2011-09-05, 10:40
Medlem
Vrängar'ns avatar
Hjärnsläpp: Han (den mördade i Keillers) sköts ihjäl om jag inte minns fel.
Citera
2011-09-05, 11:30
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrängar'n
Förlåt om jag var otydlig. Att lägga någon är i min värld samma sak som att peka ut någon som skyldig.

Det är satanisterna jag menar. De knivhögg en homosexuell algerier (?) i Keillers park, men jag minns inte året (98'?). Vad mitt tidigare inlägg syftade på var att en av dem (vad jag vet, blir en del strunt här men det är ju en skvallertråd) åkte på medhjälp (Jon) och en åkte på mord (Vlad). Det sägs dock att den som åkte på mord hade kvar mordvapnet, och att det påträffades i dennes lägenhet. Av den anledningen är det märkligt att medhjälparen gjorde ett utpekande, mördaren var ju körd ändå.
Det var 97.
Ja. Jag tror Jon fick lindrigare straff än Vlad va? Han golade säkert för att det gagnade honom. Satanister har en annorlunda moral än vanliga kriminella. Allt som gynnar dig själv är bra. Skit i om andra råkar illa ut. Ungefär så.
Men visst , han kan ha golat. Han tog ju livet av sig för några år sen. Vlad skulle säkert ha dödat honom om han fått tag på honom om det var så att han golat.
Att ta livet av sig måste ändå ses som svagt.
Har träffat dessa snubbarna förr i tiden. 94-95 typ. Vlad var man fan rädd för. Och det gillade han.
Riktigt obehaglig och verkade verkligen ond.
Citera
2011-09-05, 12:59
Medlem
Vrängar'ns avatar
Citat:
Det var 97.
Ja. Jag tror Jon fick lindrigare straff än Vlad va? Han golade säkert för att det gagnade honom. Satanister har en annorlunda moral än vanliga kriminella. Allt som gynnar dig själv är bra. Skit i om andra råkar illa ut. Ungefär så.
Men visst , han kan ha golat. Han tog ju livet av sig för några år sen. Vlad skulle säkert ha dödat honom om han fått tag på honom om det var så att han golat.
Har träffat dessa snubbarna förr i tiden. 94-95 typ. Vlad var man fan rädd för. Och det gillade han.

Jag hade bekanta som rörde sig en del i de kretsarna (dock i Sthlm), och många var rejält skruvade. Så det du skriver om V låter inte speciellt förvånande.

I Sverige får man ingen straffrabatt om man golar någon, det är därför som jag tycker att det är förvånande att det ändå skedde. Plus att mordvapnet fanns i bostaden, så det gjorde ju ingen skillnad. Vad jag HÖRT, skall understrykas. Om det var så att J inte golade V så får någon hoppa in och rätta, för jag vill inte snacka skit om en död man.

Vill minnas att V åkte för grovt vapenbrott och mord. J åkte för medhjälp till mord. Vill också minnas att domen mot J överklagades och att hovrätten skärpte straffet med 1 år. Tror J fick totalt 10 år. V fick 11 år?
Citera
2011-09-05, 14:15
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Det var 97.
Vlad sköt ihjäl offret och Jon var med och hejade på...
De fick 10 år vardera för mord resp. medhjälp till mord. När man läser om detta
brott (NK 1999) får man lite kalla kårar. Så här beskrivs Jons bostad av polisen:

"Jons bostad var egentligen en källarlokal, som inretts till något som skulle
likna en lägenhet. Det första rummet var ett kök, nästa rum ett ritualrum.
Detta var inrett med svarta tygstycken på väggarna. Mot ena väggen fanns ett
helt svart altare med en rad olika föremål, som används vid ritualer inom den
satanistiska rörelsen.

Över altaret satt ett stort pentagram. Där fanns upp och nedvända kors, kedjor
och bilder av fantasimonster. På altaret låg blodiga knivar, skålar med blodliknande
vätska, ljusstakar med svarta ljus och en dödskalle. Invid altaret påträffades en
nedblodad yxa; i eggen fanns tussar av hår. Senare visade det sig att denna yxa
användes vid offerritualer, då djur offrades. Håren kom från katter som fått sätta
livet till.."

Seriöst, hur står det till huvudet på person som gör det så hemtrevligt i sin bostad?
Killen kom tydligen från ett mycket religiöst hem i Strömstad...FAIL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in