Citat:
Är du tillbaka i denna tråd, med samma självmotsägande argument som jag motbevisade dig förra veckan i tråden http://www.flashback.org/showpost.php?p=8211555&postcount=6014 ?
Ursprungligen postat av Xcore
Inget sätter ihop sig "av sig självt" allra minst nåt så komplicerat. Lägg märke till att man inte ens lyckats konststycket att skapa en "levande" cell trots planering under kontrollerade former. Slump, knappast.
Sen fattas det viktigaste, livskraften.
Sen fattas det viktigaste, livskraften.
Vi har inte lyckats bygga fusionsreaktorer för utvinning av energi, 15GHz cpus, osv. Innebär det att dessa saker är omöjliga och aldrig kommer inträffa?
Nåja, återigen. Varför behövs livskraften för att skapa encelliga organismer?
Du säger ju att dessa bara är kemiska processer, alltså skapas dessa på detta sätt (kemosyntes, kemisk-evolution).
Ditt svar ang. detta kommer väl nu vara att "Celler har ingen ande/livskraft, men de är för komplicerade för att uppstå på kemisk väg!! Alltså gjorde gud dem oxå!"
Detta faller direkt. Som redan påpekats femtielva gånger existerar det otal "vardagliga" fenomen som är tillsynes helt osannolika. Hur var det nu med molekylstrukturer ex. fullerener eller snöflingornas utseende, är varje sådan skapad av gud?
Citat:
Det är en åsikt du får ha, som leder till att gud styr universum in i minsta detalj. Eller hur? Om en tavla ramlar ned från väggen, är det då osynlige gud som stömlar runt i min lägenhet?
Ursprungligen postat av Xcore
Dessutom är jag av åsikten att inget sker av en slump eller ren tillfällighet.
Idag kan vi inte säga hur vädret blir på julafton, så om det snöar då (eller inte) beror, i dagsläget, på gud.