2007-06-29, 19:59
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Nu tolkar du själv.... Han säger inte att det är likställt. Han menar att det är fel. Hur stort fel framgår inte dock. Men att det är fel är nog för oss att veta. Fortfarande nämns inte onani.
Har aldrig satt mig in i den delen, då jag gillar onani. Men många av de andra delarna har hyffsad koll på, och att synda i tanken är minst lika illa. Finns otaliga texter som visar på det.

/mvh Ikh
Citera
2007-06-29, 19:59
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Men varför nämner han då fröken höger i sammanhanget tror du?

Detta är faktiskt något som många exegeter verkar ha missat.
Varför tror du han gör det ? Inte för att alla är högerhänta iallafall
Citera
2007-06-29, 20:00
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Har aldrig satt mig in i den delen, då jag gillar onani. Men många av de andra delarna har hyffsad koll på, och att synda i tanken är minst lika illa. Finns otaliga texter som visar på det.

/mvh Ikh
Det är en uppmaning men inget krav.
Citera
2007-06-29, 20:02
Medlem
Citat:
Om du vore så påläst skulle du kunna förklara Big Bang. Ingen forskare kan det. Man vet en hel del om det. Men ännu finns inga helt säkra förklaringar till hur allt kom till. Kvantfluktaitonen är inget helt säkert begrepp.
Så trots att ingen forskare kan göra det så borde jag kunna det om jag vore påläst? Jaha...

Helt säkra förklaringar kommer aldrig att dyka upp. Vetenskapen sysslar nämligen inte med sånt, det är bara religionen som gör det. Vetenskapen ger den mest troliga förklaringen utifrån den kunskap vi besitter just nu. När du förstått det så kan du också börja förstå vad som menas med en vetenskaplig teori, och därifrån kan du sen gå vidare specifikt till Big Bang-teorin. Några genvägar finns tyvärr inte.
Citera
2007-06-29, 20:04
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Så trots att ingen forskare kan göra det så borde jag kunna det om jag vore påläst? Jaha...

Helt säkra förklaringar kommer aldrig att dyka upp. Vetenskapen sysslar nämligen inte med sånt, det är bara religionen som gör det. Vetenskapen ger den mest troliga förklaringen utifrån den kunskap vi besitter just nu. När du förstått det så kan du också börja förstå vad som menas med en vetenskaplig teori, och därifrån kan du sen gå vidare specifikt till Big Bang-teorin. Några genvägar finns tyvärr inte.
Så sant. Men de som upplevt äkta andliga upplevelser har egentligen bevis på att Gud måste existera. Ja annars skulle inte andar existera. Eller orbs mm. Detta ser ockulta och andliga utövare som bevis för Guds och dess andliga planens Existens !!
Citera
2007-06-29, 20:04
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Varför tror du han gör det ? Inte för att alla är högerhänta iallafall

Nej, traditionellt är ju vänsterhanden den "onda".

Men i kontexten är det uppenbart vad han menar. Vågar du chansa?

Du riskerar som sagt helvetet om du blir förledd.

Sedan ytterligare bevis mot onani:

"Ty inifrån, ur människornas hjärtan, kommer de onda tankarna, otukt, stöld, mord, äktenskapsbrott, själviskhet, ondska, bedrägeri, liderlighet, avund, förtal, högmod, förblindelse.

Allt detta onda kommer inifrån och gör människan oren.
” - Mark 7:21-23

Svårt att onanera utan att känna liderlighet va?
Citera
2007-06-29, 20:06
Medlem
Billows avatar
Citat:
Nej, traditionellt är ju vänsterhanden den "onda".

Men i kontexten är det uppenbart vad han menar. Vågar du chansa?

Du riskerar som sagt helvetet om du blir förledd.

Sedan ytterligare bevis mot onani:

"Ty inifrån, ur människornas hjärtan, kommer de onda tankarna, otukt, stöld, mord, äktenskapsbrott, själviskhet, ondska, bedrägeri, liderlighet, avund, förtal, högmod, förblindelse.

Allt detta onda kommer inifrån och gör människan oren.
” - Mark 7:21-23

Svårt att onanera utan att känna liderlighet va?
Mitt i allt som detaljerat nämns så glömmer de nämna onani. Varför kan man fråga sig ?? Onani med rena tankar är inte omöjligt. Och ingen av oss bedömmer vem som hamnar i helvetet. Om det nu existerar vilket jag kommit fram till att så bör inte vara fallet.
Citera
2007-06-29, 20:09
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Mitt i allt som detaljerat nämns så glömmer de nämna onani. Varför kan man fråga sig ?? Onani med rena tankar är inte omöjligt. Och ingen av oss bedömmer vem som hamnar i helvetet. Om det nu existerar vilket jag kommit fram till att så bör inte vara fallet.

Så du kan onanera utan att känna liderlighet? Då är du nog rätt ensam.

Så visst står det i NT, Jesus egna ord...

Men alla "kristna" är så jävla bekväma av sig... Man läser bara det man gillar.
Citera
2007-06-29, 20:12
Medlem
Billows avatar
Citat:
Så du kan onanera utan att känna liderlighet? Då är du nog rätt ensam.

Så visst står det i NT, Jesus egna ord...

Men alla "kristna" är så jävla bekväma av sig... Man läser bara det man gillar.
Nu räknas det som en ond tanke. I vilken grad av synd ligger man då ?? Onda tankar kan vi som ofullkomliga aldrig helt komma undan tyvärr. Varje kristen får göra så gott dom kan. Man kan be om förlåtelse om man inte följer alla krav. Sen är frågan vilken typ av liderlighet det handlar om. Men visst låter det som man kan tillföra onani i detta facket.. Men ännu är det tolkningsfråga. Men som sagt. Vem på jorden är felfri. Gud begär inte att vi ska leva helt utan synd. Ty det kan vi ej.
Citera
2007-06-29, 20:14
Medlem
Billows avatar
Se bara då Jesus förlät en sjöka (den tidens horor). Han sa -Gå du är förlåten men gör inte om det mer.... "Detta var ändå en HORA" som blev förlåten. Där fick du något att tänka på. Ska dra kommer in senare ikväll.
Citera
2007-06-29, 20:20
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Nu räknas det som en ond tanke. I vilken grad av synd ligger man då ?? Onda tankar kan vi som ofullkomliga aldrig helt komma undan tyvärr. Varje kristen får göra så gott dom kan. Man kan be om förlåtelse om man inte följer alla krav. Sen är frågan vilken typ av liderlighet det handlar om. Men visst låter det som man kan tillföra onani i detta facket.. Men ännu är det tolkningsfråga. Men som sagt. Vem på jorden är felfri. Gud begär inte att vi ska leva helt utan synd. Ty det kan vi ej.

Nej, men du skall inte medvetet synda. Dvs iaf försöka avhålla dig från liderlighet och otukt.

Du kan även göra dig själv könlös för att kunna nå himmelriket som Jesus säger. Så kastera dig, det minskar den onda sexdriften. Ett litet offer för en evighet i himlen.

Sund kille.
Citera
2007-06-29, 20:23
Medlem
Citat:
Gud är emot dödandet av barn som vi se då folk offrar barn i elden till avguden Molok i Moseböckerna.
Han är sur för att folk dyrkar en annan gud, ett genomgående tema i gamla testamentet. Kanske är han också sur för att han anser sig ha monopol på att döda oskyldiga barn, ett annat genomgående tema. Som exempelvis lille Simon, två månader, som råkade födas i Sodom. Var han en av stadens alla omoraliska horkarlar som förtjänade att dö? Fast både barnslakten i Egypten och de döda barnen i Sodom och Gomorra bleknar ju i jämförelse med Syndafloden, då ALLA barn utom tre dränktes av godhetens Gud. Tydligen gäller det att välja sina föräldrar med omsorg om man inte vill bli mördad av Gud innan man ens lämnat vaggan.

Citat:
Hans straff på egyptiska familjer är inte utan orsak.
Och jag väntar fortfarande på den orsaken.

Citat:
Du säger att katolska kyrkan bör ha mer rätt än Jehovas Vittnen.
Nej, jag säger att katolska kyrkan är mer representativ för kristendomen eftersom den är brutalt mycket större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in